Belanda Jenis pengajian: Semua Secara: Semua

Cari anda Sarjana Sains dalam Fizik di Belanda

Sarjana Sains (MSc): Program-program pengajian siswazah adalah bagi orang-orang yang telah baru-baru ini selesai pengajian ijazah pertama dan ingin meningkatkan pengetahuan mereka pada tahap yang mendalam dan lebih saintifik.

Kursus dan program dalam fizik boleh membenarkan individu untuk meneroka bidang yang luas dan asas jirim dan tenaga. Melalui kajian mereka, pelajar boleh belajar untuk memahami dan menganalisis banyak fenomena semula jadi yang terdapat di alam semesta.

Rakyat, bahasa, dan budaya Belanda disebut sebagai "Belanda ". Sebuah negara Eropah moden hari ini, Belanda dipelihara watak sangat antarabangsanya dan terkenal kerana mentaliti liberal. Belanda mempunyai banyak universiti. Negara ini baru-baru ini telah ditukar tajuk mereka sendiri ke dalam sistem sarjana muda / sarjana.Terdapat dua jenis universiti: Akademik (memberi tumpuan lebih kepada pengetahuan teori, aka "Universiteit ") atau Sains Gunaan (memberi tumpuan lebih pada pengetahuan praktikal, aka "Hogeschool ")

Sarjana Sains dalam Fizik di Belanda

MScFizik
Peluang-peluang program yang lain {dalam negara}

9 Hasil dalam Fizik, Belanda

Radboud University

Program ini adalah di antara muka biologi, kimia dan fizik untuk menemui rahsia di belakang lelaki, molekul dan bahan. ... [+]

Sebagai pelajar Sarjana dalam program Sains kami, anda akan mendapati diri anda di antara muka biologi, kimia dan fizik ketika anda bekerja untuk menemui rahsia di belakang lelaki, molekul dan bahan.

Program

Program ini menawarkan kebebasan anda untuk mengikuti minat anda sendiri. Pada permulaan program, anda akan memilih satu kawasan kajian dari pilihan berikut:

Kimia KehidupanEpigenomik PerubatanKimia MolekulNeurobiologiNeurofizikZarah dan astrophysicsChemsitry fizikalFizik Molekul dan BahanSains dalam MasyarakatSains, Pengurusan dan Inovasi

Di dalam kawasan ini, anda boleh memilih beberapa pengkhususan dari segi sains bahan ke rangkaian saraf dan dari neurobiologi ke kimia organik dan nanosains.... [-]

Belanda Nijmegen
Radboud University

Ahli fizik dan ahli astronomi di Radboud University menarik perhatian di seluruh dunia dengan penemuan hebat - dari asal-usul zarah kosmik kepada daya tarikan dengan caha ... [+]

Ahli fizik dan ahli astronomi di Radboud University terkenal di peringkat antarabangsa. Mereka menarik perhatian di seluruh dunia dengan penemuan hebat - dari asal-usul zarah kosmik kepada daya tarikan dengan cahaya. Semua kuliah diperkayakan oleh penyelidikan yang dijalankan di Institut Molekul dan Bahan (IMM), Institut Matematik, Astrophysics dan Fizik Partikel (IMAPP) dan Pusat Pencegahan Neurosains. Dan ini adalah tempat rahsia pendidikan yang baik terletak, berdasarkan penilaian baru-baru ini oleh komisi pakar.

Pengkhususan

Anda boleh memilih daripada 5 spesialisasi dalam program ini:

NeurofizikZarah dan astrophysicsFizik Molekul dan BahanSains dan MasyarakatSains, Pengurusan dan InovasiProgram... [-]
Belanda Nijmegen
Leiden University

Program Leiden Master dalam Fizik ditawarkan oleh Institut Fisika Leiden (LION), tempat yang sangat baik untuk mempelajari asas alam. ... [+]

Program sarjana Fizik menawarkan kepada anda kursus penyelidikan yang dibuat khusus untuk penyelidikan mengenai topik semasa dalam fizik eksperimen dan teoritis di institut terkenal antarabangsa.

Apakah program induk ini?

Program tuan fisika ini sangat berkaitan dengan penyelidikan saintifik yang dijalankan di Institut Fizik Leiden. Anda akan membelanjakan kira-kira 50% program anda untuk penyelidikan, sebagai ahli salah satu kumpulan penyelidikan antarabangsa peringkat tinggi kami. Kami menawarkan lima pengkhususan penyelidikan, dengan penekanan pada fizik eksperimen atau teoritis, yang melatih anda sebagai penyelidik bebas.

Kami juga menawarkan tiga pengkhususan yang meletakkan Fizik dalam konteks masyarakat yang lebih luas dan melatih anda untuk kerjaya di mana latar belakang Fizik adalah aset. Setiap pengkhususan ini bertujuan untuk menyediakan kombinasi kemerdekaan penyelidikan dan kemahiran kandungan yang sepenuhnya mempersiapkan anda untuk pembangunan profesional yang berjaya untuk pembangunan profesional anda.... [-]

Belanda Leiden The Hague
University of Groningen

University of Groningen" src="//cdn03.masterstudies.com/element_db/42/42051_rsz_ba-natuurkunde.png" alt="University of Groningen" />

Program ijazah Sarjana dalam Fizik Gunaan menawarkan kombinasi yang sangat baik dari penyelidikan asas di satu pihak dan mata terbuka untuk kemungkinan aplikasi industri di pihak yang lain.

Jabatan ini menampung kemudahan pengajaran dan penyelidikan yang cemerlang. Pengajaran dan penyelidikan berkait rapat. Program penyelidikan Jabatan Fizik Gunaan di University of Groningen tertanam di Institut Bahan Lanjutan Zernike, yang dimiliki oleh Times Higher Education atas 10 institut penyelidikan bahan terbaik di dunia. Kebanyakan penyelidikan dijalankan di bangunan yang sama yang menampung kemudahan pengajaran.... [-]

Belanda Groningen
24 bulan
University of Groningen

MSc Fizik

Jabatan Fizik di Universiti Groningen mempunyai tradisi lama penyelidikan peringkat tinggi, dengan tumpuan kepada Hadiah Nobel diberikan kepada F. Zernike pada tahun 1953. Hari ini, penyelidikan fizik di Universiti Groningen menumpukan kepada sains bahan, fizik nuklear, fizik isotop dan fizik teori. Jabatan Fizik dan Institut Accelerator Nuklear terdiri daripada kira-kira 50 kakitangan saintifik kekal dan kira-kira 50 pelajar PhD dan postdocs. Terdapat kira-kira 300 pelajar ijazah jurusan fizik atau fizik digunakan.

Jabatan Fizik di Universiti Groningen mempunyai tradisi lama penyelidikan peringkat tinggi, dengan tumpuan kepada Hadiah Nobel diberikan kepada F. Zernike pada tahun 1953. Jabatan Fizik dan Institut Accelerator Nuklear terdiri daripada kira-kira 50 kakitangan saintifik kekal dan kira-kira 50 pelajar PhD dan postdocs. Terdapat kira-kira 300 pelajar ijazah jurusan fizik atau fizik digunakan.... [-]

Belanda Groningen
Utrecht University

MSc dalam Fizik Iklim adalah program pengajian dua tahun Master yang menyediakan pelajar dengan pengetahuan dan kemahiran untuk menilai proses fizikal asas yang mengawal ... [+]

Mengenai

Program Sarjana kami dalam Fisika Iklim menawarkan kombinasi unik dari kursus teoritis dan latihan praktikal dalam semua aspek iklim Bumi. Anda akan belajar fizik, dinamik, dan kimia atmosfer, lautan, dan cryosphere - serta meneroka interaksi mereka.

Panduan Pemilihan Master Belanda (Keuzegids Masters 2017) menduduki program ini sebagai yang terbaik dalam bidang Fizik di Belanda.

Penyelidik yang Mahir

Program Fizik Iklim dua tahun melatih anda untuk menjadi seorang penyelidik yang mahir dengan menumpukan pada proses fizikal asas yang membentuk sistem iklim Bumi. Sifat kompleks kerja memerlukan kemahiran matematik lanjutan dari awal. Anda akan membina asas ini dengan menambah pengetahuan dan kemahiran teoretikal, pemerhatian, dan komputasi khusus yang berkaitan dengan atmosfer, meteorologi, lautan, cryosphere (ais), dan biosfera. Tambahan pula, pengajar anda akan menggalakkan anda untuk mengembangkan sikap kritikal terhadap keputusan penyelidikan anda dan andaian anda.... [-]

Mengenai

Program ijazah Sarjana penyelidikan dalam Fizik Teoritis adalah pintu masuk anda untuk memahami dunia fizik yang menarik, mulai dari skala kecil yang tidak dapat dibayangkan zarah-zarah asas ke dimensi luas alam semesta kita. Program penyelidikan yang diberi nilai tinggi kami akan melengkapkan anda dengan pengetahuan dan kemahiran untuk menggambarkan zarah ruang masa dan unsur serta fenomena makroskopik dan mikroskopik dalam bahan kuantum dan lembut.

Objektif Program

Program MSc dalam Fisika Teoritis memberikan pelajar gambaran umum tentang kaedah dan topik dalam fizik teori dan mengajar mereka untuk bekerja secara bebas dalam bidang sub-disiplin tertentu. Pelajar juga belajar untuk membentangkan dan membincangkan karya mereka secara lisan dan secara bertulis, dan mengambil sikap kritis terhadap kesusasteraan yang sedia ada.... [-]

Utrecht University

Bidang fizik eksperimen menawarkan cabaran saintifik dan teknologi yang unik. Sebagai pelajar dalam program Master dalam Fizik Eksperimental, anda akan menerima latihan l ... [+]

Mengenai

Bidang fizik eksperimen menawarkan cabaran saintifik dan teknologi yang unik. Sebagai pelajar dalam program ijazah Sarjana dalam Fizik Eksperimental, anda akan belajar tentang teori saintifik asas yang menggambarkan dunia di sekeliling kita. Anda akan menerima latihan lanjutan dalam reka bentuk dan penggunaan peralatan canggih atau simulasi komputer yang diperlukan untuk mengkaji teori-teori tersebut.

Apa yang anda akan tahu

Anda akan memperoleh pengalaman terkini dengan teknologi terkini, sebagai contoh, penyejukan laser untuk mengkaji pemeluwapan Bose-Einstein, teknik-teknik novel yang digunakan untuk mengkaji bahan-bahan yang kompleks ke tahap atom (sub), dan teknik mikroskopi yang membolehkan anda mengikuti biologi proses pada skala nm. Selari dengan kaedah eksperimen ini, anda juga akan belajar menerapkan teknik analisis data canggih dan pemodelan komputer.... [-]

Eindhoven University of Technology

Dunia dari perspektif yang berbeza

ahli fizik gunaan mempunyai pandangan yang berbeza di dunia di sekeliling kita. fenomena fizikal menjadi cabaran, soalan yang menarik untuk menyiasat dan menganalisis. Tetapi sebagai ahli fizik yang digunakan anda pergi satu langkah ke hadapan, dengan menggunakan pengetahuan anda tentang fenomena ini dalam pembangunan teknologi baru. Dalam banyak kes ini adalah projek bercita-cita tinggi, di mana bekerja dalam pasukan dengan orang dari bidang yang lain adalah faktor utama.

program ijazah Sarjana