Marketing Sarjana Fesyen Antarabangsa dan Mewah (MM




ciri

  • Yang bertujuan untuk semua mereka yang ingin menjalankan kerjaya dalam industri fesyen dan mewah antarabangsa.
  • Masters diajar pada hujung minggu petang Jumaat dan pagi Sabtu dari bulan Oktober hingga bulan Julai.
  • Termasuk Masterclass diajar oleh pakar-pakar industri fesyen dan kemewahan.

perbezaan faktor-faktor

  • TITLE RASMI: Tajuk Sendiri Rey Juan Carlos University.
  • Pekerjaan: Kemungkinan latihan dalam syarikat-syarikat.
  • METODOLOGI: master termasuk mata pelajaran baru seperti inovasi, pemasaran pengalaman, pemasaran digital, tingkah laku pengguna, penjenamaan, koleksi membentangkan di pertunjukan fesyen, fesyen dan undang-undang, dan lain-lain, yang diajar oleh guru dan pensyarah dari sekolah perniagaan, universiti dan pakar-pakar industri, dengan bantuan kaedah kes itu. Di samping itu, keupayaan untuk memberi motivasi kepada inovasi, kreativiti, penyesuaian kepada perubahan dan pemikiran kritikal.

faedah

  • yang pakar dalam program Marketing digunakan untuk fesyen dan industri mewah dengan visi antarabangsa, yang bertujuan untuk melatih eksekutif masa depan dalam kemahiran dan alat-alat untuk menguruskan pemasaran strategik dan operasi antarabangsa.
  • Beri perhatian khusus kepada reka bentuk pengalaman membeli-belah dan pemikiran kritikal.
  • Menggabungkan alat pengajaran yang inovatif, khas dari sebuah sekolah perniagaan adalah Perniagaan ESIC yang
  • Cara menggabungkan simulasi kes teknikal dan strategik.
  • Cloister dipilih daripada profesor dan pakar-pakar dari industri fesyen.
  • Ia meliputi perkara yang baru seperti inovasi, trend pasaran penyelidikan, tingkah laku pengguna, bahan-bahan baru, pemasaran pengalaman, pementasan koleksi dan pertunjukan fesyen antarabangsa, mewah e-dagang, dan fesyen dan undang-undang, antara lain.
  • Ia menyediakan akses kepada rangkaian profesional syarikat fesyen.
  • Memudahkan kerjasama dan nasihat utama syarikat fesyen Sepanyol, mengutamakan latihan profesional pemasaran dalam sektor ini.
  • Amalan dalam syarikat-syarikat. *
  • Lawatan ke kedai-kedai dan kedai-kedai sebutan dalam industri fesyen dan kemewahan.

* Amalan dijalankan di "asas kompetitif", iaitu mengikut profil dan Kurikulum Vitae pelajar dan keperluan perniagaan (tidak dijamin 100%). ** Travel Elche dan Ubrique tidak termasuk dalam program PVP. Mereka adalah pilihan.

objektif

  • Memberikan pandangan antarabangsa syarikat fesyen.
  • Meningkatkan penglihatan dan pengurusan jenama antarabangsa.
  • Memperluas dan mengukuhkan pengedaran antarabangsa, dengan penekanan kepada negara-negara BRIC.
  • Membangun dan meningkatkan jualan melalui e-dagang.
  • Teknik pemasaran terkini yang digunakan untuk fesyen.
  • Dikesan di "masa nyata" perubahan trend dalam fesyen (fashion cepat dan coolhunting).
  • Menggalakkan inovasi, kreativiti dan pemikiran kritikal.
  • Menggunakan filem, televisyen dan Galas televisyen dan antarabangsa platform penyiaran fesyen.
  • Mengoptimumkan pameran dan seni bina runcit.
  • Inovasi dalam perarakan dan persembahan koleksi fesyen.
  • Akses kepada rangkaian profesional syarikat fesyen.
  • Membawa pasukan pemasaran.

profil pelajar

  • Graduan dan graduan dalam ADE.
  • Graduan dan graduan dalam Marketing.
  • Graduan dan graduan dalam Advertising.
  • Graduan dan graduan dalam bidang Ekonomi dan Pentadbiran Perniagaan.
  • Graduan dan graduan dalam undang-undang.
  • Graduan dan siswazah dalam bidang Sosiologi.
  • Graduan dan graduan dalam Kewartawanan.
  • Graduan dan graduan dalam bidang seni bina.
  • Graduan dan graduan dalam Audiovisual Komunikasi.
  • Graduan dan siswazah dalam Sejarah dan Sejarah Seni.
  • Graduan dalam Design.
  • Graduan dalam bidang ini dan kawasan-kawasan lain yang menarik.

metodologi

Kaedah ini nyata pendekatan yang praktikal dan berdasarkan prinsip "latihan-tindakan" pembelajaran dengan memastikan penggunaan pengetahuan. Program ini dibahagikan kepada 4 blok (lihat Program) di mana sesi tama alternatif dengan kaedah kes dan persembahan oleh profesional terkenal, membolehkan menyatukan pembelajaran.

master termasuk pemasaran kandungan berprestasi tinggi dan setiap mata pelajaran akan dinilai oleh guru yang bertanggungjawab bagi kawasan itu melalui ujian individu, latihan praktikal dan menjalankan kes-kes individu atau kumpulan.

Akhir sekali, pelajar yang telah lulus semua mata pelajaran mesti melengkapkan Tesis Sarjana dan dikemukakan kepada panel ahli fakulti dan pakar-pakar terkemuka dalam sektor fesyen.



program

blok 1

  • Modul 1: fesyen dan budaya di XX dan XXI abad
    • Pengenalan kepada Sosiologi fesyen.
    • Fesyen di Eropah, Amerika Syarikat dan Asia: Fortuny untuk Inditex.
    • Estetika digunakan untuk fesyen.
    • trend estetik utama fesyen di kedua puluh dua puluh abad.
    • Fesyen dan hubungannya dengan seni.
      (Termasuk lawatan ke Muzium Kostum, Muzium Lazaro Galdiano dan Muzium Prado)
  • Modul 2: Inovasi. rangka kerja strategik dan ekonomi. Kewangan digunakan untuk industri fesyen
  • Inovasi dan wawasan strategik industri fesyen. Pasaran global untuk abad XXI fesyen
  • Ekonomi baru muncul: Negara-negara BRIC
  • pembolehubah strategik
    • strategi harga dan mata wang
    • Mengeluarkan penyetempatan dan delocalization
  • Kewangan digunakan untuk industri fesyen
  • Pengurusan belanjawan
  • Akaun Keputusan sebuah jabatan pemasaran
Modul 3: Market fesyen Research. gelagat pengguna
  • Konsep dan alat untuk menganalisis pasaran
  • profil analisis pasaran dan sosio-budaya
    • pengguna Barat Eropah
    • pengguna Barat: Amerika Syarikat
    • Pasaran Amerika Latin
    • Pasaran Asia
  • alat penyelidikan pasaran: kuantitatif dan kualitatif
  • Penyelidikan rata-eksklusif, terpilih, intensif, lain
  • Penyelidikan item baru dan kaedah jualan
  • Bodymetrics (antropometri), kain baru, kain teknikal.
  • Pakaian: Wanita, Lelaki, Kanak-kanak
  • Aksesori dan kasut
  • Minyak wangi dan kecantikan
  • Kualiti hidup
gelagat pengguna
  • Hubungan antara pengedar dan pengguna semasa
  • Pengaruh membeli corak dalam logistik dan pengedaran syarikat bersepadu menegak
  • Neuromarketing digunakan untuk fesyen
  • Empat strategi consumering

blok 2

  • Modul 4: Produk pengurusan Dasar dan kreativiti
    • dasar produk dalam pasaran fesyen
      • Analisis portfolio dan perkhidmatan produk
      • Kitar hayat produk
      • Matriks produk pasaran
    • produk Pyramid
    • koleksi eksklusif: Haute Couture
    • koleksi rumah bersedia untuk memakai
    • Midrange: garis penyebaran
    • pasaran rendah akhir - pengedaran yang luas
    • aksesori
  • Urusan kreativiti. rantaian nilai.
  • Sifat kreativiti dan peranannya dalam industri fesyen
  • proses kreatif dalam syarikat-syarikat fesyen
  • model pengurusan kreativiti dalam syarikat-syarikat fesyen
  • alat pengurusan untuk kreativiti
Modul 5: Dasar Harga
  • harga
  • Harga dan nilai dilihat
  • penetapan harga
  • Diskaun dan tawaran
  • Kedudukan dan persepsi
  • Kelas dan kumpulan sosial
  • kelebihan daya saing
Modul 6: Jenama: Branding
  • Definisi dan nilai jenama
  • identiti jenama
  • imej jenama
  • kesetiaan jenama
  • metrik analisis jenama dalam industri fesyen dan kemewahan
  • strategi penjenamaan dalam fesyen dan mewah
    • Tempatan / Global
    • jenama tugasan
    • Pelbagai putih, penjenamaan
  • Tanda di web
  • kedudukan jenama
  • jenama kitaran hayat
  • Arah dari tanda
  • AMALAN: Menayang satu jenama fesyen
Modul 7: Marketing alat digunakan untuk fesyen
  • 4P: Produk, Harga, Place (pengagihan) dan Promosi
  • 5 C: Pengguna, Pertandingan, Kos, dan Saluran Komunikasi
  • Marketing Mix: jenis pembolehubah segmentasi dan segmentasi
    • kriteria segmentasi fesyen: CRM
Modul 8: tendecias New Pemasaran fesyen: Marketing Experiential
  • Neuromarketing: kepentingan emosi
  • Konsep pemasaran pengalaman
  • kekunci Marketing pengalaman dalam industri fesyen dan kemewahan
  • Permohonan dalam persekitaran kedai fizikal: Pengalaman Retail
    • Store ruang
    • Penguji: PRADA Simpan di New York
    • cahaya
    • bau
    • kenalan JEP peribadi
  • Permohonan dalam persekitaran dalam talian: Pengalaman Pengguna (UX)
  • Kelebihan yang berkaitan dengan Experiential Marketing dalam bidang fesyen dan kemewahan
Modul 9: Sektor mewah: couture Haute, bersedia untuk memakai dan aksesori
  • Pasaran mewah baru
  • budaya mewah: Eropah, Amerika Syarikat, Amerika Latin dan Asia
  • persatuan jenama mewah
  • jenama mewah: Pyramid dan Galaxy
  • Tipologi pasaran mewah
  • Mewah pelanggan baru
  • mewah Marketing
  • Pasaran mewah di negara-negara BRIC

blok 3

  • Modul 10: Communication International dan Iklan
    • Komunikasi dalam dunia fesyen
    • Marketing Communication Mix: perarakan, Pengiklanan, Perhubungan Awam, Promosi
    • pengiklanan
      • Publisiti: Editorial: Kumpulan-kumpulan yang
      • Pengiklanan: pengiklanan
      • media cetak
      • Televisyen: program, iklan dan penempatan produk
      • radio
      • Internet: blog
    • Pelan Media di alam semesta fesyen
    • PR: Perhubungan awam di dunia fesyen
    • Promosi, edisi terhad, tawaran, cabutan bertuah
    • Pelan promosi
    • bajet komunikasi
  • Modul 11: Net-Marketing: Web 2.0: e-Commerce
  • alat komunikasi dalam talian
  • Internet pembeli - Profil
  • Strategi 2.0 daripada sebuah syarikat fesyen
  • Penyiaran platform dan jualan
  • Kepentingan Manager Komuniti
  • rangkaian sosial RRSS: Mobiles
  • kedai dalam talian: E- Commerce
  • Kelab gergasi jualan fesyen dalam talian
    • Bersih yang Porter, ASOS, Vente-privee
  • metrik WEBS
Modul 12: logistik Dasar dan pengedaran antarabangsa
  • logistik pembolehubah strategik
    • Perintah, bahan-bahan, pengangkutan
    • Proses "pronto moda" sistem "tepat pada masanya"
    • Pengantarabangsaan PDV
    • Delocalisation pengeluaran
    • Penyimpanan, kawalan inventori dan perkhidmatan pelanggan
    • E-gudang
  • pembolehubah pengedaran strategik
  • saluran panjang dan pendek
  • saluran sendiri dan campuran
strategi eksklusif, terpilih dan besar-besaranModul 13: Runcit dan alamat kedai-kedai bergaya
  • Industri Runcit: The 4 mata asas dalam peruncitan
  • Elemen utama perbezaan antara model perniagaan
  • Lokasi dan saiz
    • pusat-pusat membeli-belah.
    • jalan-jalan membeli-belah.
    • Gedung Membeli-belah.
    • Kedai-kedai konsep, kedai-kedai, dan lain-lain
  • kedai-kedai jenama: multibrand
  • Membeli-belah di kedai, Corners, dan lain-lain
proses linear dan proses reaktif menuntut: Rantaian bekalan jenis English Court, HPenawaran dan permintaan; rebat dan promosiKedudukan dalam rantaian bekalanpengurusan orang: organisasi dan kawalan hasilModul 14: Escenografía digunakan untuk perarakan dan tingkap kedai
  • prinsip pemandangan
  • Perarakan: catwalks - catwalk
    • Mengadakan kutipan yang: muzik dan lampu
    • Format, belanjawan dan persekitaran
  • teknologi baru dalam fesyen: laser, 3D, hologram, dan lain-lain
  • unjuran multimedia
  • windows baru
Modul 15: fesyen, filem, TV dan seni persembahan
  • Teater, opera, balet dan fesyen
  • Pengaruh set berpakaian dalam fesyen: Fortuny dan Schiaparelli
    • Diaghilev balet Russes di Paris
    • Pelukis dan pereka barisan hadapan
  • Pengaruh fesyen pada persalinan set
  • Coco Chanel, Barbara Karinska, Yves Saint Laurent, Pierre Cardin, Christian Lacroix, Gianni Versace, Jean Paul Gaultier, Valentino, Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Donna Karan, Calvin Klein, Ralph Lauren, Isamu Noguchi, Oliver Messel dan Balet Diraja London, dan lain-lain
Pengaruh pawagam dalam menyebarkan fesyen
  • Sistem Star dan Glamour
  • ikon fesyen dalam Filem
Mengoptimumkan pelaburan dalam pemerolehan (Re-marketing / menyasarkan / Pemasaran Inbound)Fesyen siri TV:
  • Mad Men
  • Seks di New York.
  • Abbey Downton, dan lain-lain
Fesyen Filem"Red Carpet": Galas, oscar, anugerah dan festivalModul 16: Etika fesyen
  • fesyen etika
    • Tanggungjawab sosial syarikat fesyen
    • produk fesyen Tanggungjawab Alam Sekitar
    • perdagangan yang beretika
    • Keselamatan dan kawalan kualiti dalam pakaian dan kasut
  • Fesyen dan kanan
  • Salinan dan palsu: rangka kerja undang-undang
  • Perlindungan reka bentuk
  • Peraturan jualan dalam talian

blok 4

  • Modul 17: Pelan Pemasaran Antarabangsa
    • Perlu dan struktur Pelan Pemasaran
    • Pembangunan dan penghuraian Pelan Pemasaran
    • Definisi objektif
    • bajet pemasaran
    • Analisis risiko
    • Pelan kontingensi
    • kesetiaan
    • Pelan Pemasaran Audit: dalaman dan luaran
  • Modul 18: Tesis Sarjana (PFM)
  • Untuk projek sarjana akan melibatkan pembangunan Pelan Strategik dan Pemasaran yang berkaitan dengan industri fesyen
  • pameran projek akan dilakukan pada akhir kursus ini di mahkamah
  • Modul 19: Amalan
  • Lawatan dibuat dengan Muzium Pakaian, Muzium Lazaro Galdiano, Muzium del Prado, kedai dan gudang di Madrid
  • Kemungkinan latihan dalam syarikat-syarikat dalam sektor ini pada suku kedua.
  • Modul 20: Travel Elche 3 hari dan Ubrique (Pilihan)
  • Lawatan ke kilang-kilang kasut of Elche dan Elda
  • kilang-kilang lawatan aksesori kulit Ubrique

kedudukan Associates

ESIC diletakkan ke-12 World Business School.

Ketua Pengarah ESIC adalah pemimpin perniagaan Sepanyol ke-76.

Sekolah Perniagaan 3 di Sepanyol dengan reputasi yang terbaik.

ESIC kedudukan Dalam bahagian 250 Sekolah Perniagaan di dunia dan yang lebih penting salah satu daripada tujuh "Top-Tier Employability" sekolah perniagaan di Eropah.

2nd Business School Sepanyol dalam ranking sektor.

Program diajar dalam:
  • Sepanyol

Lihat 15 lagi program yang ditawarkan oleh ESIC Business & Marketing School »

Kursus ini Lokasi Kampus
Start Date
Duration
9 - 12 
Sambilan
Sepenuh masa
Price
14,100 EUR
Ikut lokasi
Ikut tarikh