
Sarjana Sastera dalam Reka Bentuk Permainan
Washington, Amerika Syarikat
TEMPOH MASA
2 Years
BAHASA
Inggeris
LAJU
Sepenuh masa
TARIKH AKHIR PERMOHONAN
01 Jul 2025
TARIKH MULA PALING AWAL
Aug 2025
YURAN TUISYEN
USD 2,000 / per credit
FORMAT PENGAJIAN
Di kampus
pengenalan
Reka Bentuk Permainan dengan Impak
Sebagai satu-satunya program seumpamanya di Amerika Syarikat, Sarjana Sastera dalam Reka Bentuk Permainan mendorong pelajar untuk meluaskan kapasiti mereka sebagai pereka bentuk, pembangun, pengguna dan pentadbir permainan dan menerapkannya pada bidang unik minat mereka. Pelajar membawa kepada program pengalaman mereka sendiri—sama ada dalam politik, sains, seni, sejarah, pemasaran atau pengajian antarabangsa—dan boleh memilih daripada kursus pelbagai disiplin merentas sekolah komunikasi, perniagaan dan seni kami.
Bawa kreativiti anda. Melalui teori reka bentuk, pembangunan dan reka bentuk permainan, pelajar kami membawa perubahan tingkah laku, meluaskan kesedaran dan membuat perubahan. Pelajar pergi dengan kemahiran dan pengalaman yang mereka perlukan untuk berjaya menggunakan reka bentuk permainan pada konteks bukan permainan.
Pengalaman Pembelajaran yang menyeluruh
Dengan nisbah pelajar-ke-fakulti sepenuh masa 4:1, pelajar Game Lab mendapat manfaat daripada interaksi satu-satu dengan fakulti yang terkenal di dunia. Daripada bekerja dengan pelanggan Game Studio hingga melakukan penyelidikan ilmiah, pelajar dapat belajar daripada dan bekerja secara bersebelahan dengan fakulti.
Kurikulum
Ditadbir bersama oleh Pusat Pengajian Komunikasi dan Jabatan Sains Komputer Kolej Sastera dan Sains, Reka Bentuk Permainan (MA) ialah program 36 jam kredit yang unik dan pelbagai disiplin yang memfokuskan pada reka bentuk permainan dan mekanik penglibatan permainan yang bertujuan untuk mempengaruhi bukan- konteks permainan dan cabaran. Program ini membangunkan kapasiti intelek pelajar sebagai pereka bentuk, pembangun, pengguna, dan pentadbir permainan. Di luar reka bentuk dan pembangunan permainan tradisional, pelajar belajar untuk menyesuaikan reka bentuk permainan untuk tujuan pendidikan yang berbeza.
Kemasukan
Biasiswa dan Pembiayaan
Pusat Pengajian Komunikasi menawarkan pelajar siswazah kedua-dua bantuan kewangan berasaskan merit dan keperluan. Anugerah merit ditadbir oleh Pejabat Kemasukan Siswazah SOC, manakala anugerah berasaskan keperluan ditadbir oleh Pejabat Bantuan Kewangan American University . Sokongan kewangan tambahan tersedia untuk veteran.
Yuran Pengajian Program
Testimoni Pelajar
English Language Requirements
Syarat kemasukan ke program
Tunjukkan komitmen dan kesediaan anda untuk berjaya dalam sekolah perniagaan dengan mengambil peperiksaan GMAT – peperiksaan yang paling banyak digunakan untuk kemasukan yang mengukur kemahiran pemikiran kritis dan penaakulan anda.
Muat turun kuiz mini GMAT untuk mendapatkan rasa soalan yang anda akan dapati dalam peperiksaan.