Sarjana dalam Pemasaran Fesyen

Terbaik 20 Ijazah Sarjanav dalam Pemasaran Fesyen 2018

Pemasaran Fesyen

Ijazah sarjana dalam pemasaran fesyen adalah program master yang menyediakan pelajar dapat membuat dan menguruskan strategi pemasaran dalam bidang fesyen. Siswazah dari program ini diajar bagaimana untuk menguruskan hubungan dengan media serta perancangan acara, pertunjukan fesyen dan rancangan untuk melancarkan produk. Komunikasi adalah satu aspek penting dalam program pemasaran fesyen. Kerjaya dalam pemasaran fesyen memerlukan kreativiti, dan keupayaan untuk memahami trend dan mempunyai mata yang berminat untuk pengiktirafan gaya dan imej terselaras. Adalah penting untuk mempunyai latar belakang fesyen kuat untuk berjaya di dalam industri komunikasi fesyen. Fashion sentiasa berubah; fesyen pemasaran keperluan profesional untuk menjadi fleksibel juga. Profesional fesyen dan pakar-pakar dalam industri yang mengajar program sarjana ini dengan pelbagai universiti di seluruh dunia. Terdapat banyak peluang kerjaya bagi graduan program sarjana dalam pemasaran fesyen.

Baca lebih lanjut

Sarjana Pemasaran Fesyen - Dari Strategi Ke Penjenamaan

IED – Istituto Europeo di Design Milan
Campus Sepenuh masa January 2019 Itali Milan

Edisi ke-18 - Master dalam Pemasaran Fesyen - Dari Strategi ke Branding keretapi profesional dapat menghadapi cabaran baru dunia dalam evolusi yang cepat dan tetap. Khususnya, kursus ini merangkumi kajian aspek yang paling penting dalam pengurusan pemasaran fesyen, teknik komunikasi - memberi tumpuan kepada aspek strategi kedudukan dan pengurusan jenama - keperluan identiti dan pengguna tanpa mengabaikan analisis media digital. Kursus ini berdasarkan pendekatan kreatif untuk membangunkan pemikiran inovatif dan mengeksperimen strategi baru di kawasan tersebut. Peluang kerjaya - Pelajar siswazah boleh mendekati segmen fesyen yang berlainan: Pengurusan Jenama, Pemasaran Korporat, Pembangunan Perniagaan, Pengedaran dan Runcit serta agensi kaunseling dan komunikasi. [+]

Master dalam Pemasaran Fesyen - Dari Strategi ke Branding keretapi profesional dapat menghadapi cabaran baru dunia dalam evolusi yang cepat dan tetap. Khususnya, kursus ini merangkumi kajian aspek yang paling penting dalam pengurusan pemasaran fesyen, teknik komunikasi - memberi tumpuan kepada aspek strategi kedudukan dan pengurusan jenama - keperluan identiti dan pengguna tanpa mengabaikan analisis media digital.

Kursus ini berdasarkan pendekatan kreatif untuk membangunkan pemikiran inovatif dan mengeksperimen strategi baru di kawasan tersebut.

Peluang kerjaya - Pelajar siswazah boleh mendekati segmen fesyen yang berlainan: Pengurusan Jenama, Pemasaran Korporat, Pembangunan Perniagaan, Pengedaran dan Runcit serta agensi kaunseling dan komunikasi.... [-]


Sarjana Dalam Arah Fesyen: Jenama

Milano Fashion Institute
Campus Sepenuh masa January 2019 Itali Milan

Mengurus perniagaan Syarikat Fesyen bermaksud menggabungkan pemasaran fesyen, pengurusan fesyen, dan runcit fesyen. Dalam Sarjana dalam Arah Fesyen: Jenama [+]

Sarjana dalam Arah Fesyen: Jenama

DARI MEMBELI UNTUK PEMASARAN FASHION DIGITAL

Pembeli fesyen. Pengurus pemasaran. Strategi Omnichannel.

Mengurus perniagaan Syarikat Fesyen bermaksud menggabungkan pemasaran fesyen, pengurusan fesyen, dan runcit fesyen. Dalam Sarjana dalam Arah Fesyen: Jenama

Langkah pertama: mengkaji model perniagaan, evolusi mereka, dan strategi perniagaan mereka dalam industri.

Langkah kedua: mengiktiraf dan mengkaji saluran runcit dan perniagaan yang berlainan, logik perniagaan asas dan dalam operasi khusus mereka: dari pembelian fesyen dan merchandising runcit kepada jualan

Langkah ketiga: memahami pengguna dan hubungan antara saluran yang berbeza. Dari analisis tingkah laku pelanggan dan pengaruh reka bentuk deria dan gaya hidup mereka, sehingga strategi omnichannel dan integrasi digital.... [-]


Tuan Dalam Pemasaran Fesyen, Reka Bentuk & Jenama Strategi

INSEEC Bordeaux
Campus Sepenuh masa September 2018 Perancis Bordeaux

Program ini melatih pakar dalam pengurusan dan pemasaran digunakan untuk bidang fesyen dan reka bentuk, dalam perspektif nasional dan antarabangsa [+]

Sarjana Fashion Marketing, Design & Strategi Jenama

&nbsp

Program ini melatih pakar dalam pengurusan dan pemasaran digunakan untuk bidang fesyen dan reka bentuk, dalam perspektif nasional dan antarabangsa. Ia mengalu-alukan pelajar dari universiti, sekolah perniagaan atau latihan seni. Industri fesyen sedang mengalami perubahan yang pesat dan muncul pemain baru muncul dalam konteks global. Pengurus masa depan perlu dilatih dalam semua teknik yang betul dan menyedari permintaan pengguna. Berikut adalah jenis-jenis jawatan yang graduan kita akan dilatih untuk: Pengurus produk, pengurus projek, pengurus komunikasi, pembeli, pengurus barang dagangan, pengurus jenama, pengurus bilik pameran, pengurus koleksi ...... [-]


Tuan Dalam Pemasaran Fesyen, Reka Bentuk & Jenama Strategi

INSEEC Paris
Campus Sepenuh masa September 2018 Perancis Paris

Program ini melatih pakar dalam pengurusan dan pemasaran digunakan untuk bidang fesyen dan reka bentuk, dalam perspektif nasional dan antarabangsa [+]

Sarjana Fashion Marketing, Design & Strategi Jenama

&nbsp

Program ini melatih pakar dalam pengurusan dan pemasaran digunakan untuk bidang fesyen dan reka bentuk, dalam perspektif nasional dan antarabangsa. Ia mengalu-alukan pelajar dari universiti, sekolah perniagaan atau latihan seni. Industri fesyen sedang mengalami perubahan yang pesat dan muncul pemain baru muncul dalam konteks global. Pengurus masa depan perlu dilatih dalam semua teknik yang betul dan menyedari permintaan pengguna. Berikut adalah jenis-jenis jawatan yang graduan kita akan dilatih untuk: Pengurus produk, pengurus projek, pengurus komunikasi, pembeli, pengurus barang dagangan, pengurus jenama, pengurus bilik pameran, pengurus koleksi ...... [-]


Sarjana Dalam Pengurusan Koleksi Fesyen

Accademia del Lusso
Campus Sepenuh masa October 2018 Itali Milan

Kursus Master dalam Pengurusan Koleksi Fesyen bertujuan untuk membina seorang tokoh profesional yang mempunyai kemahiran strategik untuk menembusi sisi pengeluaran fesyen dan perniagaan mewah dan bekerja sebagai pengurus di kawasan produk barang mewah dan sektor fesyen. Kursus ini memberikan pelajar bukan sahaja dengan pengetahuan umum tentang pelbagai bidang yang terlibat dalam perniagaan tetapi juga dengan kemahiran teknikal tertentu dalam bidang ... [+]

Kursus Master dalam Pengurusan Koleksi Fesyen bertujuan untuk membina tokoh profesional yang mempunyai kemahiran strategik untuk menembus sisi pengeluaran fesyen dan perniagaan mewah dan bekerja sebagai pengurus di kawasan produk barang-barang mewah dan sektor fesyen. Kursus ini memberikan pelajar bukan sahaja dengan pengetahuan umum tentang pelbagai bidang yang terlibat dalam perniagaan tetapi juga dengan kemahiran teknikal tertentu dalam bidang pengeluaran perindustrian dalam sektor fesyen. Tambahan pula, kursus ini menyediakan alat profesional yang diperlukan untuk dapat bekerja pada produk sesuai tuntutan pasaran. Dinamika yang dianalisis semasa kursus berkaitan secara umumnya kepada sektor barangan mewah dengan perhatian khusus kepada fesyen memandangkan sifat khusus proses yang terlibat dalam pembangunan produk dalam bidang ini.... [-]


Tuan Dalam Pemasaran, Komunikasi Dan Penganjuran Acara Fesyen

FDModa - LCI Barcelona
Online Sepenuh masa September 2018 Sepanyol Barcelona

Sarjana Objektif utama Pemasaran, Komunikasi dan Pengurusan Acara fesyen adalah untuk melatih profesional masa depan yang tahu bagaimana untuk mengenal pasti, menilai dan memilih peluang-peluang pasaran, mewujudkan strategi optimum dalam bidang komunikasi dan jenama imej dalam sektor yang di mana inovasi berterusan dan sangat kompetitif. [+]

Bahasa pengantar: Bahasa Sepanyol Master dalam Pemasaran, Komunikasi dan Objektif utama Event Management fesyen adalah untuk melatih profesional masa depan yang tahu bagaimana untuk mengenal pasti, menilai dan memilih peluang-peluang pasaran, mewujudkan strategi optimum dalam bidang komunikasi dan imej jenama, dalam sektor di mana inovasi berterusan dan sangat kompetitif. Profesional mampu meletakkan produk di pasaran, dan memberitahukannya, sama ada melalui kempen pengiklanan menerusi media atau dengan menganjurkan objektif acara :. Untuk menyediakan pelajar dengan pengetahuan dan kemahiran yang diperlukan untuk memohon dasar pemasaran yang betul. Mewujudkan saluran komunikasi yang paling sesuai. Menggunakan alat yang berbeza pengiklanan sebagai satu cara untuk mengedarkan produk. Mengetahui bagaimana untuk merancang, menyusun dan membangunkan apa-apa kejadian dalam dunia fesyen.... [-]


Ijazah Lanjutan Dalam Pemasaran Fesyen Dan Komunikasi

IED – Istituto Europeo di Design Sao Paulo
Campus Sepenuh masa 18  March 2019 Brazil São Paulo

Diploma Lepasan Ijazah dalam fesyen Pemasaran dan Komunikasi daripada Istituto Europeo di Design - IED São Paulo menawarkan latihan dalam pengurusan pemasaran dan komunikasi khusus untuk perniagaan fesyen. [+]

WHY?

tahun kejayaan demi tahun dalam FDI, jawatan ini mencadangkan perspektif yang berbeza untuk senario yang berbeza fesyen dan menggalakkan pengalaman pembelajaran yang menjurus kepada pasaran, dengan kelas dan kuliah oleh profesional industri terkemuka dan ahli akademik.

UNTUK SIAPA?

profesional yang berminat untuk melanjutkan kerjaya mereka atau usahawan langsung atau berpotensi untuk Komunikasi pengurusan kawasan dan Pemasaran Fesyen, menilai potensi dan sudah dekat profil anda profesional yang paling penting.

BAGAIMANA?

Program ini mempunyai disiplin Marketing Gunaan dengan Fashion, Lifestyle & Trend, Branding, Fashion Image Design Management, Digital Komunikasi, Pengurusan Saluran, Pemasaran Strategik Perniagaan Global, Design Pemikiran dan Pelan Perniagaan dan lain-lain... [-]


Sarjana Dalam Komunikasi Dan Pemasaran Untuk Fesyen

IED – Istituto Europeo di Design Rome
Campus Sepenuh masa March 2019 Itali Rome

Edisi ke-17 - Kursus Master di Comunicazione e Marketing per la Moda melatih para profesional yang di dalam syarikat atau agensi dapat menguruskan aktiviti komunikasi dan pemasaran, menghadapi cabaran perubahan pasaran yang berterusan, kerana mereka telah memperoleh pengetahuan yang mendalam tentang alat dan kepelbagaian kreatif dan organisasi yang tinggi. "Master dalam Comunicazione e Marketing per la Moda direka sebagai kursus latihan yang bertujuan untuk" mengetahui bagaimana untuk melakukan "berbanding dengan" membiarkan tahu ". Penekanan khusus diberikan kepada trend terkini: dari digital hingga ke -mengukur, dari fesyen cepat ke kemampanan, dari Made in Italy kepada evolusi kumpulan fesyen antarabangsa yang besar. "Anna Neri dan Jualan Alessandra, Penyelaras Kursus. Pasangan kursus Master: Alberto Guardiani, Anna dan Alex, Suite19. [+]

Edisi ke-17 - Kursus Master di Comunicazione e Marketing per la Moda melatih para profesional yang di dalam syarikat atau agensi dapat menguruskan aktiviti komunikasi dan pemasaran, menghadapi cabaran perubahan pasaran yang berterusan, kerana mereka telah memperoleh pengetahuan yang mendalam tentang alat dan kepelbagaian kreatif dan organisasi yang tinggi.

"Master dalam Comunicazione e Marketing per la Moda direka sebagai kursus latihan yang bertujuan untuk" mengetahui bagaimana untuk melakukan "berbanding dengan" membiarkan tahu ". Penekanan khusus diberikan kepada trend terkini: dari digital hingga ke -mengukur, dari fesyen cepat ke kemapanan, dari Made in Italy ke evolusi kumpulan fesyen antarabangsa yang besar ".... [-]


Sarjana Pemasaran Fesyen

IED – Istituto Europeo di Design Rio de Janeiro
Campus Sambilan 400  March 2019 Brazil Rio de Janeiro

Ingin belajar pemasaran, dan seperti fesyen? Ingin belajar fesyen, dan seperti pemasaran? Tempatnya di Rio IED Dalam Master Pemasaran Fesyen Profesional, anda belajar pemasaran dengan profesor yang dirujuk di pasar fesyen. [+]

Diiringi profesional dari syarikat seperti Vogue dan Osklen, pelajar akan membangunkan projek pemasaran dan perhubungan untuk jenama fesyen.

Melalui beberapa hubungan dengan pasaran, pelajar akan mempunyai visi semasa di kawasan itu dan akan dapat kedua-duanya memulakan jenama sendiri dan bergabung dengan jabatan komunikasi syarikat fesyen yang besar.

Dengan kerjasama Levi's, Master Profesional dalam Pemasaran Fesyen menawarkan peluang kepada pelajar untuk berhubung dengan kehidupan harian salah satu syarikat pakaian terbesar di dunia.

Sepanjang kursus, pelajar akan mengadakan ceramah dengan profesional jenama, dan akan membangunkan projek pemasaran di ruang yang direka oleh syarikat di sini di sekolah.... [-]


Marketing Sarjana Fesyen Antarabangsa Dan Mewah

ESIC Business & Marketing School
Campus Sepenuh masa Sambilan 9 - 12  October 2018 Sepanyol Madrid + 1 lagi

Marketing Sarjana Fesyen Antarabangsa dan Mewah (MM [+]

Marketing Sarjana Fesyen Antarabangsa dan Mewah (MM

ciriYang bertujuan untuk semua mereka yang ingin menjalankan kerjaya dalam industri fesyen dan mewah antarabangsa.Masters diajar pada hujung minggu petang Jumaat dan pagi Sabtu dari bulan Oktober hingga bulan Julai.Termasuk Masterclass diajar oleh pakar-pakar industri fesyen dan kemewahan.perbezaan faktor-faktorTITLE RASMI: Tajuk Sendiri Rey Juan Carlos University.Pekerjaan: Kemungkinan latihan dalam syarikat-syarikat.METODOLOGI: master termasuk mata pelajaran baru seperti inovasi, pemasaran pengalaman, pemasaran digital, tingkah laku pengguna, penjenamaan, koleksi membentangkan di pertunjukan fesyen, fesyen dan undang-undang, dan lain-lain, yang diajar oleh guru dan pensyarah dari sekolah perniagaan, universiti dan pakar-pakar industri, dengan bantuan kaedah kes itu. Di samping itu, keupayaan untuk memberi motivasi kepada inovasi, kreativiti, penyesuaian kepada perubahan dan pemikiran kritikal.faedahyang pakar dalam program Marketing digunakan untuk fesyen dan industri mewah dengan visi antarabangsa, yang bertujuan untuk melatih eksekutif masa depan dalam kemahiran dan alat-alat untuk menguruskan pemasaran strategik dan operasi antarabangsa.Beri perhatian khusus kepada reka bentuk pengalaman membeli-belah dan pemikiran kritikal.Menggabungkan alat pengajaran yang inovatif, khas dari sebuah sekolah perniagaan adalah Perniagaan ESIC yangCara menggabungkan simulasi kes teknikal dan strategik.Cloister dipilih daripada profesor dan pakar-pakar dari industri fesyen.Ia meliputi perkara yang baru seperti inovasi, trend pasaran penyelidikan, tingkah laku pengguna, bahan-bahan baru, pemasaran pengalaman, pementasan koleksi dan pertunjukan fesyen antarabangsa, mewah e-dagang, dan fesyen dan undang-undang, antara lain.Ia menyediakan akses kepada rangkaian profesional syarikat fesyen.Memudahkan kerjasama dan nasihat utama syarikat fesyen Sepanyol, mengutamakan latihan profesional pemasaran dalam sektor ini.Amalan dalam syarikat-syarikat. *Lawatan ke kedai-kedai dan kedai-kedai sebutan dalam industri fesyen dan kemewahan.... [-]

MA DESIGN Yang Mengkhususkan Diri Dalam Promosi Fesyen

AAS College
Campus Sepenuh masa 13  September 2018 Yunani Thessaloniki

Kursus Reka Bentuk MA - Kursus Promosi Fesyen memberikan peluang promoter yang inovatif untuk meneroka minat peribadi di peringkat pasca siswazah, disokong oleh penyelidikan yang luas, dan digabungkan dengan faedah perdebatan dan kajian rakan sebaya. Individu kemudian akan dapat melihat tempat mereka dalam industri pelbagai masa depan. [+]

Pengajaran melibatkan gabungan kuliah, seminar, tutorial, persembahan dan perhubungan industri, dan penilaian berterusan. Amalan asas teori dibangunkan serentak sepanjang setiap semester dan Perjanjian Negosiasi Bahagian I dan II membolehkan para pelajar memperoleh keupayaan untuk membangun dan menyusun cadangan, yang menyokong projek utama mereka dan mencerminkan kemajuan peribadi. Pelajar dijangka menjalinkan konteks kerja mereka dalam rangka kerja semasa dan membangunkan kemahiran evaluatif untuk mengartikulasikan pandangan mereka. Kaedah dan Aplikasi Penyelidikan memperkenalkan pelajar kepada pelbagai alat penyelidikan analitik, membentuk asas untuk semua projek yang diarahkan sendiri dalam program. Kursus ini bertujuan untuk membangunkan kuasa intelektual dan imaginatif pelajar melalui program pengajian yang terbentuk daripada perpaduan antara teori dan amalan. Ia menyediakan graduan dengan persekitaran yang menggalakkan di mana idea-idea boleh ditukar dan disokong melalui penyelidikan kreatif faktual, maju dan kontekstual. Kami mencabar pelajar kami untuk mengambil kedudukan kritikal berhubung dengan teori sedia ada dan menggalakkan hubungan baru dalam bidang fesyen yang mencabar sempadan reka bentuk tradisional.... [-]


Master Dalam Pemasaran Fesyen

Pearl Academy
Campus Sepenuh masa Sambilan July 2018 India New Delhi + 1 lagi

MA dalam Pemasaran Fesyen menyediakan laluan holistik dan meluas untuk mengubah pelajar menjadi pemimpin pemikiran dengan pendekatan yang strategik. laluan ini memudahkan pembelajaran pelajar untuk menyelesaikan masalah yang kompleks dan mencabar dalam konteks perniagaan fesyen. [+]

MA dalam Pemasaran Fesyen menyediakan laluan holistik dan meluas untuk mengubah pelajar menjadi pemimpin pemikiran dengan pendekatan yang strategik. laluan ini memudahkan pembelajaran pelajar untuk menyelesaikan masalah yang kompleks dan mencabar dalam konteks perniagaan fesyen.

MA ini melihat membangunkan individu untuk bekerja sebagai pengurus dan pakar dalam industri fesyen yang dinamik di India dan di luar negara, di samping meningkatkan keupayaan mereka untuk bekerja dengan sendiri arah, profesionalisme dan keaslian dalam domain fesyen. Program ini mempunyai struktur dua, membolehkan kemasukan kepada calon-calon yang mempunyai kelayakan fesyen sebelumnya atau pengalaman yang setaraf industri fesyen (Kategori A) atau sebaliknya, (Kategori B).... [-]


Induk (MPS) Dalam Pemasaran Fesyen

LIM College
Campus Sepenuh masa Sambilan September 2018 Amerika Syarikat New York + 1 lagi

Sarjana Pengajian Profesional (MPS) dalam Pemasaran Fesyen adalah program siswazah 30 kredit. Setiap kursus telah direka untuk memberikan anda pemasaran semasa dan trend perniagaan untuk mendapat kelebihan daya saing dalam sektor pemasaran fesyen hari ini. [+]

Pemasaran Fesyen menyiasat hubungan antara perniagaan dalam industri fesyen dan pengguna termasuk pembangunan, promosi, pengiklanan, dan aspek-aspek industri peruncitan global ini. Pemasaran Fesyen berfungsi dengan menggunakan trend semasa dalam fesyen untuk menganalisis, membangun dan melaksanakan strategi jualan merentasi pelbagai medium.

Pemasar fesyen yang berjaya memahami bahawa trend pengguna mengiktiraf, penjenamaan yang kukuh dan imej produk wajar semua elemen penting untuk membina kempen yang berkesan dan bermakna.

Yang Sarjana Pengajian Profesional (MPS) dalam Pemasaran Fesyen adalah program siswazah 30 kredit. Setiap kursus telah direka untuk memberikan anda pemasaran semasa dan trend perniagaan untuk mendapat kelebihan daya saing dalam sektor pemasaran fesyen hari ini. Yang pertama adalah 24 kredit kursus teras yang berujung pada sebuah projek Capstone tiga kredit menggunakan kemahiran yang dibangunkan sepanjang program. Semua pelajar juga perlu mengambil internship tiga kredit. ... [-]


Mod Master & Merchandising

Formasup Campus
Campus Sambilan September 2018 Perancis Bordeaux

Mastere DMOE, majeure Merchandising: Mode & Design est un titre Certifié niveau I, reconnu par l'état et inscrit au RNCP sous l'Autorité de C3 Institut sous l'menjudulkan «Dirigeant Pengurus Opérationnel d'Entreprise». [+]

Mastere DMOE, majeure Merchandising: Mode & Design est un titre Certifié niveau I, reconnu par l'état et inscrit au RNCP sous l'Autorité de C3 Institut sous l'menjudulkan «Dirigeant Pengurus Opérationnel d'Entreprise».

Il permet d'acquérir l'ensemble des fondamentaux du pengurus opérationnel tuangkan développer et améliorer les persembahan de l'entreprise. Deux années tuangkan professionnaliser le métier de dirigeant, apprendre à développer des strategi, maitriser l'avenir de l'entreprise en création ou preparer efficacement la penghantaran.

Le Dirigeant Pengurus Opérationnel d'Entreprise memberi jaminan le développement général d'une entreprise et de ses Activités, produits et prestations de perkhidmatan. Il définit les orientasi stratégiques.... [-]


Master Dalam Pemasaran Dan Komunikasi Fesyen

Polimoda, International Institute Fashion Design & Marketing
Campus Sepenuh masa July 2018 Itali Florence

Fashion Marketing & Communications adalah program analisis untuk membuat perancang induk. Ini adalah orang yang mengumpulkan maklumat daripada sumber yang berbeza, menulis pelan pemasaran dan mencadangkan tindakan yang praktikal untuk memaksimumkan penglihatan syarikat. Fesyen adalah ungkapan yang paling lengkap masyarakat, dan memahami kerumitan adalah paling utama bagi pemasaran. [+]

Fashion Marketing & Communications adalah program analisis untuk membuat perancang induk. Ini adalah orang yang mengumpulkan maklumat daripada sumber yang berbeza, menulis pelan pemasaran dan mencadangkan tindakan yang praktikal untuk memaksimumkan penglihatan syarikat. Fesyen adalah ungkapan yang paling lengkap masyarakat, dan memahami kerumitan adalah paling utama bagi pemasaran.

Kursus ini dengan sempurna mengintegrasikan tiga kata-kata yang terkandung dalam tajuk, Fesyen, Pemasaran dan Komunikasi ke kawasan pengajaran. Di atas dan di bawah garis, konvensional atau bukan konvensional, dalam talian atau di luar talian, menggunakan imej, nombor atau perkataan; tujuan keseluruhan adalah untuk secara unik menyampaikan mesej yang jelas dan berkesan. ... [-]