
Vietnam Eksekutif MBA (VEMBA)
TEMPOH MASA
2 Years
BAHASA
Minta bahasa pengajaran
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
Minta tarikh akhir permohonan
TARIKH MULA PALING AWAL
Sep 2025
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Sebagai Vietnam muncul sepenuhnya ke pentas ekonomi dunia, permintaan baru dan sentiasa berevolusi diletakkan pada eksekutif perniagaan dalam semua industri. Untuk berjaya menguruskan cabaran-cabaran ini, eksekutif hari ini perlu mempunyai kemahiran yang kuat analisis, keupayaan untuk berfikir secara strategik, dan keupayaan kepimpinan yang berkesan.
Bagi memenuhi cabaran-cabaran ini kepala, University of Hawaii, Shidler Kolej Perniagaan telah bekerjasama dengan Sekolah Hanoi Perniagaan, dan yang paling baru-baru ini, Universiti Antarabangsa untuk menyampaikan kelas pertama program Eksekutif MBA yang akan melatih, membimbing, dan menyediakan ini Vietnam eksekutif tertinggi yang ingin meningkatkan kemahiran pengurusan mereka.
Program ini adalah dua tahun, program format eksekutif yang membolehkan para peserta untuk mengekalkan kedudukan pengurusan sepenuh masa dengan memperoleh ijazah.Pelajar akan belajar daripada yang bersepadu, kurikulum moden yang menggabungkan bidang perniagaan teras dengan amalan perniagaan yang canggih termasuk: pengurusan teknologi maklumat, keusahawanan, e-perniagaan dan Asia Pasifik strategi perniagaan global.
Shidler College program MBA Eksekutif Perniagaan ini telah terbukti amat berjaya dalam memajukan kerjaya ramai graduan 'untuk beberapa tahun yang lalu di Hanoi. Tahun ini akan menandakan kali pertama bahawa program ini ditawarkan di Ho Chi Min City.
Oleh itu, dengan ijazah dari Universiti Hawaii di Manoa, graduan UH MBA Eksekutif akan dapat menunjukkan bahawa mereka mempunyai keyakinan dan kemahiran untuk bersaing untuk jawatan eksekutif tertinggi, bukan sahaja di Vietnam, tetapi mana-mana sahaja di dunia.
Ciri-ciri Program
Sangat Peringkat - Universiti Hawaii Shidler Kolej Perniagaan adalah terkenal dengan kepakaran dalam pengurusan antarabangsa dan kedudukan antara 25 buah sekolah siswazah di Amerika Syarikat untuk perniagaan antarabangsa oleh US News & World Report.
AACSB yang diiktiraf - Satu-satunya AACSB akreditasi program MBA di Vietnam yang memastikan yang berkualiti tinggi, relevan dan diiktiraf di peringkat antarabangsa MBA.
Top Fakulti - Semua kelas diajar di Vietnam oleh University of Hawaii, fakulti yang melancong ke Vietnam untuk menyampaikan arahan dan bahan kursus mereka muka-ke-muka. Fakulti menggunakan pelbagai format pengajaran interaktif dan kaedah yang direka untuk melibatkan diri dan mencabar pemimpin perniagaan yang berpengalaman.
Asia-Pacific Focus - Perintis antara ASsekolah-sekolah perniagaan dalam perniagaan antarabangsa, University of Hawaii membezakan dirinya melalui fokus kepada Asia-Pacific Region The Shidler Pengajian Fakulti Perniagaan 's mempunyai fokus penyelidikan pengetahuan yang mendalam tentang isu-isu dan amalan Asia Pasifik.
Alumni Network - Terdapat 25,000 Universiti Hawaii Business School Alumni yang tinggal di 37 buah negara di seluruh dunia. Program Vietnam Eksekutif MBA telah beroperasi di Hanoi sejak tahun 2000 dan telah membangunkan satu rangkaian alumni senior ditubuhkan di seluruh Vietnam.
Jadual fleksibel - MBA kelas Eksekutif yang sesuai dijadualkan pada waktu malam dan pada hujung minggu untuk membolehkan profesional sibuk untuk menghadiri kelas, dan terus bekerja sepenuh masa, sama mencapai ijazah MBA dalam tempoh 22 bulan.
Convenient Location - Kelas diadakan di kemudahan moden di Bandar Raya Ho Chi Minh (Daerah 1) dan Hanoi, pusat-pusat utama perdagangan, kewangan, budaya dan pelancongan di Vietnam.
Kurikulum yang ketat - Fakulti dan kurikulum yang mencabar pelajar untuk menyelesaikan masalah perniagaan yang kompleks dalam persekitaran global, memohon pemikiran analitikal dan strategik yang kuat untuk isu-isu perniagaan pelbagai rupa, dan untuk membangunkan kemahiran pengurusan yang canggih.
Pelbagai Pelajar Eksekutif - rakyat Vietnam atau warga asing yang tinggal di Vietnam adalah dialu-alukan untuk memohon dengan kelas biasanya terdiri daripada 40-50 orang pelajar dari seluruh dunia dengan purata 5 hingga 10 tahun pengalaman kerja.
Kurikulum Teras
Kurikulum teras membentuk separuh pertama program ini dan terdiri daripada 12 kursus yang mencabar pelajar untuk menyelesaikan masalah perniagaan yang kompleks dalam persekitaran yang pelbagai budaya, untuk memohon pemikiran analitikal dan strategik yang kuat untuk isu-isu perniagaan, dan untuk mengembangkan kemahiran pengurusan yang canggih untuk perniagaan global yang berkesan kepimpinan. Kursus berbeza-beza panjang dan sama ada 1.5 kredit atau 3 kredit.
Pembangunan Profesional
Kursus pembangunan profesional yang direka untuk memberi tumpuan dan meningkatkan kemahiran insaniah pelajar MBA. Pelajar akan belajar daripada penceramah jemputan, melalui lawatan lapangan, bengkel intensif dan pengalaman tangan.
Alat statistik untuk MBA
Alat statistik untuk MBA.
Ekonomi Strategi
Prinsip mikroekonomi yang menyediakan struktur untuk menyelesaikan masalah pengurusan, dan mencadangkan strategi untuk berjaya. Penilaian alam sekitar mikroekonomi berdaya saing ekonomi di mana pertubuhan beroperasi.
Pengurusan Pemasaran
Konsep dan isu-isu dalam pemasaran dalam persekitaran global perniagaan. Dimensi etika dan tanggungjawab sosial; penyelidikan pasaran; segmentasi pengguna dan kedudukan; perancangan pemasaran strategik.
Perakaunan untuk Membuat Keputusan
Alat perakaunan untuk perniagaan profesional yang menumpukan kepada peranan maklumat perakaunan dalam pasaran modal, membuat keputusan pengurusan dan tadbir urus korporat.
Kepimpinan dan Komunikasi
Pengenalan kepada pembangunan kepimpinan peribadi dengan penekanan kepada pembinaan kemahiran komunikasi dan membawa perubahan organisasi.
Gelagat Organisasi
Sumbangan yang dibuat oleh sosiologi, psikologi dan sains tingkah laku yang berkaitan dengan pemahaman dan ramalan tingkah laku manusia dalam organisasi.
Perniagaan, Kerajaan & Persekitaran Luaran
Isu-isu penting yang berkaitan dengan persekitaran luaran perniagaan. Ini termasuk tetapi tidak terhad kepada perdagangan antarabangsa dan kewangan, persekitaran kawal selia, kesan sosial perniagaan.
Etika
Kursus ini membantu pelajar dalam membangunkan kesedaran tentang isu-isu utama etika yang mempengaruhi keputusan perniagaan, dan menggalakkan pertimbangan yang bertanggungjawab secara sosial isu-isu tersebut dan dapat meluahkan pandangan mereka.
Pengurusan Kewangan
Teori pengurusan kewangan dan alat-alat untuk profesional perniagaan; Pengurusan aset; belanjawan modal; struktur modal dan dividen dasar.
Urusan Teknologi Maklumat untuk Kelebihan Strategik
Teori, amalan, teknik-teknik untuk menguruskan sumber-sumber teknologi maklumat untuk inovasi dan kelebihan strategik dalam persekitaran perniagaan global.
Penekanan kepada Asia / Pasifik.
Operasi dan Pengurusan Rantaian Bekalan
Teori, amalan, teknik untuk menguruskan operasi dan rantaian bekalan untuk integrasi global firma dan organisasi. Penekanan kepada Asia / Pasifik.
Dasar Perniagaan & Strategi
Integrasi pembelajaran dengan menganalisa masalah perniagaan yang komprehensif, penyelesaian isu-isu dasar, dan kajian tentang strategi kompetitif dalam suasana antarabangsa.
Kajian Luar di Enterprise: Audit Pertubuhan Sedia Ada
Final keperluan MBA bagi mereka calon tidak menulis tesis. Calon-calon akan membentuk kumpulan perunding 3-5 ahli dan menyelesaikan audit organisasi yang sedia ada.