MSc Global - Luxury Brand Management
Paris, Perancis
TEMPOH MASA
1 up to 2 Years
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
Minta tarikh akhir permohonan
TARIKH MULA PALING AWAL
Minta tarikh mula paling awal
YURAN TUISYEN
EUR 28,000 / per year
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
The MBA Global - Luxury Brand Management has been developed in close collaboration with companies in the luxury sector. Courses are reassessed and adjusted in line with prevailing economic and strategic issues – and those of the future.
It stands out by its wide content:
- It is a “Global” Luxury programme, training students in General Management and for all activities needed to succeed in these fields: Business Policy, Control and Financial matters, as well as Logistics and Supply Chain, to train candidates to become, in the medium and long term, General Managers of Luxury subsidiaries in major strategic countries.
- It puts emphasis on the Management of Creation and on the Creative Team, as we believe this is a very important element for a brand to stand out and provide interesting and outstanding products, objects and services.
- It develops special skills in social media and digital marketing.
- It seeks to stand out as the best available training in Luxury Retailing and Luxury Merchandising.
The Global MBA is a source of high-potential profiles for luxury companies, because it enables them to find graduates ready to start in business development, retailing, digital marketing or similar jobs and develop a long-term career in their firm. The program also aims to become crossroads of international knowledge and interaction relating to world of luxury.
This program is labelised MSc (Master of Science) by the "Conférence des Grandes Ecoles".
Galeri
Kemasukan
Kurikulum
Semua kaedah pengajaran, termasuk sistem pro-aktif dan internet akan digunakan, tetapi sebahagian besar kursus akan berdasarkan kaedah kes perniagaan.
Analisis mendalam mengenai keadaan perniagaan yang sebenar (satu projek pasukan yang dibentangkan kepada sebuah syarikat mewah) akan menyimpulkan program tersebut.
Kepakaran mendalam dalam pengurusan perniagaan
- Kawalan perakaunan, pelaporan dan penganggaran
- Pengurusan kewangan korporat
- Strategi antarabangsa antarabangsa
- Dasar perniagaan global
Pengurusan pemasaran mewah
- Analisis pengguna dan tingkah laku pengguna; penyelidikan pasaran
- Dasar produk dan pengurusan
- Pengurusan jenama
- Sistem pengedaran antarabangsa
- Komunikasi dan pengiklanan
- Rangkaian sosial dan pemasaran digital
Peruncitan mewah dan barangan dagangan
- Ekonomi dan pengurusan peruncitan asas
- Menyimpan lokasi dan pembangunan konsep
- Merchandising dan merchandising visual
Pengurusan penciptaan
- Pengurusan seni dan khusus
- Pengurusan reka bentuk dan pengurusan pasukan kreatif
- Pengenalan reka bentuk produk dan reka bentuk komunikasi
Pengurusan bakat mewah
- Pembangunan organisasi
- Pengurusan bakat
- Kerjaya eksekutif dalam kemewahan
Pembuatan, rantaian bekalan dan perolehan. Logistik
- Sumber perolehan di seluruh dunia
- Pengurusan kualiti
- Logistik, rantaian bekalan dan proses perancangan
Isu undang-undang mewah
- Pendaftaran jenama dan harta intelek. Rundingan kontrak dan susulan
Analisis sektoral
- Perfume dan kosmetik
- Perhiasan dan jam tangan
- Pengurusan fesyen
- Wain dan semangat
- Pengurusan Hospitaliti
- Cabaran pasaran China
- Peluang dalam pasaran tenaga lain
- Tempat pasaran BRICS yang lain
Hasil Program
Program ini mempersiapkan pelajar untuk pekerjaan pengurusan melalui kajian mendalam mengenai pengeluaran, logistik dan kawalan, dengan penekanan pada strategi kewangan dan pengurusan global.