MSc dalam Pemasaran Antarabangsa dan Pengurusan Jenama
Lund University
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Lund, Sweden
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Gambaran keseluruhan program
Program ini menyediakan anda untuk kerjaya dalam pemasaran, strategi, pengurusan jenama dan produk, jualan dan penyelidikan pemasaran. Program Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa dan Pengurusan Jenama ialah salah satu program MSc perniagaan paling popular di Sweden.
Apabila memohon untuk program ini, anda memilih sama ada trek Strategi untuk Jenama dan Pasaran Antarabangsa atau trek Aliran, Jenama dan Inovasi Pengguna Antarabangsa.
Setelah tamat program, anda akan lulus dengan MSc dalam Pentadbiran Perniagaan dengan pengkhususan dalam Pemasaran Antarabangsa dan Pengurusan Jenama.
Strategi untuk jenama dan pasaran antarabangsa (track 1)
Dalam trek ini, anda akan melatih membuat keputusan strategik dan mempelajari cara membina kesedaran dan kesetiaan jenama di pasaran antarabangsa. Anda akan membangunkan pemahaman anda tentang strategi alternatif untuk syarikat memilih, memasuki, membangun dan meninggalkan pasaran antarabangsa. Anda juga akan belajar tentang aplikasi praktikal strategi jenama. Aspek dan teori pengurusan jenama akan dibentangkan dan dibincangkan untuk membangunkan pengetahuan tentang cara mengurus dalam persekitaran jenama global. Jika anda ingin belajar cara mempengaruhi keputusan, orang ramai, perniagaan dan masyarakat secara amnya, ini adalah tempat untuk bermula.
Aliran pengguna antarabangsa, jenama dan inovasi (lagu 2)
Penggunaan orang ramai sentiasa berubah, begitu juga dengan perniagaan dan pihak berkuasa awam untuk berjaya menyampaikan produk dan perkhidmatan mereka. Trek ini memberi anda teori dan alatan yang diperlukan untuk membantu syarikat dan organisasi mengenal pasti dan bersedia untuk arah aliran masa hadapan dan memulakan permulaan. Kami menawarkan anda peluang yang luas untuk menyelami lebih mendalam tentang cerapan pengguna dan pasaran serta kaedah untuk mengumpul maklumat tentang arah aliran pengguna, sambil anda memperdalam pemahaman anda tentang jenama, inovasi dan hubungan perniagaan secara serentak.
Kurikulum
Struktur program
Lima belas minggu awal program ini disusun dalam dua trek.
Apabila memohon untuk program ini, anda juga mesti memilih trek yang anda mahu ikuti, sama ada perspektif yang lebih berorientasikan pengurusan atau perspektif yang memberi penekanan kepada aspek pengguna dan budaya. Di samping itu, anda akan dapat memilih kursus yang akan memberikan anda jenis pengkhususan yang anda sukai dalam bidang pemasaran antarabangsa dan pengurusan jenama yang lebih luas. Kedua-dua lagu berakhir dengan projek ijazah dalam pemasaran global (15 kredit).
Kursus - Trek 1:
- Pemasaran dan Strategi Antarabangsa (7.5 kredit)
- Pengurusan Jenama Strategik (7.5 kredit)
- Pemasaran Berbilang Saluran, Peruncitan dan Pengantarabangsaan (7.5 kredit)
- Strategi Penyelidikan (5 kredit)
Kursus - Trek 2:
- Teori Budaya Pengguna dan Wawasan Penggunaan (7.5 kredit)
- Daripada Consumer Insight kepada Inovasi (7.5 kredit)
- Nilai Jenama dalam Masyarakat Penggunaan (7.5 kredit)
- Strategi Penyelidikan (5 kredit)
Pilihan untuk kedua-dua trek:
- Salah satu daripada dua pilihan berikut (7.5 kredit setiap satu):
- Kemampanan dan Etika Pemasaran
- Pemasaran digital.
- Salah satu daripada dua kursus kaedah berikut (5 kredit setiap satu):
- Kaedah Penyelidikan Kualitatif
- Kaedah Penyelidikan Kuantitatif
- Salah satu daripada dua kursus kaedah berikut (5 kredit setiap satu):
- Memahami Penggunaan
- Pengurusan dan Reputasi Jenama Korporat
Akreditasi
Peluang kerjaya
Prospek kerjaya
Hubungan rapat Sekolah dengan komuniti perniagaan antarabangsa dan rangkaian luas rakan kongsi korporat memastikan perkaitan praktikal dan memberi kerjaya anda permulaan yang lebih baik. Graduan telah mendapat pekerjaan di perniagaan terkemuka antarabangsa di seluruh dunia, contohnya, SAS, L'Oréal dan IKEA. Graduan daripada program ini boleh mendapatkan jawatan di firma antarabangsa dalam pemasaran, strategi, pengurusan jenama dan produk, jualan dan penyelidikan pemasaran. Anda akan dapat membantu perniagaan mendapatkan cerapan dengan memberikan mereka analisis trend, penyelidikan pengguna dan pemasaran, risikan perniagaan, perancangan senario, strategi dan inovasi.