MSc dalam Pemasaran
Alliance Manchester Business School - The University of Manchester
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Manchester, United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
12 bulan
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
GBP 30,000 / per year *
Tarikh akhir permohonan
01 Jul 2024
Tarikh mula paling awal
Sep 2024
* Pelajar UK setahun: £15,000 | Antarabangsa, termasuk EU, pelajar setahun: £26,000
pengenalan
Dapatkan idea anda di luar sana dan mesej anda didengari dengan ijazah pakar yang memberikan anda semua kemahiran dan pengetahuan yang anda perlukan untuk kerjaya yang berjaya dalam pemasaran, serta pelbagai pilihan untuk membantu anda mengkhusus dalam bidang pilihan anda.
Nikmati ijazah yang merangsang dan fleksibel yang direka untuk membantu anda membangunkan penghargaan kritikal terhadap bidang utama dalam pemasaran, sambil memberi anda peluang untuk mengasah kemahiran anda dalam bidang tertentu, atau anda boleh meneruskan kerjaya akademik melalui kerja kedoktoran berikutnya.
Kemasukan
Kurikulum
Butiran unit kursus
Semasa kursus, anda akan mengambil 180 kredit secara keseluruhan. Lapan modul yang diajar semasa semester 1 dan 2 akan berjumlah 120 kredit.
Kami kini menawarkan pilihan dua laluan melalui peringkat akhir Master anda, yang merangkumi 60 kredit.
- Disertasi
- Projek Kes Perniagaan Kumpulan. Anda akan mendapat peluang untuk mengaplikasikan pengetahuan yang diperoleh dalam dua semester pertama untuk masalah perniagaan praktikal. Jika anda memilih laluan ini, anda akan bekerja dalam kumpulan untuk membangunkan laporan tentang masalah perniagaan kontemporari dan kemudian membangunkan analisis laporan kumpulan anda secara individu.
Terdapat juga peluang untuk belajar selama satu semester di Institusi Pertukaran.
Kerja kursus dan penilaian
Penilaian merentas unit kursus berbeza-beza dan termasuk gabungan peperiksaan, kerja kursus, projek kumpulan dan pembentangan, esei dan tugasan individu.
Hasil Program
- Dapatkan kemahiran utama yang diperlukan untuk kerjaya yang berjaya dalam pemasaran.
- Ketahui tentang strategi pengurusan pemasaran dan proses pembangunan untuk membawa produk baharu ke pasaran.
- Ketahui tentang kaedah penyelidikan, termasuk teknik pengumpulan dan analisis data.
Galeri
Akreditasi
Peluang kerjaya
Pilihan untuk memilih pakar Pathway untuk membantu anda menonjol dalam pasaran kerja:
- Perniagaan ke perniagaan
- Tingkah laku pengguna
- Tanggungjawab sosial korporat
- Pemasaran antarabangsa
- Peruncitan
- Perkhidmatan
Anda mempunyai peluang untuk memohon pertukaran antarabangsa untuk meluaskan ufuk anda dan meningkatkan kebolehpasaran anda dalam pasaran kerja global.
Syarat kemasukan ke program
Tunjukkan komitmen dan kesediaan anda untuk berjaya dalam sekolah perniagaan dengan mengambil peperiksaan GMAT – peperiksaan yang paling banyak digunakan untuk kemasukan yang mengukur kemahiran pemikiran kritis dan penaakulan anda.
Muat turun kuiz mini GMAT untuk mendapatkan rasa soalan yang akan anda temui dalam peperiksaan.