Keystone logo

1 Sarjana Program dalam Fesyen Perniagaan Fesyen Pengurusan Fesyen 2024

Penapis

Penapis

  • Sarjana
  • Fesyen
  • Perniagaan Fesyen
  • Pengurusan Fesyen
Bidang pengajian
  • Fesyen (1)
  • Kembali ke kategori utama
Lokasi
Cari lebih banyak lokasi
Jenis darjah
Tempoh
Kepantasan belajar
Bahasa
Bahasa
Format kajian

Popular degree type

Popular study format

Popular locations

Sarjana Program dalam Fesyen Perniagaan Fesyen Pengurusan Fesyen

Program tuan adalah jalan yang popular untuk pelajar yang ingin meneruskan pendidikan mereka setelah mendapat ijazah sarjana muda. Kerana ia sering didapati secara paruh waktu, juga mungkin para profesional semasa untuk melanjutkan pengetahuan mereka semasa masih bekerja.

Apakah Master dalam Pengurusan Fesyen? Program ini direka untuk pencinta fesyen yang mempunyai bakat untuk perniagaan. Kebanyakan program menggabungkan kajian fesyen dengan komunikasi, pengurusan jenama, dan alat dan cara membeli fesyen. Graduan harus dapat meramalkan dan mengesan perubahan teknologi, ekonomi, dan sosial dalam perniagaan dan melaksanakan penyelesaian imajinatif. Kelas mungkin termasuk strategi pemasaran untuk syarikat mewah, aspek psikologi dan sejarah fesyen, reka bentuk fesyen dan penyelidikan, dan prestasi ekonomi syarikat dan jenama.

Pelajar yang mengejar tahap ini mendapat manfaat dalam beberapa cara. Mereka membangunkan kemahiran analisis dan keputusan yang kuat. Mereka juga belajar bagaimana untuk berkomunikasi dengan berkesan dan mengemukakan cadangan dalam format visual dan bertulis.

Kos tuisyen tidak boleh menahan pelajar daripada mengikuti pendidikan impian mereka. Oleh kerana bayaran boleh berubah dari satu institusi ke institusi yang lain, pelajar harus menghubungi dan meminta keperluan kewangan tertentu. Mengambil kelas dalam talian juga boleh membantu mengurangkan kos.

Memegang ijazah sarjana dalam pengurusan fesyen boleh membawa kepada beberapa kerjaya yang berbeza dalam industri fesyen. Beberapa tajuk profesional mungkin termasuk pengurus produk, pengurus jenama fesyen, pembeli fesyen, dan pengurus runcit. Sesetengah graduan boleh memilih untuk bekerja dalam bidang perancangan acara, perhubungan awam, atau pemasaran. Majikan mungkin termasuk agensi reka bentuk, jenama fesyen, kedai runcit, atau majalah. Sesetengah individu juga boleh memilih untuk bekerja secara bebas berdasarkan perundingan.

Kerana ijazah ini boleh didapati di sekolah-sekolah di seluruh dunia, pelajar boleh mengaksesnya di sini. Cari program anda di bawah dan hubungi terus pejabat kemasukan sekolah pilihan anda dengan mengisi borang utama.