Ijazah Sarjana dalam Pengurusan Perniagaan (Kampus Lugo)
Universidade Santiago de Compostela
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Lugo, Sepanyol
Bahasa
Bahasa Sepanyol, Galicia
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 - 2 tahun
laju
Sepenuh masa, Sambilan
Yuran tuisyen
EUR 854 / per year
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
pengenalan
Nama tajuk: Ijazah Sarjana dalam Pengurusan Perniagaan (L)
Cabang pengetahuan: Sains Sosial dan Undang-undang
Pusat di mana ia diajar:
Fakulti Pentadbiran dan Pengurusan Perniagaan [L]
Avda. Alfonso XO Sabio, s / n.
27002
Lugo
Tarikh kebenaran pelaksanaan tajuk oleh Xunta de Galicia: 434/2009 3 Disember (DOG 12/15/2009)
Tarikh penerbitan di BOE: 08/24/2010
Tarikh pentauliahan terakhir: 07/08/2015
Bertanggungjawab atas tajuk:
Penyelaras tajuk: Lopez Cabarcos, Mª Angeles
Syarat pengajaran:
- Berkala tawaran: tahunan
- Jenis pengajaran: Bersemuka
- Rejim kajian: tempo penuh / tempo separa
- Bahasa penggunaan: Bahasa Sepanyol Galicia
Ijazah antara universiti:
Jangan
Universiti Penyelaras:
- Universiti Santiago de Compostela
objektif
Melalui metodologi partisipatif, analisis kes, penyelesaian latihan, bermain peranan, perdebatan mengenai pembacaan minat dan pengembangan dan penyampaian karya, pelajar memperoleh pengetahuan lanjutan dalam Pengurusan Perniagaan dan kemampuan untuk menerapkannya, sambil mengembangkan manajerial kemahiran.
Kurikulum
kurikulum
Kepakaran atau jadual perjalanan:
Ijazah Sarjana Rasmi dalam Pengurusan Perniagaan di kampus Santiago (MBA) mempunyai tiga orientasi kurikulum:
- Orientasi akademik
- Orientasi profesional
Pelajar orientasi profesional perlu menjalankan latihan luar yang wajib (13.5 ECTS)
Pemindahan dan pengiktirafan kredit:
Pengiktirafan kredit: terdiri daripada penerimaan oleh universiti terhadap kredit yang diperolehi dalam kursus rasmi, di universiti yang sama atau di universiti lain, dan yang dikira dalam kursus lain yang berbeza untuk tujuan mendapatkan ijazah rasmi.
Pemindahan kredit: menunjukkan bahawa dokumen akademik rasmi yang mengakreditasi kursus berturut-turut untuk setiap pelajar akan merangkumi semua kredit yang diperoleh dalam kursus rasmi yang diambil sebelum ini, di universiti yang sama atau yang lain, yang tidak membawa kepada memperoleh gelaran rasmi.
Hasil Program
kemahiran umum
- Pengetahuan lanjutan dalam Pengurusan Perniagaan, pada asasnya kaedah, teknik dan bidang aplikasinya.
- Keupayaan untuk mempunyai visi strategik tentang plus dan minus perniagaan.
- Keupayaan untuk mengaplikasikan pengetahuan yang diperoleh pada realiti perniagaan.
- Keupayaan untuk menyelesaikan kelebihan dan kekurangan mereka dalam persekitaran muda atau tidak biasa.
- Keupayaan untuk membuat keputusan pengurusan dalam bidang syarikat secara amnya dan khususnya fungsinya yang berbeza, dalam situasi maklumat yang tidak lengkap.
- Keupayaan untuk membangunkan dan mempertahankan hujah mengenai isu khusus dan menyelesaikan kelebihan dan kekurangan mereka mengenai isu ini, menggunakan pengetahuan yang diperoleh tentang realiti perniagaan, teori, model dan kaedah saintifik yang sesuai.
- Keupayaan untuk menyampaikan maklumat, idea, kelebihan dan kekurangan pengurusan perniagaan dan cadangan penyelesaian, menggunakan kedua-dua bahasa lisan dan bertulis serta teknik pembentangan, kepada khalayak khusus dan bukan khusus.
- Keupayaan untuk mereka bentuk projek pengurusan bersepadu atau kawasan fungsian syarikat.
- Penguasaan pelbagai alat, instrumen dan kaedah pengurusan yang diperlukan untuk menjalankan syarikat.
- Keupayaan untuk mengenal pasti, mengumpul dan mentafsir data yang berkaitan tentang isu yang berkaitan dengan pengurusan perniagaan.
- Keupayaan untuk meneruskan pembelajaran autonomi.
- Kesedaran mengenai tanggungjawab sosial syarikat.
Galeri
Peluang kerjaya
Berlepas
Pengurusan perniagaan, perancangan dan pengurusan strategik, organisasi perniagaan, pengurusan dalam bidang fungsi syarikat yang berbeza, pengurusan operasi, pengurusan perakaunan-kewangan, pengurusan komersial, pengurusan sumber manusia, perundingan dan nasihat perniagaan, penciptaan perniagaan.
Penyelidikan dalam bidang pengurusan perniagaan, pengajaran universiti.