MSc in Economics and Business Administration - Brand Management and Marketing Communication
TEMPOH MASA
2 Years
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
Minta tarikh akhir permohonan *
TARIKH MULA PALING AWAL
Minta tarikh mula paling awal
YURAN TUISYEN
Minta yuran pengajian
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
* untuk warga EU/EEA dan Switzerland serta pemohon yang memegang permit kediaman Denmark I untuk warga bukan EU/EEA tanpa tarikh akhir permit kediaman semasa ialah 01.02.2024
* free for full degree students from the Nordic countries or from the EU/EEA countries and Switzerland; 4,250 EUR per semester for students with a non-EU/EEA-citizenship or non-Swiss-citizenship
pengenalan
This Master profile focuses on marketing communication processes from the corporate to the brand level using advanced socio-cultural theoretical perspectives on consumer markets. Students will acquire the competence to analyze the fundamental social and cultural principles and logics that underlie contemporary branding and communication challenges, using state-of-the-art marketing thought and advanced ethnographic methods. In addition to a reflected understanding of traditional branding and marketing, they will gain deep insights into the shifts caused by social media, creative consumers, or consumer resistance.
Kemasukan
Kurikulum
Struktur Program
Program ini diajar oleh fakulti antarabangsa dengan banyak pengalaman dan latar belakang teori dan budaya yang berbeza. Ia menonjol daripada program penjenamaan lain kerana tumpuannya yang jelas pada perspektif sosial dan budaya, dan ia memperkenalkan pelajar kepada keadaan terkini dalam bidang penyelidikan ini. Pelajar akan menjadi mahir dalam menganalisis hubungan kontemporari antara komunikasi pemasaran dan penjenamaan, perbadanan, dan pasaran pengguna, serta menggunakan prinsip kontemporari pengurusan jenama budaya dan kaedah penyelidikan pasaran etnografi.
Hasil Program
Hasil pembelajaran
Kecekapan khusus untuk profil dalam Pengurusan Jenama dan komunikasi Pemasaran
Bidang tumpuan profil ialah proses komunikasi pemasaran daripada korporat ke peringkat jenama menggunakan perspektif teori sosio-budaya maju mengenai pasaran pengguna. Calon dengan profil ini akan mempunyai pengetahuan yang lebih tinggi dalam mata pelajaran yang relevan untuk ini dan kecekapan untuk menganalisis prinsip sosial dan budaya asas dan logik yang mendasari cabaran komunikasi dan penjenamaan kontemporari, menggunakan kaedah etnografi lanjutan. Graduan mempunyai pengetahuan dan kemahiran dalam menggunakan kaedah yang boleh menyokong pembangunan firma dan terutamanya berkaitan Pengurusan Jenama di peringkat strategik dan taktikal, metodologi penyelidikan sains sosial dan kaedah kualitatif.
Akhirnya, calon akan memperoleh kecekapan dalam menganalisis hubungan kontemporari antara komunikasi pemasaran dan penjenamaan, perbadanan dan pasaran pengguna serta menggunakan prinsip kontemporari pengurusan jenama budaya dan kaedah penyelidikan pasaran etnografi.
Kecekapan am untuk MSc dalam Ekonomi dan Pentadbiran Perniagaan
Semua profil dalam Sarjana Sains dalam Ekonomi dan Pentadbiran Perniagaan di University of Southern Denmark berkongsi kecekapan umum yang sama. Setiap profil mempunyai bidang tumpuan di mana graduan akan mendapat pengetahuan, kemahiran dan kecekapan khusus. Di bawah, anda boleh membaca tentang kecekapan umum dan bidang tumpuan khusus program berorientasikan penyelidikan yang ditawarkan di Kampus Odense.
Pengetahuan dan kefahaman
Program induk dalam Ekonomi dan Pentadbiran Perniagaan membekalkan pengetahuan yang, dalam bidang tumpuan profil, adalah berdasarkan penyelidikan antarabangsa tertinggi dalam bidang pengajian. Graduan dapat memahami dan, secara saintifik, membuat refleksi tentang pengetahuan bidang/bidang pengajian dan dapat mengenal pasti isu saintifik yang relevan.
Kemahiran
Graduan boleh, dengan cara yang berkelayakan, memilih dan menggunakan kaedah dan teori saintifik untuk pengumpulan dan analisis data kuantitatif dan kualitatif untuk penerangan dan analisis kompleks keadaan dalaman dan luaran firma serta isu-isu teori yang berkaitan dengan bidang ini. Graduan boleh menyediakan model analisis dan penyelesaian baharu untuk masalah berdasarkan analisis yang dilakukan. Graduan boleh menyampaikan pengetahuannya dan membincangkan isu profesional dan saintifik dengan rakan sekerja, pengurusan, dan masyarakat sekeliling.
Kecekapan
MSc dalam Ekonomi dan Pentadbiran Perniagaan boleh, dalam bidang profil, mengurus situasi kerja dan pembangunan yang kompleks, tidak dapat diramalkan dan memerlukan model baharu untuk penyelesaian. Graduan secara bebas boleh memulakan dan melaksanakan kerjasama profesional dan antara disiplin dan mengambil tanggungjawab profesional. Graduan boleh bertanggungjawab secara bebas untuk pembangunan profesional dan pengkhususan mereka sendiri. MSc dalam Ekonomi dan Pentadbiran Perniagaan membolehkan graduan bekerja dalam menyelesaikan tugas pakar dalam pelbagai bidang fungsi organisasi dalam sektor awam dan swasta.
Galeri
Peluang kerjaya
Peluang kerjaya
Program MSc dalam Pengurusan Jenama dan Komunikasi Pemasaran di Kampus Odense memberikan anda asas serba boleh yang sangat baik untuk peluang kerjaya masa depan. Kursus-kursus ini menawarkan gabungan teori dan amalan yang unik untuk memastikan asas teori yang kukuh dan alat yang sedia digunakan dalam pekerjaan pertama anda.
Kecekapan yang diperoleh semasa pengajian di Odense boleh digunakan dalam pembangunan kurikulum, mulai daripada menjadi usahawan perniagaan individu, bekerja sebagai pakar dalam syarikat multinasional besar, atau sebagai perunding di peringkat antarabangsa.
Sama ada anda mahukan kerjaya sebagai bekerja sendiri atau sebagai pengurus di syarikat awam atau swasta ijazah ini akan meningkatkan kerjaya masa depan anda. Anda boleh, sebagai contoh, bekerja dalam penemuan dan penyelidikan idea baharu untuk perancangan, pengurusan dan realisasi konsep perniagaan di syarikat Denmark dan antarabangsa. Dengan program ini anda layak mendapat pekerjaan di Denmark atau di luar negara contohnya:
Pengurusan Jenama dan Komunikasi Pemasaran: Pengurus Jenama, Penyelaras Produk