Sarjana dalam Strategi Pemasaran Antarabangsa (IMS)
Hasselt University
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Diepenbeek, Belgium
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 1,092 *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* 979,60€ untuk satu tahun akademik 60 kredit
pengenalan
Kemas kini Coronavirus: Langkah tambahan sedang diambil untuk mencegah penyebaran Coronavirus. Platform pendidikan dalam talian kami digunakan sepenuhnya manakala topeng wajib dan penjarakan sosial melindungi pelajar kami di kampus. Disebabkan sifat wabak yang tidak menentu, kami tidak dapat menentukan sama ada langkah ini akan berkuat kuasa pada tahun akademik akan datang. Kami akan mengikut garis panduan yang disediakan oleh pihak berkuasa untuk memastikan persekitaran yang selamat untuk pelajar antarabangsa kami.
Strategi Pemasaran Antarabangsa (IMS) ialah salah satu daripada tiga trek pengkhususan di bawah Sarjana Pengurusan, yang merupakan program sarjana satu tahun antarabangsa (dalam bahasa Inggeris) yang menyediakan pelajar untuk kerjaya dalam persekitaran perniagaan antarabangsa yang dinamik.
Program ini memberi tumpuan kepada menghadapi pelajar dengan masalah perniagaan strategik yang mencabar untuk membiasakan mereka dengan semua aspek utama perniagaan. Program ini disesuaikan untuk graduan sarjana muda dan sarjana yang bertujuan untuk meluaskan skop pengurusan antarabangsa mereka serta untuk mendalami pengetahuan dan keupayaan mereka dalam Pengurusan Proses Perniagaan (BPM), Pengurusan Strategi dan Inovasi (SIM) atau Strategi Pemasaran Antarabangsa (IMS) - tiga trek pengkhususan program.
Program ini bukan sahaja terpakai kepada pelajar ekonomi (perniagaan) tetapi juga kepada graduan universiti dalam bidang subjek bukan ekonomi, seperti jurutera, peguam, ahli psikologi, dll.
Program Sarjana Pengurusan bertujuan untuk membangunkan kecekapan berikut:
- Lulusan Sarjana Pengurusan mampu mengenal pasti dan merungkai masalah perniagaan yang kompleks, berpunca daripada kedua-dua organisasi dan asal strategik.
- Graduan mampu menilai, memilih, dan menggunakan metodologi, alat dan teknik yang sesuai untuk menganalisis masalah perniagaan yang kompleks untuk membuat cadangan berkualiti tinggi secara langsung untuk menambah baik keputusan taktik dan strategik.
- Graduan mampu mempertahankan pilihan strategi perniagaan yang sesuai dan berkualiti tinggi berdasarkan implikasinya.
- Graduan mampu menterjemahkan keputusan strategik ke dalam matlamat peringkat rendah dan penunjuk prestasi utama.
- Graduan mampu bekerja dalam konteks multinasional dan antara disiplin, dengan sikap yang mencerminkan elemen berikut: refleksi kritis, hujah yang membina, komunikasi profesional, kerjasama yang cekap, pengurusan diri yang berkesan, tingkah laku beretika dan kemampanan.
Strategi Pemasaran Antarabangsa (IMS)
Pengkhususan Strategi Pemasaran Antarabangsa (IMS) memberi tumpuan kepada strategi perniagaan dan pemasaran dalam persekitaran antarabangsa. Sebagai pelengkap kepada perspektif pemasaran yang lebih umum, pengkhususan ini menggali lebih mendalam mengenai strategi pemasaran, proses dan hubungan antara organisasi dengan penekanan pada konteks perniagaan ke perniagaan. Jurusan ini berhadapan dengan graduan dengan masalah perniagaan strategik yang mencabar dalam domain pemasaran dalam interaksi dengan fungsi lain seperti strategi perniagaan dan pengurusan inovasi. IMS juga melatih pelajar dalam menganalisis masalah ini dengan menawarkan set luas alat analisis dan pengetahuan berkenaan dengan kegunaan alat ini dalam konteks yang berbeza, akhirnya menjana sumbangan peringkat tinggi kepada pemodelan perniagaan yang berterusan dalam konteks antarabangsa.
Galeri
Kurikulum
Pendekatan kami untuk mengajar
Kami ingin mewujudkan persekitaran pembelajaran pendidikan yang berkuasa dan mengaktifkan dengan pelbagai kaedah pengajaran interaktif. Sesi kerja, yang dianjurkan secara interaktif dan dalam kumpulan yang lebih kecil, membantu anda memproses bahan kajian. Anda tidak bersendirian semasa perjalanan anda. Interaksi pelajar-fakulti ialah asas kepada konsep pendidikan Hasselt University. Guru dan pembantu sentiasa bersedia untuk membantu anda dengan kedua-dua soalan substantif, berkaitan subjek dan soalan lain yang mungkin menggalakkan kejayaan pengajian anda. Ambang antara pelajar dan fakulti dikekalkan rendah, di dalam dan di luar kursus.
Kursus Teras
- Permodelan Perniagaan
- Kepimpinan dan Modal Insan
- Aplikasi dalam Permodelan Perniagaan
Kursus Pengkhususan: Strategi Pemasaran Antarabangsa
- Pemasaran Strategik
- Permainan Simulasi Marktstrat
- Penyelidikan Pelanggan
- Pemasaran Antarabangsa
- Pengurusan Perkhidmatan
- Inovasi Strategik
- Disertasi Sarjana Sarjana Pengurusan
Dekri universiti untuk Flanders dibina di sekitar sistem mata kredit yang berdasarkan prinsip ECTS (European Credit Transfer System).
Setiap tahun program ijazah sepenuh masa mengira 60 ECTS. Sebaik-baiknya, kredit ini disebarkan sama rata dalam dua semester: 30 ECTS setiap semester. Satu kredit mewakili beban belajar selama 25 hingga 30 jam. Ini termasuk masa yang dihabiskan dalam kelas, kerja peribadi dan peperiksaan.