Keystone logo

12 Sarjana Program dalam Pengajian Pengurusan Pengurusan Jenama 2024

Penapis

Penapis

  • Sarjana
  • Pengajian Pengurusan
  • Pengurusan Jenama
Bidang pengajian
  • Pengajian Pengurusan (12)
    • Kembali ke kategori utama
    Lokasi
    Cari lebih banyak lokasi
    Jenis darjah
    Tempoh
    Kepantasan belajar
    Bahasa
    Bahasa
    Format kajian

    Sarjana Program dalam Pengajian Pengurusan Pengurusan Jenama

    Apabila mempertimbangkan pilihan yang mungkin selepas menyelesaikan gelar sarjana muda, ijazah sarjana boleh menjadi cara yang baik untuk mendapatkan latihan profesional sebelum memasuki tenaga kerja. Program Master sering disesuaikan untuk bidang kerjaya tertentu.

    Dengan semakin meningkatnya media sosial dalam era globalisasi, mereka yang ingin menggabungkan industri kreatif dan perniagaan mungkin bertanya apa yang Master dalam Pengurusan Jenama. Bidang pengurusan jenama melibatkan pembelajaran untuk mengenal pasti dan menganalisis kualiti dan prestasi serta imej dan reputasi produk komersial. Pelajar boleh membangunkan strategi reka bentuk dan pemasaran untuk menjamin kejayaan sesuatu produk untuk menghasilkan modal perniagaan. Program Master dalam bidang ini biasanya menggabungkan kuliah dengan lawatan lapangan dan kajian kes untuk bekerja dengan penjenamaan di syarikat-syarikat yang sebenar.

    Ijazah lepasan dalam pengurusan jenama memberikan beberapa kemahiran yang berguna kepada pelajar yang mengejarnya. Ini termasuk keupayaan untuk memahami bagaimana pengguna membuat keputusan membeli, menganalisis strategi pemasaran pesaing, dan menggunakan media sosial dan platform lain dengan berkesan sebagai alat promosi.

    Kos program untuk Master dalam Pengurusan Jenama berbeza mengikut negara dan institusi pendidikan. Kursus biasanya boleh diselesaikan dalam satu hingga dua tahun.

    Graduan dari program tersebut dapat mencari banyak peluang kerjaya di lapangan. Mereka boleh bekerja sebagai jenama, pemasaran, atau pengurus produk; sebagai perunding untuk pembangunan projek; atau sebagai ahli strategi, perunding jenama, atau pengarah pemasaran. Sebagai tambahan kepada sektor komersial, pengurus jenama juga boleh mencari pekerjaan dalam perkhidmatan kewangan, sektor teknologi, institusi pendidikan atau penjagaan kesihatan, atau sektor bukan keuntungan. Banyak program master dalam pengurusan jenama menggabungkan bimbingan dan latihan kerjaya sebagai sebahagian daripada kurikulum mereka, dalam bentuk latihan magang, amalan perundingan, atau kajian kes.

    Kursus siswazah dalam pengurusan jenama ditawarkan di peringkat antarabangsa. Cari program anda di bawah dan hubungi terus pejabat kemasukan sekolah pilihan anda dengan mengisi borang utama.