MSc dalam Perancangan Infrastruktur dan Pembangunan Mampan
Oxford Brookes University
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Headington, United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Pembelajaran jarak jauh, Di kampus
Tempoh
12 - 24 bulan
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
GBP 15,900 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* Pelajar UK sepenuh masa: £9,400 | Pelajar antarabangsa/EU sepenuh masa: £15,900
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Perancangan Infrastruktur dan Pembangunan Mampan MSc kami menawarkan pendekatan baharu untuk mengkaji perancangan dan penyampaian infrastruktur. Ia direka untuk membuat perubahan langkah yang diperlukan untuk menghadapi cabaran kemampanan abad ke-21.
Kursus ini sesuai jika anda mempunyai atau sedang mencari kerjaya dalam bidang perancangan infrastruktur dan pembangunan antarabangsa dalam:
- kerajaan
- sektor swasta
- NGO
- agensi pembangunan pelbagai hala dan dua hala.
Dengan melibatkan diri dengan pemikiran baharu dan inovatif tentang infrastruktur, anda akan belajar untuk bertindak balas terhadap keperluan bandar yang berkembang pesat. Dan dengan berbuat demikian mencapai pembasmian kemiskinan, kemampanan ekologi dan pertumbuhan ekonomi tempatan.
Pengajaran teras kami menawarkan gabungan unik perspektif teori dan kemahiran praktikal yang meliputi:
- tadbir urus
- pembangunan manusia
- kelestarian ekologi
- kewangan
- perancangan program/projek.
Anda akan bersedia untuk melibatkan diri dengan pendekatan yang lebih holistik untuk membuat keputusan dan menyelesaikan masalah. Jadi anda boleh menyampaikan infrastruktur yang menyediakan pembangunan inklusif dan mampan.
Galeri
Kemasukan
Biasiswa dan Pembiayaan
Kurikulum
Pembelajaran dan penilaian
Terdapat dua cara penyampaian untuk Perancangan Infrastruktur MSc dan Pembangunan Mampan:
- sepenuh masa di kampus
- pembelajaran terbuka (pembelajaran jarak jauh).
Modul adalah serba lengkap supaya anda boleh memulakan kursus sama ada pada bulan September atau Januari.
Semua pelajar mempunyai pilihan untuk mengambil bahagian dalam satu lawatan lapangan antarabangsa dan empat tempoh pengajian intensif (satu setiap modul).
Modul pengajian
Modul wajib
- Pembangunan Mampan (30 kredit)
Modul ini meneroka hubungan antara penyampaian infrastruktur bandar, pembangunan pro-miskin, perubahan alam sekitar dan pertumbuhan ekonomi tempatan. Ini memberikan asas kepada pendekatan yang lebih holistik kepada perancangan infrastruktur. Elemen utama untuk ini ialah pengajaran cara berfikir baharu tentang penyampaian infrastruktur yang menggunakan pemikiran global yang baru muncul berdasarkan teori sistem; model bulat, pendekatan terdesentralisasi; kerjasama dan akauntabiliti. - Kewangan Infrastruktur (30 kredit)
Modul ini mengambil pendekatan pembelajaran berasaskan masalah untuk melengkapkan peserta dengan pemahaman asas tentang teori dan amalan pembiayaan pembangunan, pembaharuan, pembaikan dan penyelenggaraan infrastruktur. Ia meneliti cara infrastruktur dibiayai serta model pembiayaan alternatif, pilihan pemulihan kos dan sumber kewangan. Modul ini juga mengkaji peranan aktor utama dan mengkaji pendekatan, kaedah dan alat yang digunakan untuk membuat keputusan dalam pelbagai konteks yang berbeza dan dalam keadaan ketidakpastian. - Tadbir Urus dan Ekonomi Politik (30 kredit)
Modul ini bertujuan untuk menyediakan peserta dengan pemahaman yang kukuh tentang tadbir urus dan proses membuat keputusan yang terlibat dalam perancangan dan penyampaian pelbagai jenis infrastruktur. Ia dimaklumkan oleh ekonomi politik dan rangka kerja institusi dan berasaskan teori dan amalan kaedah yang berbeza untuk menangani kesan masyarakat yang lebih luas yang timbul daripada penyampaian infrastruktur. Ia akan meneroka pendekatan yang berbeza untuk penyertaan pihak berkepentingan untuk membolehkan lebih termaklum dan inklusif membuat keputusan berdasarkan kompromi optimum untuk penyampaian infrastruktur yang memberi manfaat kepada masyarakat bandar tempatan dan lebih luas. - Pembangunan dalam Amalan (30 kredit)
Matlamat modul ini adalah untuk membangunkan pemahaman anda tentang peranan infrastruktur dalam pembangunan dan untuk melengkapkan anda dengan pengetahuan kerja tentang rangka kerja utama dan pendekatan yang digunakan untuk mereka bentuk dan melaksanakan program dan projek pembangunan tempatan. Modul ini membolehkan anda bereksperimen dengan mengumpulkan asas pengetahuan dan kemahiran luas anda dan menerapkannya pada projek sebenar. Anda akan bermula dengan mempelajari cara menyelidik dan menilai secara kritis konteks pembangunan menggunakan pendekatan penyertaan dan lain-lain. Analisis kritikal ini kemudiannya digunakan untuk mereka bentuk projek infrastruktur yang mengambil kira matlamat pembangunan dan menangani cabaran penyampaian infrastruktur di tapak projek. - Kaedah Penyelidikan Gunaan (10 kredit)
Modul ini memberi anda asas reka bentuk penyelidikan yang menonjolkan perbezaan antara paradigma penyelidikan kualitatif dan kuantitatif dan menunjukkan cara data boleh dikumpulkan dan dianalisis serta cara hujah deduktif boleh digunakan untuk menghasilkan generalisasi yang sah daripada data. Ia juga memberikan anda gambaran keseluruhan teknik penyelidikan tertentu supaya anda boleh memilih dan membangunkan alat tersebut yang paling sesuai dengan Disertasi anda.
Projek terakhir
- Disertasi (50 kredit)
Disertasi ini menyusuli daripada Kaedah Penyelidikan Gunaan dan bertujuan bukan sahaja untuk menjana pengetahuan atau pandangan baharu tetapi juga untuk membangunkan kapasiti anda untuk menjalankan penyelidikan yang teliti, untuk merancang dan melaksanakan projek lanjutan dan untuk menyampaikan idea yang kompleks dengan berkesan dalam perkataan dan grafik. Anda akan bekerjasama dengan penyelia dari dalam Sekolah untuk menghasilkan karya asli yang berkualiti boleh diterbitkan, secara amnya, melalui menjalankan penyelidikan utama anda sendiri dan membentangkan penemuan anda secara profesional.
Pembelajaran dan pengajaran
Kami menggunakan pendekatan 'gunaan' untuk pembelajaran, kadangkala dipanggil 'pembelajaran berasaskan masalah' atau PBL. Ia membawa kepada pengalaman yang lebih mencabar dan berkaitan industri. Anda akan belajar dalam kumpulan dan mengatasi masalah yang diadaptasi daripada situasi sebenar yang kompleks dan kajian kes.
Sepenuh masa
Kaedah pengajaran kami termasuk:
- ceramah
- webinar
- forum perbincangan dalam talian
- bengkel kemahiran
- seminar
- kerja amali dan projek.
Masa anda biasanya terdiri daripada:
- dua sesi mingguan 2 jam untuk setiap dua modul teras
- satu sesi 1½ jam untuk kaedah penyelidikan
- pembelajaran bebas dan mengerjakan tugasan kerja kursus
Pembelajaran jarak jauh
Bahan pembelajaran dalam talian disediakan melalui Persekitaran Pembelajaran Maya (VLE) kami. Kaedah pengajaran termasuk:
- webinar
- kuliah yang dirakam
- forum perbincangan
- Sesi soal jawab
- kerjasama dalam talian dengan rakan sebaya untuk penilaian.
Anda akan berpeluang untuk berhubung secara bersemuka dalam Tempoh Kajian Intensif.
Yuran Pengajian Program
Peluang kerjaya
Graduan Sekolah Alam Bina mempunyai rekod pekerjaan yang cemerlang. Sebagai contoh, biasanya, 100% graduan Pengurusan Projek MSc dalam Persekitaran Terbina bekerja dalam tempoh enam bulan selepas tamat pengajian.
Perunding perancangan tempatan, nasional dan antarabangsa, syarikat pembinaan, pemaju, perunding pengurusan projek, agensi pembangunan dua hala dan pelbagai hala serta NGO besar semuanya merekrut graduan kami.
Banyak organisasi ini melawat Sekolah secara kerap untuk bertemu pelajar untuk jawatan siswazah. Graduan kami diiktiraf sebagai mempunyai tahap komunikasi, pembentangan dan kemahiran menyelesaikan masalah yang sangat baik.
Kursus bahasa percuma untuk pelajar - Modul Terbuka
Kursus bahasa percuma tersedia untuk pelajar sarjana dan pascasiswazah sepenuh masa dalam kebanyakan kursus kami dan boleh diambil sebagai kredit untuk beberapa kursus.
Sila ambil perhatian bahawa kursus bahasa percuma tidak tersedia jika anda:
- belajar di kolej rakan kongsi Brookes
- belajar di mana-mana kursus pendidikan guru atau kursus pendidikan pasca siswazah kami.