Pembangunan dan Reka Bentuk Permainan MSc
University of Lincoln
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Lincoln, United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* Pelajar antarabangsa. | Pelajar rumah/EU: £7,900
pengenalan
Pembangunan dan Reka Bentuk Permainan MSc direka bentuk untuk membina kemahiran pengaturcaraan komputer sedia ada pelajar, memberikan mereka pengetahuan dan kepakaran untuk membangunkan permainan video kontemporari menggunakan pelbagai alat dan platform termaju seperti realiti maya.
Konteks industri ialah aspek penting dalam program ini, dan pelajar boleh mempelajari topik reka bentuk permainan yang boleh digunakan untuk bekerja dalam sektor dan untuk penciptaan permainan bebas, serta membiasakan diri dengan teknik penyelidikan yang sesuai untuk pengajian pascasiswazah lanjut.
Kursus ini dimaklumkan oleh kerja dan penyelidikan kakitangan akademik yang pakar dalam permainan, dengan gabungan pengalaman industri dan latar belakang penyelidikan dalam bidang yang berkaitan. Persekitaran ini menyediakan sumber input dan perspektif yang kaya, serta banyak peluang untuk interaksi pelbagai disiplin yang membina dan kreatif.
Penceramah jemputan daripada syarikat permainan dan kawasan lain yang berkaitan menyumbang kepada modul Penyelidikan Frontiers of Games. Ini direka bentuk untuk membantu pelajar membangunkan perspektif industri, dan menyediakan mereka dengan lebih baik untuk pekerjaan atau melanjutkan pelajaran.
Bagaimana Anda Belajar
Kursus ini terdiri daripada pelbagai modul teras, termasuk Pengaturcaraan Lanjutan; Realiti Maya dan Diperkukuh untuk Permainan; Penyelidikan, Prototaip dan Penilaian Sempadan Permainan untuk Permainan; Grafik Lanjutan; dan Kaedah dan Pendekatan Reka Bentuk Permainan. Pelajar juga boleh memilih daripada beberapa modul pilihan yang meliputi pelbagai bidang subjek pakar.
Modul Kaedah Penyelidikan direka untuk merangkumi kemahiran asas dan pengetahuan latar belakang yang diperlukan untuk menjalankan penyelidikan dalam bidang ini. Pelajar kemudiannya boleh menjalankan projek penyelidikan yang besar yang memfokuskan pada bidang kepentingan peribadi dan profesional tertentu, melalui pelaksanaan perisian substantif dan pembangunan disertasi.
Kajian peringkat pascasiswazah melibatkan sebahagian besar kajian bebas, meneroka bahan yang diliputi dalam kuliah dan seminar. Sebagai panduan umum, untuk setiap jam yang dihabiskan di dalam kelas, pelajar dijangka menghabiskan sekurang-kurangnya dua hingga tiga jam dalam kajian bebas.
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi ketua program.
Modul
- Pengaturcaraan Lanjutan (Teras)
- Penyelidikan Sempadan Permainan (Teras)
- Prototaip dan Penilaian untuk Permainan (Teras)
- Kaedah Penyelidikan (MSc Sains Komputer) (Teras)
- Projek Penyelidikan (Teras)
- Realiti Maya dan Diperkukuh untuk Permainan (Teras)
- Kecerdasan Buatan Lanjutan (Pilihan)†
- Pembelajaran Mesin Lanjutan (Pilihan)†
- Kejuruteraan Perisian Lanjutan (Pilihan)†
- Pembangunan Awan (Pilihan)†
- Grafik Lanjutan (Teras)
- Kaedah dan Pendekatan Reka Bentuk Permainan (Teras)
- Pembangunan Merentas Platform (M) (Pilihan)†
- Keselamatan Siber (M) (Pilihan)†
† Sesetengah kursus mungkin menawarkan modul pilihan. Ketersediaan modul pilihan mungkin berbeza dari tahun ke tahun dan akan tertakluk kepada bilangan pelajar minimum yang dicapai. Ini bermakna ketersediaan modul pilihan tertentu tidak boleh dijamin. Pemilihan modul pilihan juga mungkin dipengaruhi oleh ketersediaan kakitangan.
Bagaimana Anda Dinilai
Pelajar dalam program ini boleh dinilai melalui pelbagai cara, termasuk ujian dalam kelas, kerja kursus, projek dan peperiksaan.
Projek penyelidikan peringkat akhir membolehkan pelajar untuk mengkhususkan lagi dan menyelesaikan sesuatu kerja yang mempunyai kerumitan yang ketara.
Dasar University of Lincoln tentang maklum balas penilaian bertujuan untuk memastikan ahli akademik akan mengembalikan penilaian dalam kursus kepada pelajar dengan segera - biasanya dalam masa 15 hari bekerja dari tarikh penyerahan.
Penyelidikan Dimaklumkan
Pelajar di Pusat Pengajian Sains Komputer diajar oleh ahli akademik dengan pengalaman pakar dalam bidang termasuk penglihatan komputer dan pengimejan perubatan, sistem dan robotik autonomi, pengkomputeran awan, sains data dan pengkomputeran permainan.
Pusat penyelidikan yang sangat aktif Pusat Pengajian Sains Komputer memberi tumpuan kepada perkembangan terkemuka dunia dalam visi komputer, sistem robotik dan autonomi, dan teknologi agri-makanan, dengan pautan kukuh kepada banyak kolaborator industri dan universiti lain di seluruh dunia. Kami berhasrat untuk memasukkan sebanyak mungkin penyelidikan kami ke dalam kurikulum yang diajar kami dan kami memberi peluang kepada pelajar untuk terlibat dalam aktiviti penyelidikan canggih kami yang menarik.
Ciri Khas
Di Lincoln, kami sentiasa melabur di kampus kami kerana kami berhasrat untuk menyediakan persekitaran pembelajaran terbaik untuk pelajar kami. Walau apa pun bidang pengajian, Universiti berusaha untuk memastikan pelajar mempunyai akses kepada peralatan dan sumber pakar, untuk membangunkan kemahiran, yang mungkin mereka perlukan dalam kerjaya masa depan mereka.
Sumber teknikal untuk Sains Komputer termasuk kemudahan penyelidikan dan makmal, stesen kerja dengan platform perisian pembangunan penuh, dan pelbagai peralatan untuk pinjaman termasuk, Oculus Quest dan platform VR, telefon pintar dan robot lain.
Yuran dan Pembiayaan
Bagi pelajar yang layak, terdapat lebih banyak cara berbanding sebelum ini untuk membiayai pengajian pascasiswazah anda, sama ada anda ingin melakukan kursus pengajaran atau penyelidikan. Bagi mereka yang ingin mengikuti kursus Sarjana, pelajar UK boleh memohon pinjaman sebagai sumbangan terhadap kursus dan kos sara hidup. Pinjaman juga disediakan kepada mereka yang ingin mengikuti pengajian kedoktoran. Universiti menawarkan beberapa biasiswa dan pelajar yang dibiayai untuk mereka yang berminat dalam pengajian pasca siswazah.
Kos Tambahan Khusus Program
Untuk setiap kursus, anda mungkin mendapati terdapat kos tambahan. Ini mungkin berkaitan dengan pakaian, bahan atau peralatan tertentu yang diperlukan. Sesetengah kursus memberi peluang kepada anda untuk menjalankan kerja lapangan atau lawatan lapangan. Jika ini adalah wajib, kos untuk perjalanan dan penginapan akan ditanggung oleh Universiti dan begitu juga dalam yuran anda. Jika ini adalah pilihan, anda biasanya perlu membayar kos pengangkutan, penginapan dan sara hidup am anda sendiri.
Berkenaan dengan buku teks, Universiti menyediakan pelajar yang mendaftar dengan senarai bacaan yang komprehensif dan anda akan mendapati bahawa perpustakaan kami yang luas mempunyai sama ada versi bahan atau maya teks teras yang anda perlu baca. Walau bagaimanapun, anda mungkin memilih untuk membeli sebahagian daripada ini untuk diri sendiri dan anda akan bertanggungjawab untuk kos ini.
Syarat Kemasukan 2022-23
Ijazah kepujian kelas pertama atau kedua dalam disiplin yang melibatkan elemen penting pengaturcaraan komputer, seperti sains komputer, kejuruteraan atau mata pelajaran sains dan teknologi lain.
Jika anda telah belajar di luar UK, dan tidak pasti sama ada kelayakan anda memenuhi keperluan di atas, sila lawati halaman negara kami untuk mendapatkan maklumat tentang kelayakan yang setara.
Pelajar luar negara akan dikehendaki menunjukkan penguasaan bahasa Inggeris yang setara dengan IELTS 7.0 secara keseluruhan, dengan sekurang-kurangnya 5.5 dalam setiap elemen. Kelayakan ini mesti diperolehi sebelum menghantar permohonan anda.
Untuk maklumat mengenai kelayakan bahasa Inggeris lain yang kami terima, sila lawati halaman Keperluan Bahasa Inggeris .
Jika anda tidak memenuhi keperluan IELTS di atas, anda mungkin boleh mengambil bahagian dalam salah satu kursus Pra-sesi Bahasa Inggeris dan Kemahiran Belajar Akademik kami. Kursus kepakaran ini direka untuk membantu pelajar memenuhi keperluan bahasa Inggeris untuk program pengajian mereka.
Peluang kerjaya
Sebagai salah satu industri hiburan terbesar di dunia, sektor permainan boleh memberikan kerjaya yang bermanfaat dan merangsang. Pelajar dalam program ini mempunyai peluang untuk membangunkan kemahiran yang diperlukan oleh industri, dan kursus ini bertujuan untuk membangunkan profesional serba boleh yang mampu berkembang maju dalam pelbagai bidang dan destinasi pekerjaan.
Kemasukan
Kurikulum
Bagaimana anda belajar
Kursus ini terdiri daripada pelbagai modul teras, termasuk Pengaturcaraan Lanjutan; Realiti Maya dan Diperkukuh untuk Permainan; Penyelidikan Sempadan Permainan, Prototaip dan Penilaian untuk Permainan; Grafik Lanjutan; dan Kaedah dan Pendekatan Reka Bentuk Permainan. Pelajar juga boleh memilih daripada beberapa modul pilihan yang meliputi pelbagai bidang subjek pakar.
Modul Kaedah Penyelidikan dirancang untuk merangkumi kemahiran asas dan pengetahuan latar belakang yang diperlukan untuk menjalankan penyelidikan di bidang ini. Pelajar kemudian dapat melakukan projek penyelidikan besar yang memfokuskan pada bidang kepentingan pribadi dan profesional tertentu, melalui pelaksanaan perisian substantif dan pengembangan disertasi.
Kajian peringkat pascasiswazah melibatkan sebahagian besar kajian bebas, meneroka bahan yang diliputi dalam kuliah dan seminar. Sebagai panduan umum, untuk setiap jam yang dihabiskan di kelas pelajar diharapkan menghabiskan sekurang-kurangnya dua hingga tiga jam dalam kajian bebas.
Untuk maklumat lanjut, sila hubungi ketua program.
Modul
- Pengaturcaraan Lanjutan (Teras)
- Bahagian Teratas Penyelidikan Permainan (Teras)
- Prototaip dan Penilaian untuk Permainan (Teras)
- Kaedah Penyelidikan (MSc Sains Komputer) (Teras)
- Projek Penyelidikan (Teras)
- Realiti Maya dan Augmented untuk Permainan (Teras)
- Kecerdasan Buatan Lanjutan (Pilihan)†
- Pembelajaran Mesin Lanjutan (Pilihan)†
- Kejuruteraan Perisian Lanjutan (Pilihan)†
- Pembangunan Awan (Pilihan)†
- Grafik Lanjutan (Teras)
- Kaedah dan Kaedah Reka Bentuk Permainan (Teras)
- Pembangunan Merentas Platform (M) (Pilihan)†
- Keselamatan Siber (M) (Pilihan)†
† Sesetengah kursus mungkin menawarkan modul pilihan. Ketersediaan modul pilihan mungkin berbeza dari tahun ke tahun dan akan tertakluk kepada bilangan pelajar minimum yang dicapai. Ini bermakna ketersediaan modul pilihan tertentu tidak boleh dijamin. Pemilihan modul pilihan juga mungkin dipengaruhi oleh ketersediaan kakitangan.
Bagaimana Anda Ditaksir
Pelajar dalam program ini boleh dinilai melalui pelbagai cara, termasuk ujian dalam kelas, kerja kursus, projek dan peperiksaan.
Projek penyelidikan peringkat akhir membolehkan pelajar untuk mengkhususkan lagi dan menyelesaikan sesuatu kerja yang mempunyai kerumitan yang ketara.
Dasar University of Lincoln mengenai maklum balas penilaian bertujuan untuk memastikan ahli akademik akan mengembalikan penilaian dalam kursus kepada pelajar dengan segera - biasanya dalam tempoh 15 hari bekerja dari tarikh penyerahan.