Sarjana dalam Penjenamaan
Milan, Itali
TEMPOH MASA
1 Years
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
Minta tarikh akhir permohonan
TARIKH MULA PALING AWAL
Nov 2024
YURAN TUISYEN
Minta yuran pengajian
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
pengenalan
Pengalaman pendidikan penjenamaan terbaik: firma perunding jenama utama di seluruh dunia bersatu menjadi program akademik yang mengasyikkan.
Perjalanan penjenamaan daripada strategi kepada identiti, daripada reka bentuk kepada pengurusan, daripada inovasi kepada pengalaman pelanggan, daripada digital kepada persekitaran berjenama. Merentas disiplin dan merentas negara.
Ketua kursus: Elena Sacco
Elena Sacco telah bekerja selama bertahun-tahun di Milan, Paris, London dan Geneva untuk perundingan penjenamaan dan komunikasi antarabangsa (Publicis Group, WPP, jenama Young & Rubicam, Landor, Wunderman Thompson) dan sebagai Studio Sacco di Milan syarikat sokongan dengan pasukannya dalam penciptaan, kedudukan dan pengurusan jenama mereka untuk memacu hasil perniagaan, selalunya terlibat sebagai pengarah sementara. Beliau telah menandatangani projek penjenamaan antarabangsa untuk syarikat seperti P & G, Kumpulan Marazzi, Azimut Yachts, Jakuzi, Barilla, Giorgio Armani, Natuzzi, Atkinsons, Wella, Lancome, antara lain. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini Elena telah memegang pelbagai jawatan dalam syarikat utama, membimbing mereka dalam pertumbuhan dan pembangunan jenama mereka, seperti: Pengarah Jenama dan Pemasaran BELLAVITA - WELLNESS VILLAGE pertama di ITALY - ; Pengarah Komunikasi BOSCOLO HOTELS - keahlian Marriott; Pengarah Jenama dan Pemasaran Milanosport - COMUNE DI MILANO; Pengarah Pusat Pengajian Komunikasi (sarjana, sarjana, pendek) IED memperolehi selama 3 tahun di bawah arahannya gelaran SEKOLAH KREATIF ITALIAN TERBAIK; Pengarah ALUMNI Global Institut Reka Bentuk Eropah. Sejak 2023 Elena telah menyertai Institut Reka Bentuk Antarabangsa RAFFLES sebagai Pengarah Strategi, Perniagaan dan Perhubungan dan kini juga Presiden FONDAZIONE DUDE; juri dalam pelbagai pertandingan dan anugerah seperti UNA, ITALIA CHE COMUNICA, UNICOM, RE.Start dan ahli lembaga untuk Dude Agency, Opificio137 dan GOLF CLUB VILLA CAROLINA. Elena telah mengajar di Politecnico di Milano, ISTUD dan IED. Elena ialah pengarang BRAND REVOLUTION dan THE INSIGHT - Edizioni Lupetti.
Lokasi dan Pengalaman Kursus
Salah satu tumpuan kursus ini adalah untuk mewujudkan seorang profesional yang mampu berkomunikasi dengan semua jenis sasaran, di setiap sudut dunia, lintas disiplin dan merentas pasaran. Kelas akan diadakan terutamanya di Milan di kampus Raffles tetapi juga dalam syarikat dan firma perunding.
Dalam ketagihan, kami mencipta modul Asia fokus penjenamaan, di mana pelajar akan berpeluang menjalani pengalaman sepenuh masa di kampus Singapura kami, berhubung dengan pasaran Asia dan belajar cara bekerja dengan jenama tempatan dan agensi penjenamaan . Dihoskan oleh Agensi Penjenamaan antarabangsa, para pelajar akan bekerjasama dengan profesional dalam kerja projek yang mengasyikkan dengan pelanggan tempatan dan akan menghadiri kelas oleh firma Asia.
Melawat & pengalaman:
Ibu Pejabat REDBULL, Dolce & Ibu Pejabat Gabbana, Makmal Reka Bentuk EssilorLuxottica, Ibu Pejabat Kacamata Persol dan Vogue, Ibu Pejabat Lonsdale Singapura, Ibu Pejabat CBA Milano antara lain.
rakan kongsi:
Peluang Profesional:
Program Sarjana akan menyediakan pelajar dengan kemahiran yang diperlukan untuk memulakan kerjaya mereka dalam peranan: Pengarah Jenama, Pengurus Jenama, Ahli strategi jenama, Penasihat jenama, Perunding jenama, Pereka jenama, Pengurus pereka, Pereka strategik.
Pelajar Ideal
Sarjana ditujukan kepada graduan (3 tahun/prasiswazah) yang telah mula bekerja dan graduan baru yang berhasrat untuk menjadi usahawan, pengurus atau perunding dalam dunia penjenamaan. Calon yang ideal ialah seorang yang ingin tahu, bersemangat tentang jenama, yang mencari kurikulum antarabangsa untuk meningkatkan kerjaya dalam dunia pemasaran dan penjenamaan strategik.
Peluang kerjaya
Program Sarjana akan menyediakan pelajar dengan kemahiran yang diperlukan untuk memulakan kerjaya mereka dalam peranan pengarah Jenama, Pengurus Jenama, Strategi Jenama, Penasihat Jenama, Perunding Jenama, Pereka Jenama, Pengurus Pereka dan Pereka Strategik.
Kurikulum
Kursus ini merangkumi topik berikut:
- Analisis jenama
- Strategi jenama & inovasi
- Identiti jenama dan reka bentuk
- Komunikasi jenama
- Fokus penjenamaan Asia
- Kerja projek penjenamaan
Pelajar ijazah sarjana akan dapat mengurus aspek jenama daripada penciptaan kepada pembangunan dan pengurusan;
Mengguna pakai strategi dan metodologi pembangunan perniagaan daripada firma perunding terkemuka utama, baik sebagai usahawan dan sebagai perunding;
Membangunkan dan memacu ekspresi jenama merentasi identiti, komunikasi dan pengaktifan; beroperasi dalam pasaran penjenamaan dengan visi inovatif strategik, untuk menginovasikan model penjenamaan mengikut metodologi reka bentuk di seluruh dunia.
Kelas akan berlangsung di Milano, di mana profesional penjenamaan dari seluruh dunia akan menyertai pelajar untuk bekerjasama; sepanjang tahun kelas akan mempunyai kemungkinan untuk mengembangkan mesyuarat pengetahuan penjenamaan di firma perunding Asia kampus Singapura.