Master dalam pengurusan dalam pemasaran antarabangsa
Peoples’ Friendship University of Russia
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Moscow, Rusia
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
2 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Sep 2023
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Sarjana Pengurusan Pemasaran Antarabangsa
- Tempoh pengajian: 2 tahun
- Kredit ek: 120
- Bahasa: Bahasa Inggeris
Penerangan Program
Program Sarjana "Pemasaran Antarabangsa" telah diperkenalkan di Fakulti Ekonomi pada tahun 2008. Selepas penubuhan Kerusi Pemasaran pada tahun 2009 Program itu ketara halus dan dikemaskini: Nilai praktikal telah meningkat, kemungkinan pendidikan antarabangsa di universiti rakan kongsi telah ditambah. Tamat pengajian berjaya membawa kepada diploma negeri menganugerahkan ijazah sarjana.
Tujuan utama program ini sarjana adalah untuk melatih berkemahiran tinggi, kakitangan kanan syarikat-syarikat dalam bidang pemasaran dan kakitangan.
Dalam program ini pelajar akan belajar di bawah penyeliaan selaras dengan pelan pendidikan individu mereka dan akan mendapatkan pengetahuan tentang topik sebenar dalam pemasaran antarabangsa. Mereka akan meneroka punca utama masalah yang paling mendesak, akan memperoleh analisis kuantitatif
teknik, kaedah pasaran strategik dan perancangan pelaburan, dan juga akan mempelajari isu-isu undang-undang, sosial dan lain-lain antarabangsa, yang timbul dalam proses pengurusan ekonomi.
Kelebihan daya saing program
- Kerjasama dengan syarikat-syarikat FMCG Russia antarabangsa dan terkemuka;
- Latihan amali di universiti-universiti di Eropah;
- Memimpin profesor Universiti Persahabatan Rakyat, Moscow State University, Moscow State Institut Perhubungan Antarabangsa (MGIMO), Universiti Negeri Pengurusan;
- Penyertaan dalam projek-projek penyelidikan dan perundingan;
Interaksi dengan syarikat-syarikat FMCG antarabangsa direalisasikan di semua peringkat pendidikan:
- Semasa pembentukan pelan latihan (berdasarkan kehendak kelayakan bagi pakar dalam pemasaran dan jualan);
- Master-kelas (modul profesional, pengamal 5-7);
- Internship dan pekerjaan.
Hasil pembelajaran
Pelajar akan:
- Mempunyai pandangan sistemik teknologi pengurusan antarabangsa;
- Menganalisis cabaran dalam perniagaan antarabangsa dan global,
- Menentukan implikasi utama menjalankan perniagaan di pasaran baru muncul;
- Merasai keunikan dimensi budaya di negeri-negeri yang berbeza dan wilayah;
- Memahami aspek kewangan pemasaran antarabangsa dan keperluan untuk pengurusan pengedaran antarabangsa dan strategi saluran;
- Memperoleh kemahiran analisis bebas dan pemakaiannya bagi tugas-tugas praktikal tertentu: diagnostik dan pemantauan aktiviti-aktiviti syarikat-syarikat antarabangsa; penyediaan dan pelaksanaan strategi pemasaran antarabangsa dan rancangan; membentuk gaya pengurusan kepada ekonomi antarabangsa dan budaya; penilaian senario yang berbeza daripada keputusan pemasaran dan meramal kesan pelaksanaannya; pembangunan jualan antarabangsa dan strategi komunikasi pemasaran.
Peluang kerjaya
Syarikat-syarikat yang berpotensi - majikan graduan: Adidas Group (Jabatan pemasaran jenama, jabatan produk-pemasaran), British American Tobacco Rusia ("tembakau International Marketing Services" CJSC), Coca-Cola Hellenic (Jabatan Pemasaran, Jabatan Jualan), Danone (Pemasaran Jabatan, Jabatan Jualan), (Jabatan Pemasaran Johnson & Johnson (Bahagian Pengguna), JTI (Jabatan Pemasaran, Jabatan Jualan), Sprandi (Jabatan Pemasaran), L'Oreal (Jabatan Pemasaran, Jabatan Perdagangan), PepsiCo Antarabangsa Rusia, Jabatan Jualan ), Procter & Gamble (Jabatan Pemasaran, Pemasaran Penyelidikan), Unilever (Jabatan Pemasaran, Jabatan Jualan), (Jabatan Pemasaran Campbell), Colgate-Palmolive (Jabatan Pemasaran) dan lain-lain lagi.
Syarat kemasukan
- Sarjana muda atau ijazah pakar
- Tahap Bahasa Inggeris - sekurang-kurangnya IELTS - 6, 0 TOEFL IBT - 79
- Lulus kejayaan peperiksaan pintu masuk;
- Pengetahuan asas Rusia dialu-alukan.