MSc dalam Pengurusan Fesyen

Umum

2 lokasi tersedia

Penerangan Program

Latihan kecemerlangan, latihan magang, perkhidmatan kerjaya, rangkaian antarabangsa dan banyak lagi manfaat untuk perkembangan profesional dan peribadi anda. Formula pengajaran untuk setiap permintaan.

Tarikh permulaan: setiap tahun, pada bulan Mac dan Oktober.

60014_TwitterGenericPost1.png

Pasaran fesyen global bernilai kira-kira tiga trilion dolar AS setiap tahun, mewakili 2% daripada Keluaran Dalam Negara Kasar dunia. Para pesaing utama di kalangan subsektor industri kaya ini ialah pakaian wanita (621 bilion), pakaian lelaki (402 bilion), pakaian kanak-kanak (186 bilion), dan pakaian sukan (90.4 bilion).

Untuk mendapatkan gambaran mengenai magnitud keseluruhan nilai yang dicipta, pertimbangkanlah bahawa pakaian perkahwinan sendiri menghasilkan jumlah jualan sebanyak 57 bilion dolar Amerika, belum lagi semua kegiatan yang biasanya hanya sebahagiannya dikaitkan dengan dunia fesyen, seperti produk kecantikan dan beberapa aksesori isi rumah yang bergaya.

Lagipun, Itali pastinya tempat yang tepat untuk memperdalam pengetahuan dan pengurusan fesyen seseorang, kerana kedua-dua tradisi dan budaya, dan faktor ekonomi. Di masa lalu, pasaran fesyen telah secara konsisten mewakili salah satu bidang yang paling penting dalam domain Made in Italy; yang sama boleh dikatakan hari ini, kerana jualan 2017 berjumlah 87 bilion euro (peningkatan sebanyak 3% lebih 2016) *

Tetapi fesyen bukan hanya tentang nombor; Ini mengenai kreativiti, keghairahan, cara untuk bersosial dan mengekspresikan diri. Atas sebab-sebab ini dan kerana kerumitan ini, penting untuk mendapatkan pengetahuan yang baik mengenai jenis pengurusan, komunikasi, dan pemasaran yang membentuk alam fesyen, sama seperti untuk memahami jenis inovasi teknologi berkaitan dengannya .

MSc dalam Pengurusan Fesyen Rome Business School ditujukan untuk menyediakan semua alat yang diperlukan untuk menafsirkan, meramalkan, dan mengikuti fasa dan trend sektor ini, dan bertujuan untuk pelajar, profesional, dan usahawan dalam industri fesyen, reka bentuk, dan mewah yang ingin memperoleh asas-asas dan keupayaan untuk mentafsirkan evolusi pasaran khas ini, menubuhkan dan mengekalkan perniagaan yang berjaya.

Kandungan

Pasar Fesyen

  • Industri fesyen dan evolusinya dalam pelbagai konteks kebudayaan dan geografi;
  • Sistem fesyen: jenis perniagaan (dari haute couture hingga fesyen cepat)
  • Unsur sosiologi pengguna
  • Unsur-unsur sejarah fesyen

Kompetensi Pengurusan

  • Strategi perniagaan dan organisasi syarikat
  • Ekonomi dan pengurusan syarikat
  • Pengurusan pemasaran
  • Pemasaran digital
  • Kawalan perakaunan dan pengurusan
  • Pengurusan projek
  • Perancangan perniagaan
  • Pengurusan Sumber Manusia

Produk fesyen

  • Pakaian lelaki, pakaian wanita, pakaian kanak-kanak
  • Aksesori
  • Barang kemas
  • Rumah
  • Kecantikan dan penjagaan diri

Fesyen TouchPoints dan Strategi Komunikasi

  • Penargetan, penjenamaan pengalaman, dan pemasaran holistik dalam fesyen
  • Fesyen Mewah: pemasaran langsung, pemasaran warisan, pemasaran ambien, dan pembungkusan
  • Penamaan, penjenamaan dan garis panduan untuk penggunaannya
  • Penjenamaan Visual dan Arah Kreatif: menyatakan eksklusiviti
  • Perhubungan awam, pejabat akhbar, dan komunikasi institusi untuk fesyen
  • Analisis dan reka bentuk sokongan berasaskan web, dan elemen SEO
  • Rangkaian sosial dalam sektor fesyen
  • Pemantauan jenama untuk fesyen
  • Penjenamaan runcit: titik jualan perabot dan susun atur
  • Rancangan dan acara

Inovasi Teknologi dalam Fesyen

  • Titik jualan dan antara muka
  • Bahan
  • Kehadiran dalam talian dan kefungsian aplikasi mudah alih
  • E-dagang dan bentuk pengedaran baru

Fesyen dalam Buatan Itali

  • Sejarah kes, lawatan syarikat dan testimoni

Pilihan pembelajaran dan yuran pengajian

Yuran penyertaan MSc dalam Perniagaan Fashion Rome Business School ialah € 6.500,00. Kursus ini boleh didapati sama ada di kampus atau melalui pembelajaran jarak jauh, dan berstruktur dalam:

  • 6 bulan kuliah
  • 6 bulan kerja projek
  • Peluang internship antarabangsa
  • Lawatan syarikat
  • Program kebudayaan

60015_Master-Learning-Structure-768x384.jpg

Pengalaman Pelajar

Dalam video ini, anda boleh mendengar pengalaman yang dilakukan oleh Temitope ketika belajar di Rome Business School . Anda juga boleh membuat pengalaman yang berubah-ubah hidup, sapukan sekarang!

Tarikh Akhir Kemaskini Disember 2018

Latar Belakang Pusat Pengajian

The Rome Business School is a Rome, Italy, based Institute of excellence devoted to managerial training and research, which operates internationally, with alumni hailing from more than 140 countries w ... Baca lebih lanjut

The Rome Business School is a Rome, Italy, based Institute of excellence devoted to managerial training and research, which operates internationally, with alumni hailing from more than 140 countries worldwide. Baca Ringkas
Rom , Itali Online + 1 Lagi Kurang