Program Dual Master dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital | Pemasaran Antarabangsa
Barcelona, Sepanyol
TEMPOH MASA
1 Years
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
Minta tarikh akhir permohonan
TARIKH MULA PALING AWAL
Oct 2024
YURAN TUISYEN
EUR 14,400 / per year
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
pengenalan
Objektif dan Kemahiran
Objektif Ijazah
Program Sarjana Dual dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Pemasaran Antarabangsa dan Pengurusan Penjualan adalah Master secara sepenuh masa satu tahun (diiktiraf secara rasmi oleh kerajaan Sepanyol), yang beroperasi di dalam Kawasan Pendidikan Tinggi Eropah (EHEA).
Objektif program ini adalah untuk menyediakan pengetahuan khusus dalam bidang Pemasaran. Ia bertujuan untuk pelajar yang memegang ijazah sarjana muda universiti, tanpa pengalaman kerja yang terhad. Ia menggabungkan pengetahuan akademik dan memohon pemahaman tentang bidang Pemasaran yang berbeza, menyediakan pelajar untuk bekerja dalam fail ini, yang menawarkan peluang pekerjaan yang sangat baik dalam sektor yang berbeza. Pelajar akan memperoleh kemahiran dan membangunkan kecekapan yang berguna untuk membangunkan kerjaya dalam pemasaran dan mencapai kedudukan pengurusan atasan pada masa akan datang.
Penekanan khusus diberikan kepada pengurusan pemasaran dan pemasaran digital dan antarabangsa, dengan pandangan bahawa para pelajar perlu memahami bagaimana syarikat-syarikat dapat berjaya mengintegrasikan pemasaran digital dalam konteks antarabangsa, yang memberikan perbezaan budaya tertentu dan tabiat pengguna.
Hasil Pembelajaran, Kemahiran, dan Kecekapan
Program Dual Master dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Pemasaran Antarabangsa dan Pengurusan Penjualan akan membolehkan para pelajar memperoleh pengetahuan, kemahiran, dan kompetensi, dengan tumpuan khususnya pada pemasaran antarabangsa dan digital, seperti berikut:
- Membangunkan pemikiran strategik di sebalik pemilihan dan kemasukan pasaran baru
- Mengambil keputusan yang sesuai mengikut perubahan persekitaran luaran dan peluang pasaran
- Memohon prinsip pengurusan jenama antarabangsa
- Buat produk yang direka khusus untuk pasaran antarabangsa
- Optimalkan kualiti dan kandungan laman web, media sosial, dan komuniti dalam talian
- Membangunkan strategi pemasaran digital yang berkesan
- Melaksanakan strategi digital dan kempen promosi melalui peranti mudah alih dan media sosial
- Rancang strategi pengedaran omnichannel bersepadu
- Memahami proses jualan dalam konteks antarabangsa B2B
- Mengatur dan menyelaraskan pasukan pengurusan jualan antarabangsa
Semasa belajar dan menggunakan konsep baru, pelajar juga akan memperoleh satu set kompetensi dan kemahiran yang boleh dipindahkan yang penting untuk berjaya masuk dan beroperasi secara profesional dalam konteks pemasaran antarabangsa dan digital:
- Pengurusan pasukan
- Integrasi Teknologi Maklumat
- Visi antarabangsa
- Mengantisipasi dan mengurus perubahan
- Orientasi pelanggan
- Tanggungjawab korporat, etika dan alam sekitar
Peluang pekerjaan
Program Double Master dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Pemasaran Antarabangsa
- Orientasi profesional yang kuat untuk pelajar yang ingin mendapatkan kemahiran yang diperlukan untuk menjadi profesional pemasaran dalam sebuah syarikat yang beroperasi di pasaran antarabangsa, atau untuk usahawan yang ingin memulakan syarikat mereka sendiri.
- Tumpuan penyelidikan untuk pelajar yang ingin melanjutkan menulis tesis doktor (dalam kes ini mereka perlu melengkapkan 12 penyelidikan ECTS seperti yang dinyatakan dalam subjek pilihan) untuk dianugerahkan gelaran doktor dari Ph.D. program IQS School of Management.
Tuan ini akan menyediakan anda untuk mengambil peranan profesional seperti Pengurus Produk / Jenama, Pengurus Akaun, Pengurus Kategori, Pakar Media Sosial, Penyelidik Pasaran, Penganalisis Pemasaran, Perunding, Eksekutif Jualan, sebagai tambahan kepada banyak peluang lain yang berkaitan dengan subjek.
Selain itu, sebaik sahaja anda menamatkan program induk anda dan merupakan Master dalam Pemasaran Antarabangsa dan Pengurusan Jualan, IQS School of Management akan menyediakan anda akses kepada perkhidmatan Peluang Kerja yang diuruskan oleh pusat kerja Fakulti.
Penerimaan ke Program Sarjana
Profil Pemohon
Program Double Master dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Pemasaran Antarabangsa
Pemohon program tuan ini mungkin telah memperoleh pengetahuan asas tentang pemasaran dan perakaunan asas dan kewangan korporat. Bagi pelajar yang tidak memperoleh apa-apa kemahiran, sesi orientasi tambahan akan dianjurkan (Prinsip Pemasaran dan Strategi, 6 ECTS, dan Perakaunan untuk Membuat Keputusan, 3 ECTS). Pilihan modul khusus akademik tambahan akan dipertimbangkan jika perlu.
Kemasukan
Untuk mengakses Program Double Master dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Pemasaran Antarabangsa
Pelajar dengan ijazah yang dikeluarkan di luar EHEA juga akan dapat mendaftarkan diri dalam ijazah sarjana tanpa perlu mengesahkan kursus siswazah mereka selepas IQS telah memastikan tahap pendidikan setara dengan ijazah Universiti Sepanyol yang diiktiraf secara rasmi. Negara yang mengeluarkan kelayakan itu mestilah mengeluarkan akses kepada pengajian peringkat siswazah. Akses melalui laluan ini tidak semestinya memerlukan pengesahan kelayakan orang yang berminat dan pengiktirafannya tidak akan digunakan untuk apa-apa maksud lain daripada untuk pendaftaran dalam program induk.
Keperluan Pemindahan
Jawatankuasa Tetap Lembaga Akademik, yang meneliti setiap pemohon dan mewujudkan pengiktirafan kredit, akan mengendalikan kemasukan pelajar dari mana-mana sistem universiti nasional atau luar negara, yang telah belajar di peringkat sarjana dalam rangka kerja EHEA.
Bagi pelajar dari negara anggota EU, atau dari negara-negara yang mana Sepanyol telah menubuhkan perjanjian antarabangsa, pelajar dikehendaki mempunyai kelayakan yang membolehkan mereka mengikuti peringkat pengajian peringkat siswazah di negara asal mereka. Pelajar dari luar EU, atau dari negara-negara yang tidak mempunyai perjanjian yang teguh dengan Sepanyol, mesti lulus peperiksaan masuk Universiti yang sama.
Keperluan Penyiapan
Pelajar mestilah memperoleh semua kredit yang diambil untuk mendapatkan ijazah sarjana.
Semasa tahun akademik, pelajar biasanya mempunyai dua peluang untuk lulus peperiksaan: pada bulan Januari dan Julai - untuk mata pelajaran semester pertama - dan pada bulan Jun dan Julai - untuk mata pelajaran kedua semester, atau mata pelajaran yang berlangsung selama dua semester berturut-turut.
Jika pelajar tidak lulus peperiksaan pada percubaan kedua, dua peluang tambahan akan dibenarkan. Sekiranya pelajar masih belum mendapat lulus dalam subjek, mereka boleh memohon kepada Jawatankuasa Tetap Lembaga Akademik untuk peluang terakhir untuk mengambil peperiksaan, membenarkan kedudukan mereka. Jawatankuasa Tetap Lembaga Akademik akan mengkaji kes pelajar dan boleh melengkapkan maklumat ini dengan berunding dengan penyelaras induk. Sekiranya pelajar tidak mendapat lulus selepas mendapat peluang tambahan untuk mengambil peperiksaan, mereka perlu meninggalkan program tuan.
Kurikulum
Master ini menyediakan mata pelajaran yang berkaitan untuk pelajar yang mengkhususkan diri dalam bidang pemasaran. Ijazah Sarjana Muda: Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Sarjana dalam Antarabangsa
Subjek yang ditawarkan sebagai sebahagian daripada Master dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Sarjana dalam Antarabangsa
MASTER IN MARKETING ANTARABANGSA DALAM ALAM SEKITAR / MASTER DI PEMASARAN ANTARABANGSA
Kursus wajib (semester 1 dan 2)
- Kursus pilihan (semester 2)
- Projek Tesis / Akhir Master (tahunan)
- Kursus wajib dalam Pemasaran Antarabangsa
MASTER IN MARKETING ANTARABANGSA DALAM ALAM SEKITAR DIGITAL *
Modul: Pengurusan Pemasaran Antarabangsa
- Strategi Pemasaran Antarabangsa
- Simulasi Pengurusan Pemasaran Antarabangsa
- Pengurusan Jenama Antarabangsa
- Pembangunan Produk Antarabangsa
- Pengurusan Runcit Global
* Ijazah Sarjana Muda
** Pelajar boleh memilih 12 ECTS kursus elektif
MASTER IN MARKETING ANTARABANGSA DALAM ALAM SEKITAR DIGITAL *
Modul: Penyelidikan Pemasaran
- Penyelidikan Pasaran Lanjutan
- Pemasaran Data Perisikan
- Kaedah kuantitatif
- Kaedah Kualitatif
* Ijazah Sarjana Muda
** Pelajar boleh memilih 12 ECTS kursus elektif
MASTER IN MARKETING ANTARABANGSA DALAM ALAM SEKITAR DIGITAL *
Modul: Pemasaran Digital
- Strategi Pemasaran Digital
- Pengurusan Media Sosial
- Aplikasi Pemasaran Mudah Alih
- Komunikasi Pemasaran Digital
* Ijazah Sarjana Muda
MASTER IN MARKETING ANTARABANGSA DALAM ALAM SEKITAR DIGITAL *
Projek Akhir (Tesis Sarjana)
- Projek Akhir (Tesis Sarjana)
- Pelatih
* Ijazah Sarjana Muda
** Pelajar boleh memilih 12 ECTS kursus elektif
MASTER IN MARKETING ANTARABANGSA
Modul: Pengurusan Jualan
- Menjual Teknik untuk Pelanggan Perniagaan
- Pengurusan Jualan Antarabangsa
*** Ijazah Sarjana yang dianugerahkan oleh Universitat Ramon Llull
Latihan
Satu latihan dalam syarikat adalah subjek pilihan dengan 6 kredit ECTS. Latihan magang berlangsung sekurang-kurangnya 300 jam dan syarat-syarat dirundingkan terlebih dahulu untuk memastikan mereka sesuai dan sesuai sepenuhnya dengan jam waktu kelas. Mereka dianjurkan oleh IQS School of Management. Pada awal Ijazah Sarjana, ketua Jabatan Kerjaya Profesional memberitahu pelajar prosedur untuk mengikuti untuk mengikuti kursus magang.
Kualiti dan Akreditasi
IQS mengekalkan komitmen yang kuat terhadap kualiti pendidikan dan telah menubuhkan beberapa proses untuk memastikan peningkatan yang berterusan; Suruhanjaya Kualiti IQS School of Management adalah satu langkah sedemikian.
Master dalam Pemasaran Antarabangsa dan Pengurusan Jualan adalah kursus Sarjana rasmi dan diakreditasi oleh Badan Pengawasan Mutu Pendidikan Catalunya (AQU Catalunya).
Di samping itu, Sekolah Pengurusan IQS telah membangunkan sistem audit kualiti yang dikenali sebagai Sistem Jaminan Kualiti Dalaman (SGIQ dalam singkatannya dalam bahasa Catalan), yang dianugerahkan penilaian positif pada 13 Disember 2012 oleh AQU Catalunya.
IQS adalah sebuah institusi yang diiktiraf oleh AACSB (Persatuan untuk Advance Collegiate Schools of Business, USA), rangkaian akreditasi antarabangsa yang terkemuka untuk sekolah perniagaan dan perakaunan. Kajian Ijazah, Sarjana dan Doktor di IQS School of Management telah dianugerahkan akreditasi dan menikmati pengiktirafan antarabangsa.
Objektif dan Kecekapan
- Membangunkan pemikiran strategik di sebalik pemilihan dan kemasukan pasaran baru.
- Mengambil keputusan yang sesuai mengikut perubahan persekitaran luaran dan peluang pasaran.
- Membangunkan strategi pemasaran digital yang berkesan.
- Memohon prinsip pengurusan jenama antarabangsa.
- Buat produk yang direka khusus untuk pasaran antarabangsa.
- Optimalkan kualiti dan kandungan laman web, media sosial, dan komuniti dalam talian.
- Melaksanakan strategi digital dan kempen promosi melalui peranti mudah alih dan media sosial.
- Rancang strategi pengedaran omnichannel bersepadu.
- Memahami proses jualan dalam konteks antarabangsa B2B.
- Mengatur dan menyelaraskan pasukan pengurusan jualan antarabangsa.
Hubungan dengan Syarikat
100% Magang
Semua pelajar melakukan latihan wajib di syarikat.
200 syarikat
Kerjasama dengan jabatan Kerjaya Profesional.
Data tambahan
- 22,389 m2
- 100% dalam bahasa Inggeris
- 1.300.000 € Dalam biasiswa
Kemasukan
Kurikulum
Keperluan Penyiapan
Pelajar mesti telah memperoleh semua kredit yang diambil untuk mendapatkan ijazah sarjana.
Semasa tahun akademik, pelajar biasanya akan mempunyai dua peluang untuk lulus peperiksaan: pada bulan Januari dan pada bulan Julai - untuk mata pelajaran semester pertama - dan pada bulan Jun dan Julai - untuk mata pelajaran semester kedua, atau untuk mata pelajaran yang berlangsung selama dua semester berturut-turut.
Jika pelajar tidak lulus peperiksaan pada percubaan kedua, dua peluang tambahan akan dibenarkan. Sekiranya pelajar masih belum mendapat kelulusan dalam mata pelajaran tersebut, mereka boleh memohon kepada Jawatankuasa Tetap Lembaga Akademik untuk mendapatkan peluang terakhir untuk mengambil peperiksaan, dengan mewajarkan kedudukan mereka. Jawatankuasa Tetap Lembaga Akademik akan meneliti kes pelajar dan boleh melengkapkan maklumat ini dengan berunding dengan penyelaras sarjana. Jika pelajar tidak mendapat kelulusan selepas diberi peluang tambahan untuk mengambil peperiksaan, mereka perlu meninggalkan program sarjana.
Kurikulum
Sarjana ini menyediakan mata pelajaran yang sangat relevan untuk pelajar yang pakar dalam bidang pemasaran. Ijazah Sarjana Berganda: Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Sarjana dalam kurikulum Pengurusan Antarabangsa & Jualan meliputi 69 kredit ECTS. Program ini bermula pada bulan Oktober dan berakhir pada bulan Jun.
Mata pelajaran yang ditawarkan sebagai sebahagian daripada Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Sarjana dalam Pengurusan Antarabangsa & Jualan adalah seperti berikut:
Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa & Pengurusan Jualan
Kursus wajib (semester 1 dan 2)
- Kursus elektif (semester ke-2)
- Tesis Sarjana / Projek Akhir (tahunan)
- Kursus wajib Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa & Pengurusan Jualan
Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital*
Modul: Pengurusan Pemasaran Antarabangsa
- Strategi Pemasaran Antarabangsa
- Simulasi Pengurusan Pemasaran Antarabangsa
- Pengurusan Jenama Antarabangsa
- Pembangunan Produk Antarabangsa
- Pengurusan Runcit Global
* Ijazah Sarjana Rasmi
**Pelajar boleh memilih 12 ECTS kursus elektif
Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital*
Modul: Penyelidikan Pemasaran & Perisikan Perniagaan
- Penyelidikan Pasaran Termaju
- Perisikan Data Pemasaran
- Kaedah Kuantitatif
- Kaedah Kualitatif
* Ijazah Sarjana Rasmi
**Pelajar boleh memilih 12 ECTS kursus elektif
Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital*
Modul: Pemasaran Digital
- Strategi Pemasaran Digital
- Pengurusan Media Sosial
- Aplikasi Pemasaran Mudah Alih
- Komunikasi Pemasaran Digital
* Ijazah Sarjana Rasmi
Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital*
Projek Akhir (Tesis Sarjana) & Internship
- Projek Akhir (Tesis Sarjana)
- Internship
* Ijazah Sarjana Rasmi
**Pelajar boleh memilih 12 ECTS kursus elektif
Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa & Pengurusan Jualan ***
Modul: Pengurusan Jualan
- Teknik Menjual untuk Pelanggan Perniagaan
- Pengurusan Jualan Antarabangsa
*** Ijazah Sarjana dianugerahkan oleh Universitat Ramon Llull
Internship
Latihan di syarikat adalah subjek pilihan dengan 6 kredit ECTS. Latihan magang berlangsung sekurang-kurangnya 300 jam dan syarat-syaratnya dirundingkan terlebih dahulu untuk memastikan ia sesuai dan serasi sepenuhnya dengan waktu kelas. Mereka dianjurkan oleh IQS Sekolah Pengurusan. Pada permulaan Ijazah Sarjana, ketua Jabatan Kerjaya Profesional memaklumkan kepada pelajar prosedur yang perlu diikuti untuk mengikuti latihan amali.
Hasil Program
Hasil Pembelajaran, Kemahiran dan Kecekapan
Program Dwi Sarjana dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Pemasaran Antarabangsa dan Pengurusan Jualan akan membolehkan pelajar memperoleh pengetahuan, kemahiran dan kecekapan, memberi tumpuan khususnya pada pemasaran antarabangsa dan digital, seperti berikut:
- Membangunkan pemikiran strategik di sebalik pemilihan dan kemasukan pasaran baharu
- Mengambil keputusan yang sesuai mengikut perubahan dalam persekitaran luaran dan peluang pasaran
- Gunakan prinsip pengurusan jenama antarabangsa
- Cipta produk yang direka khusus untuk pasaran antarabangsa
- Optimumkan kualiti dan kandungan halaman web, media sosial dan komuniti dalam talian
- Membangunkan strategi pemasaran digital yang berkesan
- Melaksanakan strategi digital dan kempen promosi melalui peranti mudah alih dan media sosial
- Rancang strategi pengedaran omnichannel bersepadu
- Fahami proses penjualan dalam konteks antarabangsa B2B
- Atur dan selaraskan pasukan pengurusan jualan antarabangsa
Semasa mempelajari dan menggunakan konsep baharu, pelajar juga akan memperoleh satu set kecekapan dan kemahiran boleh dipindahkan yang penting untuk berjaya memasuki dan beroperasi secara profesional dalam konteks pemasaran antarabangsa dan digital:
- Pengurusan pasukan
- Integrasi Teknologi Maklumat
- Wawasan antarabangsa
- Menjangka dan mengurus perubahan
- Orientasi pelanggan
- Tanggungjawab korporat, etika dan alam sekitar
Akreditasi
Peluang kerjaya
Peluang pekerjaan
Program Sarjana Berganda dalam Pemasaran Antarabangsa dalam Persekitaran Digital / Pengurusan Pemasaran & Jualan Antarabangsa mempunyai dua fokus:
- Orientasi profesional yang kukuh untuk pelajar yang ingin mendapatkan kemahiran yang diperlukan untuk menjadi profesional pemasaran dalam syarikat yang beroperasi di pasaran antarabangsa, atau untuk usahawan yang ingin memulakan syarikat mereka sendiri.
- Fokus penyelidikan untuk pelajar yang ingin meneruskan menulis tesis kedoktoran (dalam hal ini mereka perlu melengkapkan 12 ECTS penyelidikan seperti yang dinyatakan dalam mata pelajaran pilihan) untuk dianugerahkan gelaran doktor daripada Ph.D. program IQS Pusat Pengajian Pengurusan.
Sarjana ini akan menyediakan anda untuk mengambil peranan profesional seperti Pengurus Produk/Jenama, Pengurus Akaun, Pengurus Kategori, Pakar Media Sosial, Penyelidik Pasaran, Penganalisis Pemasaran, Perunding, Eksekutif Jualan, sebagai tambahan kepada banyak peluang lain yang berkaitan dengan subjek.
Selain itu, sebaik sahaja anda menamatkan program sarjana anda dan menjadi Sarjana dalam Pengurusan Pemasaran dan Jualan Antarabangsa, IQS Pusat Pengajian Pengurusan akan memberi anda akses kepada perkhidmatan Peluang Pekerjaannya yang diuruskan oleh pusat pekerjaan Fakulti.
English Language Requirements
Sahkan penguasaan bahasa Inggeris anda dengan Ujian Bahasa Inggeris Duolingo! DET ialah ujian Bahasa Inggeris dalam talian yang mudah, pantas dan berpatutan yang diterima oleh lebih 4,000 universiti (seperti ini) di seluruh dunia.