Sarjana Sains dalam Permainan untuk Pembelajaran
NYU Steinhardt School of Culture, Education and Human Development
Maklumat Utama
Lokasi kampus
New York, Amerika Syarikat
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
6 tahun
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Membuat, menggunakan, dan menilai permainan digital untuk tujuan pembelajaran tertentu. Ijazah ini akan mempersiapkan anda untuk menggunakan penyelidikan berdasarkan bukti untuk memudahkan reka bentuk, pengembangan, pelaksanaan, dan penilaian program yang mengintegrasikan permainan dalam berbagai pengaturan pembelajaran formal dan informal.
Faedah Program untuk Pelajar Antarabangsa
Sekiranya anda pelajar antarabangsa, anda mungkin dapat bekerja di Amerika Syarikat setelah tamat pengajian untuk jangka masa yang panjang. Sebilangan besar pelajar yang belajar dengan visa F-1 akan layak mendapat 12 bulan latihan Praktikal Pilihan (OPT) di luar kampus. Pelajar F-1 dalam program kami juga mungkin layak untuk pelanjutan OPT STEM (Sains, Teknologi, Kejuruteraan, atau Matematik), yang membolehkan anda melanjutkan masa anda di Amerika Syarikat untuk mengikuti pengalaman kerja yang berkaitan dengan ijazah selama 36 bulan atau 3 tahun. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai siapa yang boleh memohon pelanjutan ini, kunjungi Pejabat Perkhidmatan Global NYU: STEM OPT.
Latihan
Magang bidang pilihan (3 kredit, elektif) membolehkan pelajar menerapkan kemahiran dan pengetahuan mereka dalam pelbagai syarikat, institusi budaya, organisasi bukan untung, dan studio reka bentuk permainan, yang semuanya juga merupakan bakal pekerja masa depan kami graduan.
Kurikulum
Apa yang Anda Akan Belajar
Kami menawarkan beberapa bidang pengajian termasuk reka bentuk permainan, pembangunan permainan, penyelidikan permainan, dan kawasan tumpuan khusus pelajar di bawah penyeliaan fakulti. Anda akan lulus dengan pengetahuan yang mendalam tentang:
- Peranan aspek sosial, emosi, budaya, dan kognitif pembelajaran dan isu reka bentuk permainan.
- Model reka bentuk permainan dan amalan pembangunan.
- Nilai ciri naratif reka bentuk permainan.
- Kaedah penyelidikan bertujuan untuk menambah baik dan menilai reka bentuk permainan untuk pembelajaran.
Kerja anda dengan fakulti dan di lapangan akan membolehkan anda:
- Terangkan potensi nilai dan had penggunaan permainan digital untuk pembelajaran, dan untuk jenis pembelajaran, jenis pelajar, domain kandungan dan tetapan apa yang berpotensi menyokong pembelajaran.
- Bincangkan peranan dan fungsi permainan dalam permainan untuk pembelajaran dan, dalam konteks itu, sumbangan pelbagai ciri permainan, seperti main peranan, rendaman, naratif, maklum balas, pengalaman yang terletak, kognisi yang diedarkan, akibat kegagalan, dsb.
- Mengaplikasikan dimensi sosial, kognitif, emosi dan budaya faktor yang mempengaruhi pembelajaran dalam reka bentuk permainan, mengambil daripada teori dalam sains pembelajaran dan sains kognitif yang berkaitan dengan reka bentuk permainan untuk pembelajaran.
- Menunjukkan kecekapan dalam salah satu bidang berikut: pembangunan teknikal permainan digital untuk pembelajaran, reka bentuk pembelajaran permainan digital, kaedah untuk penyelidikan dan penilaian permainan untuk pembelajaran, atau bidang berkaitan yang difikirkan sesuai oleh fakulti program.
- Menunjukkan kecekapan dalam menjalankan penyelidikan berasaskan reka bentuk untuk menyokong pembangunan permainan yang berkesan untuk pembelajaran, termasuk penyelidikan kebolehgunaan, ujian bermain, dan pelbagai pendekatan untuk penilaian.
Pengalaman Akademik Anda
- Kajian Fleksibel
Kurikulum menawarkan fleksibiliti dalam mencipta program pengajian yang anda dan penasihat anda boleh menyesuaikan agar sesuai dengan matlamat dan minat profesional anda. Anda boleh memilih untuk belajar sepenuh masa atau separuh masa.
- Permainan untuk Institut Pembelajaran
Anda akan mendapat manfaat daripada pendedahan dan penyertaan dalam usaha penyelidikan berterusan Games for Learning Institute (G4LI) dan idea baru tentang permainan. G4LI, yang melibatkan sembilan universiti lain, menjalankan penyelidikan mengenai reka bentuk permainan yang berkesan untuk pembelajaran dalam pelbagai suasana formal dan tidak formal.
- Kerja Lapangan dan Latihan
Pelatih kami menggunakan kemahiran dan pengetahuan mereka dalam pelbagai jenis syarikat, institusi kebudayaan, organisasi bukan untung dan studio reka bentuk permainan - yang semuanya juga boleh membawa kepada pekerjaan masa depan anda.
- Projek Capstone Skrip
Projek batu penjuru tesis ialah projek kemuncak di mana anda akan menyepadukan dan menggunakan apa yang telah anda pelajari melalui kerja akademik, latihan amali, dan pengalaman dan minat lain, dengan penyeliaan fakulti.
Hasil Program
Anda akan bersedia untuk kerjaya sebagai:
- Pengarah projek yang berkaitan dengan permainan untuk pembelajaran
- Belajar pereka permainan
- Penyelidik permainan
- Penilai program
Graduan bekerja dalam tetapan seperti:
- Pusat penyelidikan berasaskan universiti
- Agensi masyarakat
- Organisasi bukan untuk keuntungan
- Sistem sekolah
- Industri swasta, seperti studio reka bentuk permainan, firma reka bentuk pendidikan dan firma penyelidikan pendidikan
Mengenai Sekolah
Soalan
Kursus Serupa
Sarjana Sains dalam Pendidikan dalam Reka Bentuk Pembelajaran dan Teknologi
- West Lafayette, Amerika Syarikat
Sarjana Sains dalam Pembelajaran Reka Bentuk & Teknologi
- Fairfax, Amerika Syarikat
Sarjana Sastera dalam Reka Bentuk Pembelajaran dan Teknologi – Dalam Talian
- Athens, Yunani
- Online