Keystone logo

17 MSc Program dalam Pengurusan Jenama 2024

Penapis

Penapis

  • MSc
  • Pengajian Pengurusan
  • Pengurusan Jenama
Bidang pengajian
  • Pengajian Pengurusan (17)
    • Kembali ke kategori utama
    Lokasi
    Cari lebih banyak lokasi
    Jenis darjah
    Tempoh
    Kepantasan belajar
    Bahasa
    Bahasa
    Format kajian

      MSc Program dalam Pengurusan Jenama

      Selepas melengkapkan ijazah sarjana muda, anda boleh memilih untuk belajar untuk Sarjana Sains, juga dikenali sebagai MSc. Ijazah lepasan ijazah ini sebahagian besarnya berasaskan penyelidikan dalam mata pelajaran sains dan teknologi.

      Lebih khusus lagi, apakah itu, MSc dalam Pengurusan Jenama? Mana-mana syarikat yang ada dalam bidang awam perlu menguruskan jenama mereka, jadi anda boleh mengharapkan mempelajari pelbagai teknik pemasaran dan penyelidikan. Sesetengah sekolah memberi tumpuan kepada pengurusan jenama antarabangsa manakala yang lain lebih fokus kepada komuniti. Beberapa kursus termasuk salinan pemasaran, strategi pemasaran mewah, tingkah laku pengguna, dan model perniagaan dinamik. Anda dijangka memahami teknik pemasaran asas dan metrik penyelidikan.

      Anda boleh belajar kemahiran dalam reka bentuk estetik, kepekaan sosial dan pengurusan masa. Memahami estetika membantu anda dan rumah anda kelihatan bergaya. Menjadi sensitif kepada pelbagai situasi sosial dapat membantu anda membentuk hubungan yang lebih dalam, dan pengurusan waktu berguna dalam meningkatkan produktiviti anda.

      MSc dalam Pengurusan Jenama mempunyai kos tertentu yang berkaitan dengannya. Di antara mereka adalah yuran pendaftaran sekolah dan pembelian buku, tetapi ada juga pengangkutan dan penginapan, jika anda bergerak untuk menghadiri sekolah yang telah anda pilih.

      Pengurusan jenama adalah penting bagi mana-mana syarikat yang ingin kekal relevan dan dilihat secara umum. Ini bermakna anda boleh mencari kerja di hampir mana-mana industri di seluruh dunia. Sesetengah syarikat besar mempunyai pengurus jenama khusus di jabatan pengiklanan mereka. Pengetahuan pemasaran anda juga memenuhi syarat untuk menjadi penganalisis pemasaran atau pengurus pemasaran. Pengurusan jenama juga memerlukan pemantauan terkini mengenai peristiwa dunia, supaya anda boleh mencari kerja dalam penyelidikan antarabangsa dan pengesanan acara semasa.

      Ijazah pengurusan jenama ditawarkan di seluruh dunia, anda hanya perlu mencari sekolah yang sesuai untuk anda. Cari program anda di bawah dan hubungi terus pejabat kemasukan sekolah pilihan anda dengan mengisi borang utama.