
Sarjana in
Sarjana dalam Made in Italy, Fesyen dan Pengurusan Mewah (MIFL)
Università LUM - School of Management

Maklumat Utama
Lokasi kampus
Milan, Itali
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 8,000 / per year *
Tarikh akhir permohonan
30 Nov 2023
Tarikh mula paling awal
26 Feb 2024
* Diskaun Pemberian Awal Diskaun 15% menjelang 31/07/2022
pengenalan
Program Sarjana "Dibuat di Itali, Pengurusan Fesyen dan Mewah" (MIFL) , dibentangkan sepenuhnya dalam bahasa Inggeris, ialah Sarjana Universiti peringkat pertama. Objektif utamanya adalah untuk melatih profesional dan membekalkan mereka dengan kemahiran yang kukuh dalam bidang fesyen dan kemewahan, untuk mengenal pasti peluang perniagaan baharu di pasaran antarabangsa dan untuk membina dan mengurus projek dalam industri kreatif dengan strategi premium.
Industri fesyen dan mewah ialah sektor yang berkembang dan pesat berkembang, di mana kebolehan individu tertentu dalam kreativiti dan pengurusan, kemahiran strategik, komunikasi dan pengurusan teknologi baharu diperlukan, serta kebolehan dan kecekapan khusus untuk pembangunan inisiatif baharu. Dalam konteks ini, Master Made in Italy, Fesyen & Pengurusan Mewah menggariskan kepentingan ciri khusus Sistem Itali dan kemahiran kreativiti dan inovasinya yang membezakan jenama Itali di pasaran antarabangsa utama.
Master MIFL menawarkan laluan profesional dan formatif, yang menawarkan calon peluang konkrit untuk memulakan kerjaya dalam konteks yang merangsang dan antarabangsa di samping memperoleh profesionalisme dan kecekapan dalam bidang model pengurusan perniagaan fesyen dan kemewahan. Acara dan aktiviti rangkaian juga akan menyumbang kepada memperkaya pengalaman setiap individu, juga terima kasih kepada interaksi dengan syarikat kreatif dalam sektor fesyen dan mewah.
Pelajaran diadakan dalam bahasa Inggeris oleh Profesor Akademik dan profesor dan pengurus pelawat antarabangsa yang berprestij dari Made in Italy, dunia Fesyen dan Mewah.
FAKULTI
o Giuseppe Abatista , Ferragamo SpA – Cukai Kumpulan, Perancangan & Kawalan, Pengarah Harga
o Marco Bacini, Kumpulan MB – Ketua Pegawai Eksekutif
o Fabio Biccari, dfarm – Transformasi Digital, Pakar Inovasi
o Andrea Bonante, Moncler – Pengarah Hal Ehwal Korporat & Pematuhan Global
o Simone Botta, Gaetano Aloisio & Co. Srl – Ketua Pegawai Pemasaran & Komunikasi
o Paolo Cacciato, Universiti LUM – Profesor Adjung Fakulti Ekonomi; ADM EA Consulting - Pemilik dan Pengarah Urusan
o Alessandro Carnicella , Kumpulan Rakan Kongsi Jenama – Pengasas & Ketua Pegawai Eksekutif
o Francesca Carrobio Di Carrobio, Hermes Italia – Ketua Pegawai Eksekutif
o Stefano Cavaleri, Foorban – Pengasas bersama & CMO
o Giulia Cipollini, Studio Legale Withers – Rakan Kongsi – Ketua Perancangan Cukai dan Kekayaan
o Sacha D'Ecclesiis , Cintioli & Associati – Rakan Kongsi
o Enrico Di Fiorino , Fornari e Associati – Rakan Kongsi – Avvocato, LL.M.
o Eugenia Di Muzio , Aquazzura – Pengarah Komersial Seluruh Dunia
o Luca Esposito, Chopard – Pengurus Latihan EMEA
o Stefano Galassi, Global Fashion Tech – Pengarah Urusan dan Penasihat Inovasi
o Ottavio Gallone, Lumēi Cosmetics – Pengasas & CMO
o Antonello Garzoni, Universiti LUM – Rektor, Profesor Penuh Pengurusan Strategik
o Nicola Giuggioli, Eco Age Ltd – Ketua Pegawai Eksekutif
o Silvia Grilli, Majalah Grazia – Pengarah
o Matteo Guerrini – Perunding Pemasaran Kanan dan Digital
o Lisa Lardera, Gucci – Akaun Jualan Kanan
o Francesco Leccisi, Essilor-Luxottica – Naib Presiden Kanan Pembangunan Perniagaan
o Jacopo Liguori, Studio Legale Withers – Rakan Kongsi – Ketua Pasukan Harta Intelek, Teknologi & Privasi Itali
o Stefano Loconte, LUM Jean Monnet University– Profesor Undang-undang Cukai – Firma Undang-undang Loconte & Partners, Pengasas
o Leila Loconsole – Pengurus Pembangunan Pengeluaran
o Sauro Mariani, San Domenico Hotels – Naib Presiden Jualan dan Pemasaran
o Maria Matloub, hab Reka Bentuk & Inovasi GGUTT – Pereka
o Maurizio Mazzanti, Idea Dilahirkan Semula – Pengasas
o Monica Medini, SUPSI – Profesor Pemasaran
o Fabrizio Montanari, Università di Modena dan Reggio Emilia – Profesor Penuh Organisasi Perniagaan
o Ida Palombella, Deloitte Legal – Rakan Kongsi, Ketua IP, IT & Perlindungan Data
o Sharon Whitehouse, Studio Legale Withers – Rakan Kongsi | Peguamcara (England & Wales)
Tarikh Mula – 9 Januari 2023
Mendaftar sebelum 31 September 2022 , anda boleh mendapat manfaat daripada 15% diskaun (6.800 euro dan bukannya 8.000 euro).
Sementara itu, alami MIFL Master melalui kisah Instagram kami href="https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE4MDg0ODA4NzU5MjUwNzk4?igshid=g6ptoyirk8qx
Kemasukan
Galeri
Hasil Program
Struktur Kursus
- Pengurusan Perniagaan Antarabangsa
- Pentadbiran Perniagaan dan Strategi Antarabangsa
- Pengurusan Sumber Manusia
- Pemasaran Strategik
- Komunikasi, PR dan Pengurusan Acara
- Pemasaran digital
- Fokus pada Buatan Itali, Fesyen dan Perniagaan Mewah
- Dibuat di Itali & Pengurusan Barangan Mewah
- Pengurusan Jenama dan Pengurusan Pelanggan
- Membeli dan Meniaga
- Pengurusan Runcit dan Jualan
- Pemikiran Reka Bentuk dan Pengurusan Projek
- Inovasi dan Pengurusan Produk
- Pengurusan Kelestarian
- Undang-undang Harta Intelek dan pensijilan Buatan Itali
- Percukaian Perniagaan
- Makmal Digital Fesyen dan Mewah
- Makmal Komunikasi Digital
- Makmal e-perniagaan dan e-dagang
- Makmal Teknologi Fesyen
- Mengantarabangsakan Makmal Buatan Itali
- Program Internship
Biasiswa dan Pembiayaan
Yuran Pengajian Program
Peluang kerjaya
Barangan mewah, barangan fesyen dan barangan gaya hidup sememangnya antara sektor utama kecemerlangan Itali.
Kursus ini bertujuan untuk menyediakan graduan muda dengan kemahiran teknikal, pengurusan dan pengurusan untuk memasuki syarikat secara profesional dalam sektor fesyen dan mewah, yang pada masa kini berkembang pesat dan memerlukan kemahiran profesional yang lebih khusus yang dilatih dengan betul.
Pada akhir kursus, jawatan pekerjaan utama dan peluang kerjaya adalah dalam syarikat, syarikat perunding, persatuan perdagangan dan institusi sektor fesyen, kemewahan dan gaya hidup, terutamanya dalam fungsi ini:
• Pemasaran
• Komunikasi dan Peristiwa
• Pengurusan jenama
• Perdagangan Runcit
• Perdagangan visual
• Operasi Runcit
• Pemasaran digital