International Media Innovation Management
International Media Innovation Management
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Bahasa
Minta maklumat
Format kajian
diadun
Tempoh
Minta maklumat
laju
Sambilan
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Program Sarjana dalam International Media Innovation Management - IMIM
Program ini bertujuan untuk berpotensi tinggi dari media dan industri kreatif - dengan kedudukan yang berbeza dalam rantaian nilai masing-masing. Sila ambil perhatian: TEMPOH PERMOHONAN untuk permulaan seterusnya pada musim gugur 2015 telah BERAKHIR pada 1 Julai! Pelajar IMIM mempunyai pengalaman 5 tahun pengalaman profesional dalam bidang seperti pembangunan, pembiayaan, kandungan, kewartawanan dan pengeluaran, pengedaran, peraturan / perundangan. Semasa kajian selama dua tahun, mereka menyatukan pasukan mereka ke dalam tangki pemikir inovasi media. Dengan pensyarah dari syarikat media dan universiti terkemuka dari seluruh dunia (Poynter Institute, Guardian, New York Times, Die Welt, Universidad Miguel Hernandez dan banyak lagi) dan seminar di Austria, Jerman, Sepanyol, Amerika Syarikat dan dalam talian, mereka bekerja bersama dalam rangkaian antarabangsa. Pelajar berurusan dengan situasi kehidupan sebenar yang dikemukakan oleh perusahaan yang mengambil bahagian. Oleh itu, syarikat-syarikat yang mengambil bahagian dalam program ini mengatakan dalam penstrukturan sukatan pelajaran.
"Kerjasama pelajar dengan akademik, pelatih pengurusan, wartawan dan pengurus perniagaan sangat penting," kata Pengarah Program Andy Kaltenbrunner, "inovasi akan dibentuk sebagai mata wang pertukaran utama dalam sebuah pasukan antarabangsa."
Kurikulum ini dibahagikan kepada lima modul kehadiran wajib satu minggu (berlaku di Austria, Jerman, Sepanyol dan Amerika Syarikat), dilengkapi dengan e-pembelajaran. Pensyarah: Memimpin pakar antarabangsa dalam bidang media, kewartawanan, teknologi, dan pengurusan perubahan, beberapa dari akademia, yang lain dalam industri, termasuk Wolfgang Blau (The Guardian), Lucy Küng (Billy Horn) (The New York Times), Klaus Meier (Universität Eichstätt-Ingolstadt), Romanus Otte (Die Welt), José García Avilés (University Miguel Hernández) dan banyak lagi. Senarai penuh pensyarah boleh didapati di sini. www.imim-master.com/faculty
Kurikulum
Modul 1 - Digitalisasi & Konvergensi Ekonomi Ekonomi, Pengurusan Rantaian Bekalan, Produk Konvergen, Model Perniagaan
Modul 2 - Kesan Masyarakat dari Digitalisasi, Nilai Etika yang Ditentang oleh Ekonomi, Politik & Masyarakat, Undang-undang Media
Modul 3 - Komunikasi / Kewartawanan Crossmedia, Kualiti dalam Kewartawanan, Aliran Kerja Media
Modul 4 - Pengurusan Inovasi Perbezaan Budaya, Pembinaan Pasukan, Proses Inovasi, Penandaarasan, Penarafan dan Pelaksanaan Inovasi
Modul 5 - Kemahiran Pengurusan Pengurusan Sendiri, Pengurusan Perubahan, Kepimpinan, Pengurusan Projek
Modul 6 - Tesis Sarjana Dalam kerja individu atau pasukan antarabangsa kecil dua hingga empat, pelajar akan menganalisis masalah tertentu (misalnya salah satu syarikat rakan IMIM) untuk tesis Master mereka. Mereka akan dilatih oleh mentor mereka, ahli strategi profesional. Projek ini akan mengambil masa beberapa bulan dan berakhir dengan pembentangan.
Maklumat lanjut
Partners: Institut Poynter, St. Petersburg / Florida, Amerika Syarikat (Bill Mitchell, affiliate), Universidad Miguel Hernández, Elche, Sepanyol (José García Aviles), Universität Eichstätt-Ingolstadt, Jerman (Klaus Meier)
Yuran / Perbelanjaan pelajar untuk rakan perniagaan bersepadu: € 20.000 / tahun (program berlangsung selama 2 tahun), biasiswa yang meliputi sehingga 75% boleh didapati. Termasuk:
Yuran pelajar meliputi semua buku teks dan bahan dalam talian, latihan bahasa individu, kos penginapan dan perjalanan di negara-negara di mana blok kehadiran berlaku (Austria, Jerman, Sepanyol, Amerika Syarikat). Yuran rakan niaga meliputi: cadangan projek kehidupan sebenar (yang akan dilaksanakan di syarikat mereka) dan menghantar pensyarah atau eksekutif ke format program "Meet the Executive". Ijazah Sarjana Muda: Sarjana Seni dalam Pemasaran International Media Innovation Management : fjum_forum untuk kewartawanan dan media Vienna (Daniela Kraus, Pengarah) dan Universiti Berlin untuk Pengajian Profesional (Ada Pellert, Presiden).