
Sarjana in
Sarjana dalam Pengurusan Hospitaliti dan Pelancongan
Aspira University College

Maklumat Utama
Lokasi kampus
Split, Croatia
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
2 tahun
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
EUR 4,980
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
pengenalan
Pengajian siswazah (sarjana) pengurusan hospitaliti dan pelancongan adalah kajian pertama seumpama itu yang berorientasikan pasaran pelancongan antarabangsa dengan penekanan untuk memperoleh kemahiran dan pengetahuan praktikal yang boleh digunakan di mana-mana sahaja di dunia. Sebagai sebahagian daripada program pengajian ini, pelajar melakukan latihan amali mereka di beberapa hotel, syarikat pelancongan dan organisasi paling berprestij dunia, serta restoran, yang membolehkan mereka memperoleh kelebihan daya saing dalam pasaran buruh.
Program pengajian kepakaran Siswazah (Sarjana) dalam Pengurusan Perhotelan dan Pelancongan bertujuan untuk mereka yang ingin dididik untuk menguruskan fungsi dalam industri pelancongan dan perhotelan, serta mereka yang sudah bekerja tetapi ingin meningkatkan pengetahuan sedia ada dan memperoleh pengetahuan baru dan kemahiran.
Galeri
Kemasukan
Kurikulum
- Ekonomi dan Pelancongan Global
- Pengurusan pemasaran
- Pengurusan Hasil
- Pengurusan F&B
- Pengurusan acara
- Perniagaan dan Pelancongan MICE
- Pembangunan Produk Pelancong yang Inovatif
- Pelancongan Kesihatan dan Rekreasi
- Perisikan Perniagaan
- Pelancongan Budaya
- Pengurusan Jabatan Pengemasan
- Pengurusan Pejabat Hadapan dan Perhubungan Tetamu
- Alami Ekonomi
Pengkhususan Pengajian (Majmuk)
Pengurusan hotel
Program pengajian pakar siswazah (Sarjana) dalam Pengurusan Hospitaliti dan Pelancongan bertujuan untuk mereka yang ingin dididik untuk mengurus fungsi dalam industri pelancongan dan hotel, serta mereka yang sudah bekerja tetapi ingin memperbaiki pengurusan sedia ada dan memperoleh pengurusan baharu. pengetahuan dan kemahiran.
Syarikat Pengurusan Destinasi (DMC) I Organisasi (DMO)
Kursus Organisasi Pengurusan Destinasi (DMO) dan Syarikat (DMC) merujuk kepada pengurusan organisasi dan syarikat yang perniagaannya berdasarkan pengurusan destinasi. Analisis menunjukkan keperluan besar untuk pendidikan kakitangan berkemahiran tinggi dalam bidang kepakaran ini. Jelas terdapat kekurangan kakitangan yang berkelayakan dalam bidang pengurusan destinasi.
Tempoh Pengajian
Pengajian ini berlangsung selama 2 tahun (4 semester) dan ditawarkan sebagai pengajian sepenuh masa dan separuh masa. Terdapat 2 jurusan dalam program pengajian ini:
- Pengurusan Hotel (HM)
- Pengurusan Syarikat Destinasi (DMC) dan Organisasi (DMO)
Dengan menamatkan pengajian lulusan Pakar (Sarjana) Pengurusan Pelancongan dan Hospitaliti, pelajar memperoleh sekurang-kurangnya 120 mata ECTS mengikut peruntukan proses Bologna, dan tajuk profesional berikut: "Pakar Siswazah dalam Pengurusan Pelancongan".