MSc in International Marketing and Brand Management
Lund, Sweden
TEMPOH MASA
1 Years
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
Minta tarikh akhir permohonan
TARIKH MULA PALING AWAL
Minta tarikh mula paling awal
YURAN TUISYEN
Minta yuran pengajian
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Programme overview
This programme prepares you for a career in marketing, strategy, brand and product management, sales and marketing research. The Master’s programme in International Marketing and Brand Management is one of Sweden’s most popular business MSc programmes.
When applying to this programme, you select either the Strategies for Brands and International Markets track or the International Consumer Trends, Brands and Innovation track.
Upon completion of the programme, you will graduate with an MSc in Business Administration with a specialisation in International Marketing and Brand Management.
Strategies for brands and international markets (track 1)
In this track, you will train strategic decision-making and learn how to build brand awareness and loyalty in international markets. You will develop your understanding of the alternative strategies for corporations selecting, entering, developing and leaving international markets. You will also learn about the practical application of brand strategies. Aspects and theories of brand management will be presented and discussed in order to develop knowledge on how to manage in a global brand environment. If you want to learn how to influence decisions, people, businesses and society at large, this is the place to start.
International consumer trends, brands and innovation (track 2)
People’s consumption is constantly changing, and so must businesses and public authorities to successfully communicate their products and services. This track provides you with the theory and tools necessary to help companies and organisations identify and prepare for future trends and get a head start. We offer you ample opportunities to dive deeper into consumer and market insight and methods for collecting information about consumer trends, as you simultaneously deepen your understanding of brands, innovation and business relationships.
Kurikulum
Struktur program
Lima belas minggu awal program ini disusun dalam dua trek.
Apabila memohon untuk program ini, anda juga mesti memilih trek yang anda mahu ikuti, sama ada perspektif yang lebih berorientasikan pengurusan atau perspektif yang memberi penekanan kepada aspek pengguna dan budaya. Di samping itu, anda akan dapat memilih kursus yang akan memberikan anda jenis pengkhususan yang anda sukai dalam bidang pemasaran antarabangsa dan pengurusan jenama yang lebih luas. Kedua-dua lagu berakhir dengan projek ijazah dalam pemasaran global (15 kredit).
Kursus - Trek 1:
- Pemasaran dan Strategi Antarabangsa (7.5 kredit)
- Pengurusan Jenama Strategik (7.5 kredit)
- Pemasaran Berbilang Saluran, Peruncitan dan Pengantarabangsaan (7.5 kredit)
- Strategi Penyelidikan (5 kredit)
Kursus - Trek 2:
- Teori Budaya Pengguna dan Wawasan Penggunaan (7.5 kredit)
- Daripada Consumer Insight kepada Inovasi (7.5 kredit)
- Nilai Jenama dalam Masyarakat Penggunaan (7.5 kredit)
- Strategi Penyelidikan (5 kredit)
Pilihan untuk kedua-dua trek:
- Salah satu daripada dua pilihan berikut (7.5 kredit setiap satu):
- Kemampanan dan Etika Pemasaran
- Pemasaran digital.
- Salah satu daripada dua kursus kaedah berikut (5 kredit setiap satu):
- Kaedah Penyelidikan Kualitatif
- Kaedah Penyelidikan Kuantitatif
- Salah satu daripada dua kursus kaedah berikut (5 kredit setiap satu):
- Memahami Penggunaan
- Pengurusan dan Reputasi Jenama Korporat
Akreditasi
Peluang kerjaya
Prospek kerjaya
Hubungan rapat Sekolah dengan komuniti perniagaan antarabangsa dan rangkaian luas rakan kongsi korporat memastikan perkaitan praktikal dan memberi kerjaya anda permulaan yang lebih baik. Graduan telah mendapat pekerjaan di perniagaan terkemuka antarabangsa di seluruh dunia, contohnya, SAS, L'Oréal dan IKEA. Graduan daripada program ini boleh mendapatkan jawatan di firma antarabangsa dalam pemasaran, strategi, pengurusan jenama dan produk, jualan dan penyelidikan pemasaran. Anda akan dapat membantu perniagaan mendapatkan cerapan dengan memberikan mereka analisis trend, penyelidikan pengguna dan pemasaran, risikan perniagaan, perancangan senario, strategi dan inovasi.