Sarjana Dua Ijazah dalam Kepintaran Pemasaran Strategik
University of Groningen
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Groningen, Belanda
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
2 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 2,314 / per year *
Tarikh akhir permohonan
01 May 2024
Tarikh mula paling awal
Sep 2024
* Pelajar EU/EEA: €2209 | pelajar bukan EU/EEA: €16201
pengenalan
Adakah anda ingin belajar cara menyampaikan nilai kepada pelanggan dan membina hubungan yang mampan? Maka program double degree ini adalah untuk anda!
Program ijazah berkembar menggabungkan kepakaran dalam Analitis Pemasaran dan Sains Data (MADS) dari Groningen dengan kepakaran dalam Pemasaran Strategik dari sekolah BI Norwegian Business di Oslo.
Di Groningen, anda akan mengkaji secara menyeluruh kaedah yang membolehkan anda menganalisis dan memodelkan data (sekunder, besar) untuk menjejak prestasi pemasaran firma dan menjana cerapan pelanggan baharu. Maklumat dan pandangan yang dijana oleh profil Analitis Pemasaran dan Sains Data digunakan sebagai asas untuk membuat keputusan pemasaran strategik dan taktikal berasaskan penyelidikan.
Bahagian kedua di Oslo adalah berdasarkan tiga topik utama: teori pemasaran, kaedah statistik dan implikasi kewangan pelaburan pemasaran. Anda akan belajar bagaimana untuk mengawasi penyelidikan pasaran yang menyediakan pengetahuan untuk membimbing keputusan anda tentang pelbagai isu, dari pasaran yang mana untuk disasarkan dan produk baharu yang mana untuk dibangunkan, kepada harga yang akan mengoptimumkan jualan dan tema dan saluran komunikasi yang akan membina nilai jenama terbaik.
Anda akan menerima dua ijazah: MSc dalam Pemasaran dengan Analitis Pemasaran dan profil Sains Data dan MSc dalam Pengurusan Pemasaran Strategik.
Mengapa belajar program ini di Groningen?
- Anda boleh memperoleh dua ijazah Sarjana dengan belajar di Groningen dan di universiti terkemuka di luar negara - BI Oslo University dalam masa dua tahun sahaja. Anda akan belajar tentang analisis pemasaran dan sains data dan pengurusan pemasaran strategik dalam persekitaran antarabangsa.
- Jabatan Pemasaran kami adalah antara 5 jabatan Pemasaran teratas di Eropah. Semua program adalah berasaskan penyelidikan, menggabungkan kuliah oleh pensyarah berkualiti tinggi yang mengajar unit kursus yang berkaitan dengan penyelidikan mereka dengan, sebagai contoh, kuliah tetamu
- Program ini telah mendapat akreditasi antarabangsa oleh AACSB dan EQUIS, memastikan pendidikan berkualiti tinggi, yang hanya 1% daripada universiti mencapai seluruh dunia.
Kemasukan
Kurikulum
Tahun 1
Di Groningen, anda akan mengikuti kursus Analitis Pemasaran dan Sains Data (MADS) (40 ECTS) yang memfokuskan pada kaedah penyelidikan pemasaran lanjutan dan pemodelan pemasaran. Anda juga akan menulis tesis Sarjana bernilai 20 ECTS.
Kursus
- Syarikat, Jenama dan Pengguna (5 EC)
- Kejuruteraan Data (5 EC)
- Kaedah Sains Data (5 EC)
- MADS elektif (5 EC)
- Pilihan Pengurusan Pemasaran (5 EC)
- Tesis Sarjana Pemasaran MADS (20 EC)
- Kaedah elektif (10 EC)
- Pembelajaran Statistik dalam Pemasaran (5 EC)
Tahun 2
Di Oslo, anda akan mengikuti kursus dalam pengurusan pemasaran strategik dan menulis kertas penyelidikan 10 ECTS.
Kursus
- Belajar di BI, Oslo (60 EC)
Belajar di luar negara
- Kajian di luar negara diperlukan
- Maksimum 64 EC
Rakan kongsi dua ijazah kami ialah BI Norwegian Business School, Oslo, Norway.
Yuran Pengajian Program
Peluang kerjaya
Prospek pekerjaan
Selepas menamatkan program ini, anda akan layak untuk pelbagai jawatan dalam syarikat antarabangsa, multinasional atau transnasional.
Sebagai graduan, ijazah anda akan sangat dihargai dalam pasaran buruh. Fakulti Ekonomi dan Perniagaan mendapat akreditasi antarabangsa dan tergolong dalam 1% sekolah perniagaan di seluruh dunia yang diiktiraf oleh EQUIS dan AACSB.
Perkhidmatan Kerjaya FEB
Apabila anda menjadi pelajar di fakulti, kami ingin menyokong anda dalam membangunkan kerjaya anda dan mengukuhkan kemahiran kebolehpasaran anda. Anda boleh mengharapkan pasukan Perkhidmatan Kerjaya di kampus yang berdedikasi yang menawarkan pelbagai kursus, bengkel, acara dan sokongan berkaitan kerjaya semasa pengajian anda. Semua yang anda perlukan untuk memasuki pasaran buruh.
Contoh kerja
- Pengurus jenama atau Produk (kebangsaan atau antarabangsa)
- Perunding pemasaran strategik (kebangsaan atau antarabangsa)
- Penyelidik pasaran
- Pengurus perhubungan pelanggan
- Pakar risikan pasaran
- Penyelidik di universiti (Program Sarjana & PhD Penyelidikan)
- Saintis data