Sarjana Sains dalam Pengurusan Strategik dan Pemasaran
University of Malta
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Msida, Malta
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 400 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Sep 2024
* Pemohon Tempatan / EU / EEA: Yuran Pendaftaran Tahunan: Eur 400; Pemohon Bukan EU / Bukan EEA: Jumlah Yuran Pengajian: Eur 10,800
pengenalan
Maklumat kursus
- Tajuk kursus: Sarjana Sains dalam Pengurusan Strategik dan Pemasaran
- Kod kursus: PMSCSMNMRKFTT8
- Postnominal: M.Sc. (Melit.)
- Tahap kelayakan: Kitaran Kedua
- Tahap Kerangka Kelayakan Nasional: Tahap 7
- Tempoh: 3 Semester
- Cara kehadiran: Sepenuh masa
- Jumlah kredit ECTS: 90
- Penyelaras: Emanuel Said
- Dihantar oleh: Fakulti Ekonomi, Pengurusan dan Perakaunan
Kemasukan
Kurikulum
Gambaran keseluruhan kursus
Program ini menawarkan peluang kepada peserta untuk membangunkan kemahiran dan sikap berfikir kritis, bersama-sama dengan pengetahuan yang seimbang (dari segi kedalaman dan lebar) teori dan amalan terkini yang organisasi dalam mana-mana industri menuntut daripada pengurus moden dan eksekutif pemasaran. Pendekatan ini bertujuan untuk membantu graduan berubah menjadi eksekutif yang mengamalkan dan mengekalkan disiplin di mana keputusan dicapai berikutan penilaian akut risiko berdasarkan bukti yang boleh dipercayai dan sah yang dikumpul tentang pasaran, persaingan dan pelanggan, dan bukannya bergantung pada trend pengurusan.
Semua unit kajian bergantung kepada pemikiran dan idea terkini dalam disiplin yang berkaitan, berdasarkan penyelidikan empirikal yang membawa kepada kemunculan bidang baharu yang mendapat permintaan merentas majikan di negara maju.
Hasil Program
Hasil pembelajaran
Program ini membantu pelajar untuk membangunkan:
- Pengetahuan dan pemahaman yang seimbang tentang pemikiran dan idea terkini dalam disiplin yang berkaitan berdasarkan penyelidikan empirikal dalam bidang baharu seperti metrik prestasi orang, analitik digital, pemodelan keputusan, reka bentuk perkhidmatan dan pemasaran sosial;
- Kemahiran intelek yang berkembang dimanifestasikan melalui konsep dan penaakulan pilihan dan kedudukan dalam strategi korporat dan pemasaran dengan konsep, maklumat dan data yang mencabar sebagai aspek teras capaian, pengumpulan, penapisan dan penyebaran dalam persekitaran korporat;
- Kebolehan dipertingkatkan untuk membahaskan aspek strategi korporat dan pemasaran kepada pelbagai khalayak yang lazim dalam konteks korporat biasa;
- Kebolehan tambahan untuk mengkonseptualisasikan tawaran secara kreatif yang melibatkan ciri produk/perkhidmatan, komunikasi, pengedaran, tahap perkhidmatan dan proses dalam pelbagai keadaan pasaran;
- Kemahiran analisis berangka dan kualitatif ditambah serta keupayaan untuk menjalankan projek penyelidikan secara bebas serta keupayaan untuk menggunakan alat analitik digital untuk mencipta dan melaksanakan komunikasi pemasaran yang menonjol daripada orang ramai;
- Kecenderungan keusahawanan ke arah mereka bentuk dan menggunakan strategi korporat secara kreatif yang diterjemahkan dalam perancangan dan penggunaan sumber manusia yang sejajar dengan perkaitan dengan operasi pemasaran tertentu, serta
- Keupayaan untuk mereka bentuk perkhidmatan yang menarik kepada pelanggan yang disasarkan (menggunakan pandangan pelanggan) dan menggunakan sumber secara berkesan melalui rasionaliti akut yang tertanam dalam membuat keputusan sambil mengekalkan keseimbangan antara objektif korporat dan perniagaan yang kaku serta keperluan masyarakat.
Peluang kerjaya
Kursus bertujuan untuk
Program ini menyasarkan individu yang memiliki ijazah sarjana muda dalam pengurusan atau pemasaran dan merancang untuk kerjaya dalam bidang ini.
Peluang kerjaya dan akses untuk melanjutkan pelajaran
Graduan program menghadapi pelbagai peluang kerjaya dalam pemasaran dan peranan pengurusan yang berkaitan dalam kepelbagaian industri, dalam dan luar negara. Peluang khusus mungkin termasuk sektor pertumbuhan pantas seperti i-gaming, perkhidmatan kewangan dan sektor perkhidmatan lain.