Master Pemasaran (MMktg)
AUCKLAND UNIVERSITY OF TECHNOLOGY
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Auckland, New Zealand
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
Minta maklumat
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* antarabangsa
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Master Pemasaran (MMktg)
Master Marketing (MMktg) direka untuk mereka yang telah menamatkan ijazah sarjana muda dalam mana-mana bidang pengajian dan ingin mendapatkan kelulusan kepakaran dalam pemasaran. Pemasaran adalah satu bahagian penting dalam strategi membuat keputusan perniagaan dan program ini akan melengkapkan anda dengan pengetahuan, kefahaman dan kemahiran pemasaran untuk membantu dalam proses membuat keputusan. Ia menawarkan satu peluang yang menarik dan bermanfaat untuk belajar pemasaran bagi seseorang yang sudah mempunyai ijazah. Ia akan meningkatkan peluang kerjaya dan prospek pekerjaan.
Kriteria kemasukan
Syarat kemasukan minimum:
Master Pemasaran
• Ijazah Sarjana Muda (dalam mana-mana disiplin) dengan sekurang-kurangnya B
purata gred tolak dalam kertas di Tingkat 7 atau setara.
• Kemasukan ke Ijazah Sarjana Pemasaran adalah tertakluk kepada kelulusan
Dekan (atau wakil).
Tahap bahasa Inggeris: (pelajar antarabangsa sahaja)
• IELTS (akademik) 6.5 keseluruhan dengan tidak kurang daripada 6.0 dalam setiap kumpulan.
Diploma Lepasan Ijazah dalam Pemasaran
• Memerlukan ijazah sarjana muda dalam mana-mana mata pelajaran atau disiplin dan
tidak perlu berada dalam pemasaran atau perniagaan.
• Kemasukan ke Siswazah Diploma Pemasaran adalah tertakluk kepada
kelulusan Dekan (atau wakil).
Tahap bahasa Inggeris: (pelajar antarabangsa sahaja)
• IELTS (akademik) 6.5 keseluruhan dengan tidak kurang daripada 6.0 dalam setiap kumpulan.
Struktur
Master Pemasaran
• 9 diajar kertas Ijazah Sarjana
• 1 digunakan projek penyelidikan
Kertas meliputi pengetahuan profesional dan kemahiran teras dalam pemasaran,
pengetahuan perniagaan berkaitan dan kemahiran dan penyelidikan gunaan
projek.
Diploma Lepasan Ijazah dalam Pemasaran
• 8 diajar kertas Ijazah Sarjana
Kertas meliputi pengetahuan profesional dan kemahiran teras dalam pemasaran
dan dikaitkan pengetahuan perniagaan dan kemahiran.
Peluang Kerjaya di:
Pemasaran, jualan, pengurusan jenama, pembangunan perniagaan dan
analisis pasaran.
Komitmen masa dan penyiapan
Master Pemasaran
Terdapat 6 x 8 segi minggu setiap tahun membolehkan anda untuk melengkapkan
MMktg dalam tempoh 12 bulan pengajian sepenuh masa. Program ini juga boleh
diambil secara separuh masa dan diselesaikan dalam tempoh 2-4 tahun.
Nota: kajian masa penuh untuk program 180 titik adalah 12 - 18 bulan
dan separuh masa 24-48 bulan.
Setiap kertas akan terdiri daripada 36 jam pertemuan kelas dan 114 jam
pengajian bebas. Projek penyelidikan yang dipohon akan melibatkan
450 jam pembelajaran dan penyelidikan di bawah bimbingan seorang
penyelia.
Diploma Lepasan Ijazah dalam Pemasaran
Diploma lepasan ijazah boleh diselesaikan dalam sekurang-kurangnya 4 x
8 segi seminggu atau 8 bulan pengajian sepenuh masa. Setiap kertas akan terdiri daripada 36 jam pertemuan kelas dan 114 jam pembelajaran kendiri.