Sarjana dalam Ekonomi Perniagaan dan Strategi
University of Porto School of Economics and Management
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Porto, Portugal
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
4 semester
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
pengenalan
Dalam persekitaran yang pantas, sangat dinamik dan berdaya saing, adalah penting untuk berada selangkah di hadapan orang lain. Keupayaan untuk menjangka akibat daripada pilihan alternatif yang dihadapi oleh syarikat adalah kunci untuk membina kelebihan daya saing yang mampan.
Sarjana dalam Ekonomi Perniagaan dan Strategi direka untuk membolehkan pelajar berjaya memahami dan menangani persekitaran dinamik ini, sama ada sebagai pengurus atau penyelidik.
Pelajar dibekalkan asas dalam teori ekonomi dan satu set alat analisis canggih yang berkuasa, membolehkan mereka menyelesaikan situasi perniagaan sebenar dengan berkesan.
Penekanan yang kuat diberikan kepada keusahawanan, inovasi, pengantarabangsaan dan reka bentuk insentif sebagai alat penting untuk menganalisis dinamik pasaran baharu dan prestasi korporat. Pelajar dikehendaki memahami ekonomi dunia semasa dan meramalkan arah aliran ekonomi yang mungkin berlaku.
Program ini menggunakan kepakaran fakulti Universiti Porto, serta pada perspektif unik pakar dan pengurus yang berjaya. Ia juga membina sinergi hubungan kukuh FEP dengan syarikat-syarikat untuk memberi pelajar perspektif penuh tentang bagaimana pemikiran strategik merupakan alat asas untuk berkembang maju dalam persekitaran perniagaan semasa.
Menghadiri Sarjana ini juga merupakan peluang untuk tinggal dan menikmati Porto, sebuah bandar yang diiktiraf oleh sejarah, budaya, seni bina dan makanannya, tetapi juga dikenal pasti sebagai salah satu pusat ekonomi yang paling rancak di Eropah.
Kami menjemput anda untuk memanfaatkan sepenuhnya peluang untuk berada di barisan hadapan dalam pemikiran strategik.
Kemasukan
Kurikulum
Sarjana terdiri daripada kursus teras, elektif, projek, seminar, dan tesis sarjana atau latihan amali yang diedarkan selama empat semester. Asas teori yang ketat yang penting untuk memahami dan meramalkan dengan betul akibat keputusan strategik dalam firma disediakan dengan merangkumi teori asas dalam ekonomi strategi, organisasi, keusahawanan dan inovasi. Pelbagai alat analisis untuk mengumpulkan dan menganalisis data perniagaan dengan cekap diliputi dalam ekonometrik, analitik perniagaan dan sistem sokongan keputusan. Gabungan kedua-dua teori dan kaedah dipastikan melalui kursus seperti kecerdasan perniagaan, penilaian perniagaan, dan pelaksanaan strategi.
Master juga menyediakan komponen praktikal. Setiap semester, pelajar akan menghadiri kursus Projek di mana mereka menjalankan cabaran yang dikemukakan oleh pelanggan sebenar, daripada syarikat permulaan kepada syarikat yang ditubuhkan, dengan tumpuan yang kuat pada keusahawanan, inovasi dan pengantarabangsaan. Ini adalah peluang untuk menggunakan pendekatan teori yang dipelajari untuk menganalisis syarikat dan strategi mereka untuk menguasai masalah kehidupan sebenar.
Seminar mingguan membolehkan pelajar berinteraksi dengan usahawan, pelabur dan penggubal dasar, belajar daripada pengalaman unik dan pandangan mereka tentang pemikiran strategik.
Selepas tamat pengajian, pelajar seharusnya dapat mencirikan cabaran strategik yang dihadapi oleh syarikat, mengenal pasti penyelesaian strategik alternatif dan akibatnya dan mereka bentuk pelan pelaksanaan yang komprehensif.
Sarjana adalah sebahagian daripada rangkaian QTEM - Teknik Kuantitatif untuk Ekonomi dan Pengurusan, yang bermaksud bahawa Sarjana dalam Ekonomi Perniagaan dan Strategi, pertama sekali, memudahkan akses oleh pelajar terbaik untuk belajar dan bekerja di luar negara dalam rangkaian QTEM yang mengumpulkan akademik berprestij dan rakan kongsi korporat dan, kedua, ialah pilihan mesra pelajar untuk pertukaran pelajar daripada institusi akademik rakan kongsi asing yang mengambil bahagian.
Hasil Program
MSc dalam Ekonomi Perniagaan dan Strategi menggabungkan perspektif teori yang berbeza (seperti teori firma, teori insentif, teori tingkah laku) dengan alat analisis yang berharga, mempersiapkan pelajar untuk dapat mencirikan industri dan evolusi dengan jelas dan memikirkan semula secara strategik dan memimpin organisasi dalam persekitaran yang mencabar dan sentiasa berubah ini.
Pelajar Ideal
Sarjana adalah program sepenuh masa yang diajar dalam bahasa Inggeris. Ia menyasarkan pelajar yang baru menamatkan pengajian dengan ijazah sarjana muda dalam pengurusan, ekonomi, kejuruteraan industri atau subjek yang serupa. Pelajar harus mempunyai minat untuk mempelajari kecekapan untuk berfikir secara strategik tentang organisasi dan industri yang dimilikinya. Program ini juga sesuai untuk mereka yang berminat untuk mendapatkan asas saintifik untuk melanjutkan pengajian siswazah dalam perniagaan, ekonomi atau bidang berkaitan.
Galeri
Akreditasi
Syarat kemasukan ke program
Tunjukkan komitmen dan kesediaan anda untuk berjaya dalam sekolah perniagaan dengan mengambil peperiksaan GMAT – peperiksaan yang paling banyak digunakan untuk kemasukan yang mengukur kemahiran pemikiran kritis dan penaakulan anda.
Muat turun kuiz mini GMAT untuk mendapatkan rasa soalan yang akan anda temui dalam peperiksaan.