Ijazah Sarjana dalam Reka Bentuk dan Komunikasi Grafik
Universidad CEU - Cardenal Herrera
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Valencia, Sepanyol
Bahasa
Bahasa Sepanyol
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 8,850 / per year
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
pengenalan
Ijazah Rasmi: Ijazah Sarjana dalam Reka Bentuk dan Komunikasi Grafik
Tempoh / ECTS: 10 bulan / 60 ECTS
Tempat / Kampus: 25 / Alfara
Dia mengajar: Bahasa Sepanyol
Modality: Face-to-face
Saya terus ke | penyelarasan | Yuran dan geran akademik |
Graduan, Diploma atau Graduan dalam Reka Bentuk Perindustrian dan Grafik, Seni Halus, Pengiklanan dan Komunikasi. Serta tahap darjah tinggi atau pertengahan lain yang berkaitan dengan aktiviti tersebut. | Pedro Gonzalez | Semak kadar akademik Master ini. San Pablo CEU University Foundation adalah institusi pendidikan yang mengalokasikan paling banyak dana di Spanyol untuk melabur dalam biasiswa dan geran. |
Apa yang membuatkan kita berbeza?
1. 25 tahun Sekolah Menengah Teknik Pendidikan Tinggi
Pereka latihan yang mampu menawarkan produk dan perkhidmatan yang menyesuaikan diri dengan pasaran.
Pereka bertanggungjawab secara sosial untuk penciptaan dan konfigurasi persekitaran bahan kita melalui objek dan produk yang mengelilingi kita (reka bentuk perindustrian atau produk), mesej yang kita perhatikan (reka bentuk grafik atau komunikasi visual) dan ruang yang kita tinggal (reka bentuk dalaman). Ia adalah profesi yang dikaitkan dengan pengeluaran perindustrian, dan dalam konteks semasa pasaran global, kepentingannya semakin meningkat sehingga ia memberikan nilai tambah dan membezakan kepada objek dan mesej.
2. Profesional terbaik
Profesional seperti Héctor Serrano, Cul de Sac, Miguel Herranz, Joaquín García, Alberto Cienfuegos, Inma Bermúdez, Xavi Calvo (Estudio Mint), José Aranda, Paula Aloy dan Carlos Velasco (Enblanc), Clara del Portillo (Yonoh) ), Nacho Carbonell. Kebanyakan mereka sedang mengajar kolaborator di Sekolah.
3. Pembezaan fokus pada latihan
Ia membolehkan pelajar untuk membangunkan projek-projek dalam setiap bidang tindakan reka bentuk grafik, meletakkan mereka secara langsung dalam pasaran buruh dan profesional, terutamanya melalui hubungan dengan profesional aktif.
4. Program Kepimpinan yang diintegrasikan dalam Sarjana
Ijazah sarjana ini merangkumi Program Kepimpinan Pusat Kepimpinan Kreatif (CCL), salah satu institusi latihan kepimpinan terkemuka di lebih daripada 120 buah negara. Latihan CCL telah diiktiraf di antara 10 teratas di dunia oleh Financial Times. Di Sepanyol, program ini hanya boleh diambil dalam kursus pascasiswazah CEU.
Apakah Master Rasmi atau Universiti?
- Ijazah sarjana universiti (atau rasmi) telah disahkan dan diperakui oleh badan yang kompeten (Agensi Nasional Penilaian dan Akreditasi Mutu, ANECA), di bawah Kementerian Pendidikan. Tidak seperti gelar itu sendiri, yang diverifikasi oleh universiti itu sendiri.
- Sebagai rasmi, ia diluluskan dan diiktiraf di mana-mana negara di kawasan pendidikan tinggi Eropah.
- Ijazah rasmi membolehkan akses masa depan ke program PhD.
- Anugerah Master Resmi menunjukkan dalam pertandingan atau kompetisi Pentadbiran Awam, sementara Judul Sendiri menandakan Latihan Berterusan. Dalam perniagaan, kedua-duanya sama sah.
href = "https://www.uchceu.es/estudios/posgrado/master-universitario-diseno-comunicacion-grafica
Kurikulum
kecekapan
umum
- CG1. Bahawa pelajar dapat menganalisis dan mensintesis idea dan pengetahuan untuk membuat keputusan dan penyesuaian kepada perubahan dalam proses projek dalam bidang reka bentuk dan komunikasi grafik.
- CG2. Bahawa pelajar dapat menggunakan teknik rundingan dan konsensus untuk penyepaduan mereka ke dalam pasukan kerja antara disiplin yang diperlukan untuk pembangunan projek reka bentuk dan komunikasi grafik.
- CG3. Bahawa pelajar dapat menganalisis, menilai dan mengaitkan pelbagai bidang pengetahuan yang digabungkan dalam amalan profesional pereka grafik dan komunikator.
- CG4. Bahawa pelajar dapat mengemas kini pengetahuan mereka, untuk menyesuaikan diri dengan kedua-dua perubahan teknologi dan situasi baharu, berterusan dalam aktiviti profesional pereka grafik dan komunikator.
- CG5. Bahawa pelajar menunjukkan kesedaran etika dan profesional, serta penghormatan aktif, kedua-dua orang dan alam sekitar, dalam pembangunan projek reka bentuk dan komunikasi grafik.
- CG6. Bahawa pelajar menunjukkan bahawa mereka mampu memahami dan menghargai masyarakat dan budaya semasa, penting dalam reka bentuk dan proses projek komunikasi grafik.
khusus
Kecekapan khusus yang dikaitkan dengan tajuk adalah:
- CE1. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk memahami konsep grafik komputer yang mempengaruhi reka bentuk grafik dan komunikasi.
- CE2. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk memahami evolusi reka bentuk grafik berhubung dengan Budaya Visual kontemporari.
- CE3. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk menganalisis teori dan arus Budaya Reka Bentuk yang berbeza untuk menjana kriteria sebagai kapasiti kritikal.
- CE4. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk memahami dan memahami kedudukan strategik syarikat dan institusi: faktor politik, ekonomi, sosial dan teknologi yang mempengaruhi persekitaran mereka; falsafah dan nilai jenamanya; profil dan ciri khalayak sasaran anda.
- CE5. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk secara konsisten mengintegrasikan pengetahuan yang berkaitan dengan bidang perniagaan dengan mesej visual yang terhasil daripada kerjanya.
- CE6. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk mengenal pasti, melalui analisis konteks, cara baharu keusahawanan, pasaran baharu dan cara baharu membangunkan profesion mereka.
- CE7. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk mengetahui dan mengembangkan kemahiran untuk menggabungkan dan menyalurkan pemikiran kreatif secara sistematik yang berkaitan dengan komunikasi visual.
- CE8. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk memahami teknik, proses dan strategi baru Komunikasi Visual.
- CE9. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk mendekati proses penciptaan grafik dengan memahami elemen asas reka bentuk grafik dan komunikasi visual, yang dipecahkan kepada pengetahuan khusus tentang bentuk, tipografi, warna, gubahan dan imej.
- CE10. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk memahami konsep yang berkaitan dengan imej, teori persepsi yang berbeza, dan penggunaannya untuk komposisi mesej visual.
- CE11. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk memahami teknik percetakan yang berbeza, sokongan yang berbeza dan aplikasinya, serta membangunkan seni akhir yang sesuai untuk industri grafik.
- CE12. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk memahami aspek yang berkaitan dengan fotografi dan video sebagai media audiovisual, dan ciri-ciri mereka sebagai cara mencipta imej digital.
- CE13. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk mengurus warna dalam setiap fasa yang membentuk proses reka bentuk: daripada format digital kepada penggunaannya dalam format fizikal.
- CE14. Bahawa pelajar memperoleh kemahiran dalam penggunaan alat reka bentuk grafik untuk penjanaan ilustrasi imej vektor.
- CE15. Bahawa pelajar memperoleh kemahiran dalam penggunaan alat reka bentuk grafik untuk pemprosesan imej digital.
- CE16. Bahawa pelajar memperoleh kemahiran untuk membangunkan format yang diperlukan untuk setiap teknik percetakan dan sokongan yang diharapkan.
- CE17. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk membangunkan reka bentuk pembungkusan dan label.
- CE18. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk memahami pembungkusan sebagai sebahagian daripada strategi komunikasi dan produk yang digunakan oleh syarikat untuk menyebarkan imej dan menjualnya.
- CE19. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk membangunkan program identiti visual korporat dan reka bentuk imej korporat.
- CE20. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk membangunkan projek penciptaan grafik berdasarkan eksperimen dan cadangan media dan penyelesaian yang inovatif.
- CE21. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk membangunkan projek untuk aplikasi elemen grafik, melalui definisi, komposisi dan hierarki mereka, kepada produk dari sektor yang berbeza.
- CE22. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk mengurus dan menyelaraskan faktor-faktor yang terlibat dalam Arah Seni yang dikaitkan dengan cadangan grafik: faktor dalaman: persaingan, fasa kreatif dan proses pengeluaran; faktor luaran: jurugambar, lokasi, dsb.
- CE23. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk memahami aspek yang berkaitan dengan tipografi: evolusi, keluarga, klasifikasi, aspek yang membentuk strukturnya, dsb.
- CE24. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk mencipta fon baharu dengan mengetahui unsur-unsur yang membentuk struktur tipografi.
- CE25. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk menangani proses penciptaan grafik untuk susun atur dan gubahan penerbitan seperti majalah, akhbar atau buku.
- CE26. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk memahami asas-asas asas teknologi dan pengaturcaraan yang digunakan pada web untuk memahami pemisahan tanggungjawab yang berbeza antara aktor berbeza yang terlibat dalam projek Web untuk dapat menyertai pasukan pelbagai disiplin.
- CE27. Bahawa pelajar memperoleh kemahiran menggunakan alat penyuntingan multimedia untuk pembangunan aplikasi web.
- CE28. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk memahami ciri-ciri medium multimedia dan implikasinya dalam proses reka bentuk.
- CE29. Bahawa pelajar memperoleh keupayaan untuk mentafsir keperluan komunikasi syarikat dan menterjemahkannya ke dalam penyelesaian grafik visual yang meyakinkan.
- CE30. Bahawa pelajar dapat mencipta kempen komunikasi grafik untuk produk, mengurus dan menyelaraskan semua elemen yang campur tangan dalam proses komunikasi produk. Keupayaan untuk memahami proses dari penciptaan grafik hingga pengeluaran akhir.
Galeri
Hasil Program
objektif
- Sediakan pelajar untuk memasuki tenaga kerja dalam sektor industri tertentu, serta melengkapkan latihan dalam Reka Bentuk dari perspektif keperluan baharu industri dan komunikasi.
- Menggalakkan pertukaran antara pereka bentuk dan pelajar dengan mengintegrasikan profesional dari sektor ke dalam amalan pengajaran.
- Kajian yang ditawarkan bertujuan untuk menjadi ijazah sarjana rujukan dalam sektor perindustrian di mana mereka berorientasikan terima kasih kepada penyertaan syarikat terkemuka dalam sektor tersebut dan profesional mereka yang paling berpengalaman.
- Ijazah melengkapkan anda dengan pengetahuan dan pengalaman projek khusus, yang diperlukan untuk proses khusus bidang Reka Bentuk ini.
Peluang kerjaya
prospek kerjaya
Profil profesional ialah seorang pereka khusus dalam reka bentuk grafik dan komunikasi, yang mampu menyelesaikan projek dalam bidang yang berbeza dan, oleh itu, akan bersedia untuk menangani visi profesion yang lebih global dan lengkap.
Terdapat pelbagai dan pelbagai kemungkinan untuk mengamalkan profesion pereka. Di satu pihak, terdapat pilihan untuk bekerja sebagai pereka bebas dengan studio anda sendiri, dan di sisi lain, sebagai pereka yang disepadukan ke dalam jabatan sebuah syarikat.