Master dalam pengurusan pemasaran
INSA Business, Marketing & Communication School
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Barcelona, Sepanyol
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 tahun
laju
Sambilan
Yuran tuisyen
EUR 5,200 / per year
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
pengenalan
Penyampaian
Untuk bersaing dengan cepat berubah hari ini dan dunia globalisasi, pengurusan pemasaran sentiasa dianalisis dalam konteks yang lebih luas dari syarikat antarabangsa dan persekitaran operasi.
Kakitangan kami yang berpengalaman dan berkelayakan mewujudkan persekitaran yang menyokong di mana pelajar dapat menimba ilmu dan kefahaman yang mendalam mengenai mekanisme dan teknik-teknik pemasaran dan digalakkan untuk membangunkan idea-idea dan strategi pemasaran mereka sendiri.
Objektif
- Menyediakan pelajar yang terbaik alat, pengetahuan dan kebolehan untuk berjaya di peringkat eksekutif dalam pengurusan pemasaran.
- Menunjukkan bagaimana untuk membuat keputusan yang memberi manfaat kepada syarikat anda di peringkat antarabangsa melalui analisis tepat daripada pasaran global, perancangan strategik, segmentasi pasaran, serta pengurusan bajet.
- Mengajarkan prinsip-prinsip etika diperlukan eksekutif dalam bidang ini.
Sasaran
a) Graduan dan profesional yang ingin meluaskan ufuk pekerjaan mereka.
b) Berpengalaman profesional yang mahu mengambil tugas dan tanggungjawab baru.
c) Syarikat-syarikat yang latihan kakitangan.
d) Graduan dalam Latihan Vokasional dan Pengajian Tinggi dalam perniagaan kawasan mencari penyediaan praktikal untuk memasuki tenaga kerja.
Peluang Profesional
- Pengarah Pemasaran
- Pengurus pemasaran
- Pengarah strategik
- Ketua Jabatan
INSA menawarkan kemungkinan untuk melakukan latihan dalam syarikat semasa kursus.
Silibus
Modul 1 - Pengurusan Pemasaran di syarikat: organisasi.
Modul 2 - Pengurus Produk. Polisi reka bentuk dan pelaksanaan. Marketing Kawalan Ekonomi Merancang dan pengoptimuman keputusan.
Modul 3 - Produk Strategi dan Jenama penentududukan. Globalisasi dan membuat keputusan. Analisis Persaingan.
Modul 4 - Ramalan Jualan. Forenet (Sistem Khusus dalam Ramalan Perniagaan). Penilaian permintaan Produk Inovatif. Penyelidikan pasaran.
Modul 5 - Kualiti produk, logistik dan pengedaran.
Modul 6 - Pameran Perdagangan, Konvensyen dan Kongres.
Modul 7 - Marketing Pelanggan. Teknik untuk menarik lebih ramai pelanggan dan Kesetiaan Pelanggan. senario mungkin untuk memasuki pasaran.
Modul 8 - Pemasaran dalam Syarikat-syarikat Industri dan Perkhidmatan Syarikat.
Modul 9 - Pengoptimuman margin produk. Polisi harga.
Modul 10 - Menentukan Belanjawan Commercial Global. Keuntungan Maksimalisasi.
Modul 11 - Strategik Analisis Luar. pasaran baru, kawalan saluran pengedaran baru.
Modul 12 - Analisis Kelakuan yang Pengguna.
Modul 13 - Inovasi Teknologi digunakan untuk Marketing.
Modul 14 - Penjenamaan. Urusan nilai jenama. Strategi portfolio jenama.
Modul 15 - Pasaran pengantarabangsaan dan globalisasi.
Modul 16 - Permohonan Pemasaran 2.0 dalam syarikat itu.
Modul 17 - Tanggungjawab Sosial Pemasaran: strategi.
Modul 18 - Balance Scorecard: strategi reka bentuk untuk pengurusan perniagaan.
Modul 19 - Projek Akhir. Pelan Perniagaan Strategik.
Sistem Taksir
Sistem penilaian adalah berdasarkan kepada penilaian berterusan setiap blok pengajian, melalui kehadiran kelas dan / atau peperiksaan. Pelajar mesti lulus setiap mata pelajaran secara bebas. Di samping itu, pelajar perlu telah memperoleh gred minimum yang ditetapkan dalam Rancangan Perniagaan.
Mempunyai berjaya lulus penilaian dan syarat kehadiran minimum yang diperlukan, pelajar menerima diploma dalam Master Pengurusan Pemasaran Sekolah Komunikasi INSA Perniagaan, Pemasaran &.