MSc dalam Pemasaran: Analitis Pemasaran dan Sains Data (MADS)
University of Groningen
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Groningen, Belanda
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
12 bulan
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 2,314 / per year *
Tarikh akhir permohonan
01 May 2024
Tarikh mula paling awal
Sep 2024
* Pelajar EU/EEA: €2209 | pelajar bukan EU/EEA: €16201
pengenalan
Bagaimana untuk menjana cerapan pelanggan berdasarkan kejuruteraan dan analisis data lanjutan?
Dalam profil MSc Marketing - Analitis Pemasaran dan Sains Data (MADS), anda akan dididik dan dilatih secara menyeluruh tentang kaedah yang membolehkan anda menganalisis dan memodelkan data (sekunder, besar) untuk menjejaki prestasi pemasaran firma dan menjana pandangan pelanggan baharu . Maklumat dan pandangan yang dijana oleh profil MADS digunakan sebagai asas untuk membuat keputusan pemasaran strategik dan taktikal berasaskan penyelidikan.
Dalam program sarjana, anda akan menghadiri kursus berasaskan penyelidikan dan berasaskan fakta tentang perkembangan terkini dalam bidang pemasaran. Untuk menggabungkan amalan perniagaan terbaik dengan cerapan akademik, kami menggunakan kuliah, tutorial langsung (dan tugasan) dan menjemput pengamal untuk memberi kuliah tetamu.
Mengapa belajar program ini di Groningen?
- Jabatan Pemasaran kami adalah antara 5 Jabatan Pemasaran teratas di Eropah. Semua program adalah berasaskan penyelidikan, menggabungkan pensyarah berkualiti tinggi yang mengajar unit kursus yang berkaitan dengan penyelidikan mereka dengan, contohnya, kuliah tetamu, kes kehidupan sebenar dan permainan simulasi.
- Program ini telah mendapat akreditasi antarabangsa oleh AACSB dan EQUIS, memastikan pendidikan berkualiti tinggi, yang hanya 1% daripada universiti mencapai seluruh dunia.
- Anda juga boleh mengambil program ijazah berkembar dan memperoleh dua ijazah Sarjana dengan belajar di Groningen dan di universiti terkemuka di luar negara - Universiti Munster atau Sekolah Perniagaan Oslo - dalam masa dua tahun sahaja.
Kemasukan
Kurikulum
Tahun 1
Profil Analitis Pemasaran dan Sains Data (MADS) adalah tentang memahami pelanggan dan menjana cerapan pelanggan berdasarkan kejuruteraan dan analitik data lanjutan. Anda akan mengkaji kaedah mendapatkan semula, mengurus dan menganalisis data, termasuk data sekunder dan besar, untuk menjejak prestasi pemasaran syarikat dan menjana cerapan pelanggan baharu. Maklumat dan pandangan yang dijana oleh pakar MADS digunakan untuk membuat keputusan pemasaran strategik dan taktikal berasaskan penyelidikan.
Untuk profil MADS, anda mesti mengikuti empat kursus wajib: 1) Pembelajaran Statistik dalam Pemasaran, 2) Syarikat, Jenama dan Pengguna, 3) Kejuruteraan Data untuk MADS dan 4) Kaedah Sains Data untuk MADS.
Selain itu, anda memilih sekurang-kurangnya dua kursus daripada elektif Kaedah, satu kursus daripada elektif Pengurusan Pemasaran, dan satu kursus daripada elektif MADS. Lihat di bawah senarai kursus dan elektif yang boleh anda pilih. Anda juga akan menulis tesis Sarjana 20EC. Selepas melengkapkan program ini, anda akan menerima MSc dalam Pemasaran dengan Analitis Pemasaran dan profil Sains Data.
Kursus
- Syarikat, Jenama dan Pengguna (5 EC)
- Kejuruteraan Data (5 EC)
- Kaedah Sains Data (5 EC)
- MADS elektif (5 EC)
- Pilihan Pengurusan Pemasaran (5 EC)
- Tesis Sarjana Pemasaran MADS (20 EC)
- Kaedah elektif (10 EC)
- Pembelajaran Statistik dalam Pemasaran (5 EC)
Pilihan program
- Bidang Tumpuan Tenaga (pengkhususan)
- Bidang Tumpuan Perniagaan Digital (pengkhususan)
- Master Internship (pengkhususan)
- Sarjana Dua Ijazah dalam Pemasaran dan Sistem Maklumat (Münster) (pengkhususan)
- Sarjana Dua Ijazah dalam Kepintaran Pemasaran Strategik (Oslo) (pengkhususan)
- Sarjana Ijazah Ganda dalam Pemasaran dan Kewangan (Münster) (pengkhususan)
Belajar di luar negara
- Kajian di luar negara adalah pilihan
Yuran Pengajian Program
Peluang kerjaya
Prospek pekerjaan
Selepas menamatkan program ini, anda akan sangat sesuai untuk kerjaya dalam pemasaran.
Graduan Analitis Pemasaran dan Sains Data (MADS) mungkin meneruskan kerjaya sebagai Penyelidik Pasaran dalam syarikat penyelidikan dan perundingan, Penyelidik Pasaran dalam organisasi, Pakar Perisikan Pemasaran, Saintis Data, Pakar Perisikan Pelanggan atau penyelidik di universiti (Sarjana Penyelidikan & program PhD).
Sebagai graduan, ijazah anda akan sangat dihargai dalam pasaran buruh. Fakulti Ekonomi dan Perniagaan mendapat akreditasi antarabangsa dan tergolong dalam 1% sekolah perniagaan di seluruh dunia yang diiktiraf oleh EQUIS dan AACSB.
Perkhidmatan Kerjaya FEB
Apabila anda menjadi pelajar di fakulti, kami ingin menyokong anda dalam membangunkan kerjaya anda dan mengukuhkan kemahiran kebolehpasaran anda. Anda boleh mengharapkan pasukan Perkhidmatan Kerjaya di kampus yang berdedikasi yang menawarkan pelbagai kursus, bengkel, acara dan sokongan berkaitan kerjaya semasa pengajian anda. Semua yang anda perlukan untuk memasuki pasaran buruh.
- Contoh kerja
- Perunding strategi pemasaran
- Penyelidik pemasaran
- Pakar pemasaran atau kepintaran Pelanggan
- Penyelidik di universiti (Program Sarjana Penyelidikan & PhD)
- Saintis data
Akreditasi
Syarat kemasukan ke program
Tunjukkan komitmen dan kesediaan anda untuk berjaya dalam sekolah perniagaan dengan mengambil peperiksaan GMAT – peperiksaan yang paling banyak digunakan untuk kemasukan yang mengukur kemahiran pemikiran kritis dan penaakulan anda.
Muat turun kuiz mini GMAT untuk mendapatkan rasa soalan yang akan anda temui dalam peperiksaan.