Keystone logo
Michael F. Price College of Business, University of Oklahoma

Michael F. Price College of Business, University of Oklahoma

Michael F. Price College of Business, University of Oklahoma

pengenalan

SEJARAH Kurikulum dalam mata pelajaran perniagaan mula ditawarkan pada tahun 1913 melalui sebuah sekolah rendah di Kolej Seni dan Sains dikenali sebagai Sekolah Perniagaan dan Industri. Sijil pertama dalam perdagangan dan industri telah diberikan pada tahun 1915. nama itu ditukar kepada Sekolah Umum dan Perniagaan Private pada tahun 1917. Pada bulan Jun 1923, Lembaga Regents menubuhkan sebuah sekolah perniagaan sebagai sekolah dua tahun yang berasingan Universiti dan diberi kuasa untuk menganugerahkan Ijazah Sarjana Muda Sains dalam Perniagaan. Sarjana Muda pertama Sains dalam darjah Perniagaan telah diberikan pada tahun 1924. Pada tahun berikutnya Sekolah Perniagaan telah diterima menjadi anggota Persatuan untuk Advance Collegiate Schools of Business (AACSB International), agensi akreditasi antarabangsa untuk sarjana muda dan ijazah sarjana dalam perniagaan. Untuk mendapatkan dan mengekalkan akreditasi, program-program ijazah perlu menjalani penilaian awal yang ketat dan dinilai semula secara berkala. Program-program kolej itu telah mendapat akreditasi sepenuhnya sejak tahun 1926. Di samping itu, program-program yang membawa kepada sarjana muda dan ijazah sarjana dalam bidang perakaunan telah memenuhi standard akreditasi AACSB International berasingan khusus untuk program perakaunan. Pada tahun 1929, Lembaga Regents mengubah Sekolah Perniagaan ke Kolej Pentadbiran Perniagaan. Pada tahun 1997, alumni Michael F. Harga mengumumkan sumbangan sebanyak $ 18 juta kepada Kolej Perniagaan. OU Regents secara rasmi ditukar nama kepada Kolej Pentadbiran Perniagaan Michael F. Harga Kolej Perniagaan. Dana Harga digunakan secara strategik ke kawasan kecemerlangan. wakaf ini telah mewujudkan jawatan dikurniakan fakulti, endowmen perpustakaan, biasiswa dan skim bantuan siswazah, pusat sokongan pelajar, dan menyediakan sokongan untuk beberapa inisiatif lain. Misi Misi kolej adalah "Untuk memupuk penemuan dan penghantaran pengetahuan mengenai penciptaan, berfungsi, pengurusan, dan meneruskan penyesuaian organisasi dalam persekitaran perniagaan global yang berubah-ubah." Graduan kita akan memahami peluang untuk melihat keping bagaimana berasingan teka-teki perniagaan dibawa bersama-sama untuk mewujudkan perniagaan baru atau industri. pemikiran konseptual dan latihan dunia sebenar membolehkan mereka untuk menyelesaikan masalah yang kompleks dalam perniagaan atau industri. Strategi kolej Kecemerlangan bersepadu dengan itu Universiti membantu kolej mencapai matlamat kecemerlangan dipertingkatkan dan sumbangan kepada ekonomi negeri, negara dan dunia. OBJEKTIF Untuk melanjutkan misinya, kolej ini menyediakan program ijazah di sarjana muda, sarjana dan kedoktoran, dengan matlamat untuk menyediakan peluang kerjaya dalam pelbagai peranan profesional dan keusahawanan. Walaupun kebanyakan graduan mencari pekerjaan di sektor swasta, Michael F. Harga College pendidikan perniagaan akan menyediakan pemahaman umum, dan penghargaan, proses pengurusan yang diguna pakai dalam sektor awam dan institusi bukan untuk keuntungan juga. Selain kecekapan teknikal dalam bidang pengkhususan, kolej itu menjangka graduan untuk mencapai tahap kefahaman dan penghargaan, seni liberal dan sains sosial. Tujuannya adalah untuk menyediakan satu asas pendidikan di mana graduan boleh membina bukan sahaja teknikal tetapi juga keupayaan sosial melalui seumur hidup pertumbuhan dan pembangunan berterusan. Penekanan adalah sebanyak pada pembentukan sikap dan memahami isu-isu kompleks kepada pencapaian pengetahuan dan kemahiran. Sejak pendidikan formal boleh cenderung untuk menjadi disarikan dari realiti amalan, kolej ini bertujuan untuk mengekalkan hubungan rapat dengan komuniti profesional ia berfungsi. peluang latihan untuk pelajar, penyertaan dengan mengamalkan pengurus profesional di dalam kelas, perundingan dan penyelidikan oleh fakulti, lembaga penasihat kepada kolej, persidangan dan sebagainya yang melibatkan orang dari luar Universiti menyediakan peluang untuk meneruskan interaksi dengan dunia organisasi. Sambil mengekalkan yang praktikal, perspektif berkaitan, fakulti bertujuan untuk memajukan sempadan ilmu melalui penyelidikan, kedua-duanya digunakan dan teori. Kajian ini adalah asas kepada kecemerlangan keseluruhan fungsi perguruan. Pelajar di semua peringkat boleh mengharapkan untuk didedahkan bukan sahaja untuk pengetahuan yang mantap, tetapi juga untuk idea dan isu-isu yang berada di barisan hadapan dalam penyelidikan dan kajian. Sebagai pelengkap kepada program ijazah, kolej termasuk pendidikan berterusan dan program pembangunan pengurusan untuk mengamalkan profesional. Sepanjang pelbagai jenis program pendidikan dan dalam objektif penyelidikan dan perkhidmatan awam, kolej ini berusaha untuk mengekalkan standard kecemerlangan selaras dengan peranan universiti sebagai salah satu institusi yang terkemuka pengajian tinggi di negara ini.

Syarat kemasukan ke program

Tunjukkan komitmen dan kesediaan anda untuk berjaya dalam sekolah perniagaan dengan mengambil peperiksaan GMAT – peperiksaan yang paling banyak digunakan untuk kemasukan yang mengukur kemahiran pemikiran kritis dan penaakulan anda.

Muat turun kuiz mini GMAT untuk mendapatkan rasa soalan yang akan anda temui dalam peperiksaan.

Lokasi

  • Norman

    Michael F. Price College of Business, 207 Adams Hall,

    Soalan