MA dalam Kepimpinan Digital
Mediadesign Hochschule
Maklumat Utama
Pilih lokasi
Lokasi kampus
Berlin, Jerman
Bahasa
Inggeris, Jerman
Format kajian
Di kampus
Tempoh
3 semester
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 4,110 / per semester *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
01 Apr 2024
* Warganegara EU: daripada 650,00 EUR sebulan; BUKAN Warganegara EU: daripada 895,00 EUR sebulan
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Inilah yang ditawarkan oleh MD.H kepada anda
Mediadesign Hochschule mempunyai pengalaman lebih dari 25 tahun dalam bidang pendidikan. Ia menawarkan kursus yang diiktiraf oleh negara di semua bidang media dan reka bentuk. Terdapat tiga pilihan lokasi di kubu media dan fesyen Berlin, Düsseldorf, dan Munich. Ini menggabungkan lokasi bandar yang baik, kemudahan moden, dan banyak pilihan untuk kajian yang fleksibel.
Perkhidmatan kerjaya, yang dirancang sebagai antara muka ke pasaran pekerjaan, adalah tawaran istimewa dari MD.H. Tujuannya adalah untuk mempromosikan perkembangan profesional pelajar dan graduan, yang dilakukan dengan baik berkat banyak langkah dan tawaran hubungan.
Kenali kami!
Adakah anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang kursus ini? Kemudian hubungi khidmat nasihat pelajar masing-masing di Berlin, Düsseldorf, atau Munich. Kami dengan hormatnya menjemput anda ke malam maklumat biasa kami. Di sana, profesor dan pensyarah dari jabatan memberikan pandangan yang mendalam tentang kursus tersebut. Dengan cara yang meriah dan jelas, anda akan mempelajari secara langsung segala-galanya tentang kandungan dan struktur kursus, masa pelajaran, pembiayaan dan banyak lagi. Sesi soal jawab dan lawatan berpandu ke seluruh universiti mengakhiri acara tersebut. Anda boleh mengetahui tarikh dari kaunseling Pelajar kami.
Pelajar Ideal
Kumpulan sasaran
Ijazah sarjana "Kepimpinan dalam Industri Kreatif" ditujukan kepada semua orang yang ingin meningkatkan kerjaya profesional mereka dalam industri kreatif dan media dan yang ingin mengembangkan lagi pengetahuan mereka dalam bidang ini dengan cara yang berasas dan praktikal.
Semua ditujukan:
- Yang menikmati kepimpinan praktikal pasukan kreatif;
- Siapa yang berminat dalam pengurusan strategik syarikat kreatif;
- Yang bersemangat tentang inovasi dan perkembangan teknologi terkini dalam industri kreatif.
Budaya dan industri kreatif termasuk (mengikut garis panduan WMK 2009): industri muzik, pasaran buku, pasaran seni, industri filem, industri penyiaran, seni persembahan, pasaran seni bina, industri reka bentuk, pasaran akhbar, pasaran pengiklanan, industri perisian/permainan.
Galeri
Kurikulum
Kandungan paling penting dalam kursus
Kepimpinan (kemahiran kepimpinan):
"Kepimpinan dalam Seni": Membina kemahiran kepimpinan dalam proses kerja kreatif
- Mengetuai pasukan kreatif
- Pengurusan projek yang tangkas
- Merekrut
"Pengurusan Strategik": Pembangunan kemahiran pengurusan dalam pengurusan korporat strategik
- Polisi syarikat
- Analisis alam sekitar dan syarikat
- Pembangunan dan pelaksanaan strategi
"Inovasi dan Teknologi Baru Muncul": Pengetahuan tentang proses inovasi dan teknologi baharu
- Rantaian sekat
- Internet Perkara
- mata wang kripto
- Pengurusan inovasi
Industri Kreatif (pengetahuan industri)
"Strategi Perniagaan Digital dalam Industri Kreatif": Pengetahuan tentang struktur dan model perniagaan dalam industri kreatif
- Model perniagaan platform
- Pemasaran Influencer
- Transformasi digital
"Sains Data dan AI"
- AI dalam media
- Model perniagaan dengan AI
- Rangkaian Neural
"Konsepsi dan Pengeluaran": Pengetahuan tentang konsep dan penghasilan kandungan kreatif
- Teknik kreatif
- Penciptaan konsep
- Proses pengeluaran dalam industri kreatif
Pembelajaran mengikut projek (projek praktikal di mana anda boleh menggunakan pengetahuan yang telah anda pelajari)
- Penciptaan kandungan kreatif (cth pengiklanan, hiburan berjenama)
- Pembangunan model perniagaan digital dalam industri kreatif (cth ahli gabungan, pengkomputeran awan, platform permainan, media sosial, penggunaan kecerdasan buatan)
Pilihan elektif (pengurusan bermakna lebih daripada "membuat wang")
- CSR dan Kemampanan
- Antara Budaya dan Kepelbagaian
Hasil Program
Sebagai pengurus media dan kreatif, anda boleh:
- Mengawal dan memantau proses pengeluaran media. Ini termasuk kedua-dua konsep dan pengeluaran produk media.
- Membangunkan strategi perniagaan untuk syarikat dalam industri kreatif.
- Mengarahkan dan memantau usaha inovasi digital syarikat. Ini termasuk konsep dan pelaksanaan pembangunan produk, pelancaran pasaran, dan kawalan langkah.
- Menggalakkan kreativiti pekerja dan pihak berkepentingan dengan cara yang disasarkan dan menjadikannya boleh digunakan untuk syarikat.
Peluang kerjaya
Profil pekerjaan
Ijazah sarjana dalam "Kepimpinan dalam Industri Kreatif" melatih pengurus masa depan dalam syarikat nasional dan antarabangsa dalam industri kreatif dan media (filem, permainan, muzik dan banyak lagi). Graduan ijazah sarjana bekerja di antara muka antara "kreativiti" dan "perniagaan" dan mencari masa depan profesional mereka:
- Dalam kumpulan media multinasional yang menghasilkan atau mengedarkan kandungan kreatif seperti filem, TV atau produk VoD, atau terlibat dalam pengeluaran dan pemasaran permainan, muzik atau produk cetakan digital;
- Juga dalam syarikat permulaan yang membangunkan teknologi dan format baharu dalam industri kreatif.