Sarjana dalam Permainan Pembelajaran Digital
Tallinn, Estonia
TEMPOH MASA
4 Semesters
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
01 Jul 2024
TARIKH MULA PALING AWAL
01 Sep 2024
YURAN TUISYEN
EUR 3,000 / per semester *
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
* bukan warganegara EU/EEA
Pintu Terbuka Maya 2024
Simpan tarikh 31 Januari dan 1 Februari 2024!
pengenalan
Permainan Pembelajaran Digital (DLG) ialah program Sarjana yang menggabungkan reka bentuk permainan dengan sains pendidikan. Matlamat kami adalah untuk mengumpulkan orang daripada latar belakang yang berbeza, membentuk pasukan yang heterogen dan membuat permainan yang menangani isu pendidikan dan kemasyarakatan.
Apa yang kita lakukan?
Pada terasnya, DLG ialah program reka bentuk permainan. Ia menawarkan kursus mengenai reka bentuk permainan, kajian permainan, penciptaan aset, pembangunan permainan dan pengurusan projek. Apa yang membezakan kami daripada program lain ialah kami memberi tumpuan kepada pembelajaran permainan dan apa yang dipanggil permainan serius: permainan yang boleh digunakan dalam pendidikan dan latihan, meningkatkan kesedaran tentang isu sosial, meningkatkan kesihatan fizikal dan mental pemain, dan sebagainya. Untuk itu, program ini turut merangkumi aspek psikologi dan pedagogi berkaitan permainan.
Walaupun reka bentuk permainan membentuk teras program, pelajar DLG boleh memilih antara tiga trek pengkhususan: pembangunan permainan (pengekodan); reka bentuk interaksi dan pengalaman pengguna; dan psikologi pendidikan. Sama ada anda ingin bekerja dalam bidang pendidikan, meneruskan kerjaya penyelidikan, atau menyertai industri permainan, anda akan menemui kursus dalam program yang boleh menyokong anda sepanjang perjalanan.
Mengapa Permainan Pembelajaran Digital?
- Kerja berpasukan secara langsung: Falsafah kami ialah cara terbaik untuk belajar ialah dengan melakukan, itulah sebabnya banyak kursus dalam Permainan Pembelajaran Digital distrukturkan sebagai projek pasukan yang memfokuskan pada menghasilkan hasil yang ketara. Dengan bekerja sebagai sebahagian daripada pasukan antarabangsa yang heterogen, anda bukan sahaja dapat mempraktikkan apa yang telah anda pelajari dalam kursus tetapi juga meningkatkan kemahiran komunikasi dan kerja berpasukan anda
- Antara disiplin: Permainan Pembelajaran Digital menyepadukan reka bentuk permainan dengan sains pendidikan dan psikologi, menawarkan pendekatan unik pelbagai rupa kepada permainan digital. Dengan tradisi berabad-abad sebagai institusi latihan guru, Tallinn University disenaraikan oleh QS antara 300 universiti terbaik di dunia dalam bidang Pendidikan dan Latihan.
- Komuniti antara budaya: DLG menghimpunkan orang dari pelbagai bahagian dunia (kami mempunyai pelajar dari lebih 25 negara setakat ini). Kami menawarkan persekitaran yang pelbagai dan memperkaya untuk belajar, kerjasama dan kehidupan sosial.
- Persekitaran berpusatkan inovasi: Estonia ialah salah satu hab inovasi Eropah, yang mempunyai paling ramai pemula per kapita dan menjadi negara pertama di dunia yang memperkenalkan e-kerajaan. Anda akan dapat mengambil bahagian dalam hackathon, kesesakan permainan dan acara ICT di dan di luar Tallinn University .
- Peluang projek: Kami telah mengusahakan pelbagai projek penyelidikan dan pembangunan antarabangsa dan nasional yang berkaitan dengan mencipta permainan dan menggunakannya dalam pendidikan dan latihan. Pelajar DLG terbaik mendapat peluang untuk menyumbang kepada projek ini.
Galeri
Pelajar Ideal
Siapa yang kita cari?
Penciptaan permainan memerlukan kemahiran yang berbeza dan biasanya merupakan usaha pasukan. Orang daripada pelbagai latar belakang boleh menyumbang kepada proses ini, dan kami mengalu-alukan pemohon daripada semua latar belakang. Lebih mudah untuk mencari tempat dalam pasukan permainan jika anda mempunyai kemahiran dalam satu atau lebih daripada yang berikut:
- Pengaturcaraan: pembangunan perisian, menggunakan enjin permainan
- Seni visual: Seni 2D atau 3D, animasi
- Audio: reka bentuk bunyi, gubahan muzik dan pengeluaran
- Pendidikan: reka bentuk pengajaran, teknologi pendidikan, pengajaran
- Penyelidikan: psikologi, sosiologi pendidikan, teori reka bentuk, dll.
Kami tidak memerlukan pemohon untuk mempunyai pengetahuan pengaturcaraan sedia ada atau kebiasaan dengan enjin permainan. Jika anda ingin mempelajari kemahiran ini, program ini akan memberi peluang untuk melakukannya. Jika anda sudah memilikinya, anda pasti akan dapat mempraktikkannya. Dan jika anda ingin menumpukan pada aspek lain penciptaan permainan (reka bentuk, penciptaan aset, dll.), anda dialu-alukan untuk berbuat demikian.
Kemasukan
Kurikulum
Bagaimanakah program ini disusun?
Permainan Pembelajaran Digital ialah program dua tahun yang diajar dalam bahasa Inggeris. Pada teras program ini ialah Modul Reka Bentuk Permainan, yang merangkumi kursus berikut:
- Pengenalan kepada Permainan Pembelajaran Digital
- Reka bentuk Logik Permainan
- Pengajian Permainan
- Reka Bentuk Tahap
- Reka Bentuk dan Penyepaduan Aset Permainan
- Pembelajaran Reka Bentuk Permainan
- Pengurusan Projek Agile
- Kaedah Penyelidikan
Selain itu, pelajar DLG boleh memilih antara satu daripada tiga modul pengkhususan.
Modul Pembangunan Permainan memberi tumpuan kepada pengaturcaraan dan termasuk kursus seperti Matematik dan Fizik dalam Permainan; Pengaturcaraan Grafik dan Bunyi; dan Pengaturcaraan AI.
Modul Psikologi Pendidikan memberi tumpuan kepada aspek pedagogi dan psikologi reka bentuk permainan dan termasuk kursus seperti Aspek Psikologi Reka Bentuk Permainan; Permainan sebagai Persekitaran Pembelajaran; dan Analisis Pembelajaran.
Modul Reka Bentuk Interaksi memberi tumpuan kepada mereka bentuk pengalaman pengguna, dengan kursus termasuk Teori Reka Bentuk dan Metodologi; Penilaian Pengalaman Pengguna; dan Kaedah Reka Bentuk Interaksi.
Pelajar juga boleh memilih daripada pelbagai kursus elektif: Grafik 2D untuk Permainan; Grafik 3D untuk Permainan; Industri Permainan; Reka Bentuk Gamification; Penceritaan Interaktif; dan lain lain.
Pada akhir pengajian mereka, pelajar akan menghasilkan tesis Sarjana berasaskan penyelidikan, yang mungkin memberi tumpuan kepada mereka bentuk dan menguji permainan digital atau alat gamified; menggunakan pendekatan berasaskan permainan dalam tetapan pendidikan dan kerja; dan topik lain yang berkaitan.