MSc dalam Pemasaran Antarabangsa
University of Dundee
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Dundee, United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
12 bulan
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
GBP 21,900 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* Status menetap/pra-selesai Scotland, EU, England, Wales dan Ireland Utara.£18,950/tahun: EU dan pelajar antarabangsa
Galeri
pengenalan
Pemasaran sebagai disiplin perniagaan berubah secara berterusan, disebabkan rangkaian saluran digital dan penyelesaian yang sentiasa berkembang yang tersedia untuk menyasarkan, berkomunikasi dan melibatkan diri dengan pelanggan.Perkembangan penting juga telah berlaku di sekitar ketersediaan dan akses kepada data pelanggan, arah aliran dalam talian dan penyelidikan pasaran, yang sangat penting untuk memahami tingkah laku pelanggan dan sebagai peringkat penting dalam perancangan pemasaran.
Selain merangkumi konsep pengasas tradisional dan teori pemasaran, anda juga akan mengembangkan pengetahuan dalam pemasaran media sosial, pemasaran digital, penjanaan kandungan, penjejakan digital dan analisis data.Anda akan memahami bahagian praktikal alat pemasaran dan mempelajari kebaikan dan keburukan masing-masing, untuk pemasar profesional.
Diakreditasi oleh Chartered Institute of Marketing (CIM).
Kemasukan
Kurikulum
Struktur kursus
Sebagai tambahan kepada Pemasaran Antarabangsa MSc standard kami, kami memberi anda fleksibiliti untuk mempelajari Pemasaran Antarabangsa bersama topik perniagaan yang lain, membolehkan anda menumpukan pada bidang yang menarik minat anda. Ini bermakna apabila bergraduat, anda boleh menyerlahkan kepada majikan masa depan di mana kemahiran dan minat khusus anda. Kami mempunyai 5 pilihan ijazah Pemasaran Antarabangsa ( Pathways pakar ) untuk anda pilih, termasuk MSc dalam Pemasaran dan Penjenamaan Antarabangsa, Pemasaran dan Pengurusan Antarabangsa, dan Pemasaran Media Digital dan Sosial.
Semua ijazah Pemasaran Antarabangsa MSc terdiri daripada modul teras (yang anda mesti pelajari) dan pelbagai modul pilihan. Secara keseluruhan, anda akan mempelajari sembilan modul merentasi ijazah MSc.
- Pemasaran Antarabangsa MSc
- Pemasaran dan Penjenamaan Antarabangsa MSc
- Pemasaran dan Pengurusan Antarabangsa MSc
- Pemasaran dan Kewangan Antarabangsa MSc
- Pemasaran Digital dan Media Sosial MSc
- Keusahawanan, Inovasi dan Pemasaran Antarabangsa MSc
Mengajar
Kami akan mengajar anda melalui:
- Ceramah
- Bengkel
- Tutorial/seminar
- Kerja berkumpulan
- Pembentangan pelajar
Biasanya, kuliah adalah kelas yang lebih besar kerana ia mungkin mengandungi pelajar dari pelbagai peringkat ijazah. Topik yang diliputi semasa kuliah kemudiannya boleh dibincangkan dan dibahaskan dengan lebih lanjut dalam tutorial/seminar, yang biasanya merupakan kelas yang lebih kecil, sehingga 25/30 pelajar, membolehkan lebih banyak interaksi dan peluang untuk belajar lebih lanjut.
Pemasaran Antarabangsa juga termasuk kuliah daripada pakar pemasaran digital bebas yang terkemuka. Membawakan trend terkini kepada anda.
Kebanyakan sesi pengajaran kami memberi tumpuan kepada kebolehpasaran, termasuk kuliah tetamu daripada profesional industri dan bengkel yang dikendalikan oleh industri. Pada tahun-tahun sebelumnya, kami telah bekerjasama dengan EY, BlackRock dan IBM, untuk menyampaikan kuliah tetamu dan bengkel untuk memberikan pelajar kami pengalaman langsung tentang perkara yang diperlukan dalam industri. Kami juga mendapat sokongan daripada sebilangan besar PKS tempatan dan nasional yang menawarkan projek perundingan untuk diusahakan oleh pelajar kami. Ini direka bentuk untuk menambah pengajaran anda dan menawarkan anda lebih banyak peluang untuk merancang kerjaya masa depan anda dengan belajar terus daripada profesional perniagaan.
Kami juga menggalakkan kerja berkumpulan, projek berkumpulan, pembentangan poster pelajar dan kaedah lain yang membantu membina keyakinan pelajar dan bersedia untuk dunia perniagaan.
Sekolah Perniagaan University of Dundee komited untuk menyediakan pelajar pengalaman pembelajaran yang menarik, bermakna dan interaktif dengan memanfaatkan teknologi pembelajaran tradisional dan termaju. Pendekatan hibrid kepada penyampaian pendidikan ini, yang merangkumi bahan secara bersemuka dan dalam talian, telah diterima pakai secara global oleh universiti terkemuka.
Pendekatan kami adalah fleksibel, cuba memenuhi keperluan semua pelajar domestik dan antarabangsa kami. Lebih-lebih lagi, pelajar kami diberi jaminan pengalaman pembelajaran di kampus untuk semua modul yang ditambah dan dilengkapkan dengan teknologi Cloud yang canggih. Kelebihan utama 'pengajaran hibrid' ialah ia membolehkan kelas popular kekal kecil supaya perbincangan dan penglibatan bermakna antara pelajar dan ahli akademik boleh berlaku.
Akreditasi CIM
Selepas menamatkan pengajian dengan salah satu daripada ijazah ini pada tahap yang sesuai (lihat di bawah), pelajar akan dikecualikan berdasarkan Pembelajaran Terdahulu Bertauliah (APL) daripada Sijil L4 dalam modul Pemasaran Profesional 'Kempen Pemasaran dan Perancangan Gunaan' Mereka akan dikehendaki lulus satu modul elektif lanjut untuk mendapatkan Sijil L4 dalam Pemasaran Profesional atau Sijil dalam kelayakan Pemasaran Digital Profesional.
Selepas menamatkan pengajian dalam salah satu daripada ijazah ini pada tahap yang sesuai (lihat di bawah), pelajar akan dikecualikan berdasarkan Pembelajaran Terdahulu Bertauliah (APL) daripada sama ada Diploma L6 dalam modul Pemasaran Profesional 'Pemasaran & Strategi Digital, yang mana mereka akan diperlukan. untuk lulus Inovasi dalam Pemasaran (Mandatori) ditambah satu modul elektif untuk mendapatkan Diploma L6 dalam kelayakan Pemasaran Profesional atau lulus kedua-dua modul Pengoptimuman Digital dan Pengalaman Pelanggan Digital untuk memperoleh Diploma CIM dalam Pemasaran Digital Profesional.
Penilaian
Penilaian akan berbeza-beza bergantung pada pilihan modul anda.
Anda akan dinilai melalui gabungan kaedah, yang mungkin termasuk:
- Kerja kursus
- Peperiksaan
- Projek kumpulan
- Persembahan
Sebahagian daripada ini dihantar semasa semester dan yang lain mungkin berlaku pada akhir semester.
Kerja kursus biasanya merangkumi antara 40-50% daripada keseluruhan ijazah. Ini bergantung pada pilihan terakhir modul anda.
Yuran Pengajian Program
Peluang kerjaya
Jika anda tertanya-tanya apa yang perlu dilakukan selepas MSc anda dalam Pemasaran Antarabangsa, anda akan mendapati bahawa graduan kami telah berpindah ke dalam semua saiz perniagaan, merentas semua sektor dan bidang.
Graduan Pemasaran Antarabangsa kami telah bekerja dalam pelbagai peranan termasuk:
- Pengurus pemasaran
- Eksekutif Media Sosial
- Penyelaras Perhubungan Awam
- Pengurus Akaun Digital
- Pegawai Komunikasi
- Rakan Penyelidik Pasaran
Beberapa pelajar Pemasaran Antarabangsa dan Pemasaran & Penjenamaan Antarabangsa kami sedang bekerja dengan L'Oreal, Amazon. Symbiosis Skincare, dan Matalan.
Pathways pilihan kami membolehkan anda benar-benar menelusuri mana-mana bidang yang diminati. Ini membantu untuk menunjukkan kepada majikan bidang yang anda paling mahir, sama ada pemasaran digital, pengurusan pemasaran, pengurusan jenama atau pemasaran carian. Anda juga berpeluang untuk melaksanakan penempatan industri selama lapan minggu – membolehkan anda membina portfolio kerja yang mengagumkan untuk CV anda.
Sebagai pelajar dan lulusan Sekolah Perniagaan Dundee, anda juga akan mendapat manfaat daripada kerjaya yang luas dan sokongan kebolehpasaran. Kami akan menyokong anda dalam menyediakan kerjaya anda dengan membantu anda meneroka pilihan kerjaya anda, membangunkan kemahiran kebolehpasaran anda dan menghubungkan anda dengan majikan dan pekerjaan.
Kami menawarkan pelbagai perkhidmatan kepada pelajar kami dan mereka yang memanfaatkan sepenuhnya mereka adalah mereka yang akhirnya berjaya apabila mencari peluang pekerjaan.