Ijazah Sarjana Kejuruteraan Marine Engine
Harbin Engineering University (HEU)
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Harbin, China
Bahasa
Minta maklumat
Format kajian
Di kampus
Tempoh
Minta maklumat
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Sep 2023
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Sarjana Kejuruteraan Marine Engine
 
Kejuruteraan Engine Marine ialah disiplin secara sintetik sains maju dan teknologi, berpusat pada haba, mekanikal, elektrik dan automasi kejuruteraan untuk melatih pelajar-pelajar cemerlang yang berurusan dengan reka bentuk, penyelenggaraan, pengurusan dan penyelidikan ke atas loji-loji janakuasa kapal. Disiplin ini adalah berdasarkan kepada kumpulan kapal perang enjin pembakaran dalaman (1953) Institut Tentera Harbin - HMI, turbin gas marin (1958 HMI) dan sebagainya.
Disiplin dibenarkan bagi Ijazah Sarjana telah diluluskan oleh Pejabat Ijazah Akademik Kerajaan China pada tahun 1989. Terdapat 19 orang guru (15 Profesor, Profesor Madya 2 dan 2 kuliah, termasuk 12 pemegang PhD) yang menjalankan penyelidikan mengenai Kejuruteraan Laut untuk masa yang lama.Empat bidang penyelidikan khas mempunyai kedudukan dominan di China, memberi tumpuan kepada prestasi dan sistem analisis untuk keseluruhan loji janakuasa kapal, getaran dan kawalan bunyi bising bagi loji kuasa kapal, automatik dan pengukuran bagi loji kuasa kapal dan loji kuasa khas. Empat bidang yang disebutkan di atas dan juga arahan angkat bagi Sarjana Kejuruteraan Marin.
 
Terdapat lebih daripada 50 projek penyelidikan (termasuk 30 daripada mereka telah selesai, 20 daripada mereka mempunyai anugerah daripada kerajaan dan 20 daripada mereka sedang menjalankan sekarang) dan jumlah dana daripada mereka adalah 76,25 Juta RMB. Dalam rancangan lima tahun kesepuluh membangun, disiplin ini adalah disiplin pembinaan tekanan Universiti kami, mengikuti kajian mengenai enjin pembakaran dalaman, enjin turbin gas dan loji kuasa digabungkan. Pelajar-pelajar tuan Marine Engine mengambil bahagian dalam kajian ini.Terdapat lima makmal penting: dalaman makmal marin enjin pembakaran, marin loji tenaga getaran & bunyi kawalan makmal, digabungkan makmal loji kuasa, makmal loji kuasa stim, dan khas makmal loji kuasa. Dalam bidang ini, terdapat beberapa perisian aplikasi juga. Kemudahan ini adalah bawah tanah penyelidikan bagi melatih sarjana.
Dengan mengkaji kursus pelajar perlu menguasai teori utama asas disiplin ini, mempunyai keupayaan menggunakan teori asas untuk menyelesaikan masalah kejuruteraan praktikal dan memenuhi keperluan pendidikan tinggi. Menurut 4 kawasan yang dinyatakan di atas beberapa kursus yang diperlukan elektif indicated.22 boleh didapati dengan pelajar dan beberapa kursus lain yang disediakan oleh kolej-kolej lain juga disediakan untuk projek-projek penyelidikan khas pelajar.Semasa semester pertama pelajar tahun pertama yang perlu lulus kursus teori yang sama dan pada semester kedua tahun pertama dan semester pertama pelajar tahun kedua perlu lulus kursus yang diperlukan dan beberapa elektif untuk memenuhi keperluan tesis mereka. Jumlah 32 kursus kredit mesti diperolehi (16 kursus ijazah akademik, 4 kursus yang diperlukan; 12 elektif) untuk setiap pelajar yang akan dibenarkan untuk memulakan tesis.
Tujuan kursus ini adalah seperti berikut: untuk melatih moral, kebijaksanaan dan badan dibangunkan dalam skala penuh; memiliki kemampuan menganalisis dan menyelesaikan masalah secara bebas; memiliki kemampuan mengambil bahagian dalam bidang sains dan penyelidikan kerja. Selepas tamat pengajian pelajar dapat menangani pengajaran, mereka bentuk, penyelidikan dan pengurusan.
Keperluan tertentu adalah seperti berikut: untuk menguasai teori asas utama dan pengetahuan khusus sistemik disiplin ini; untuk memahami keadaan ini, membangunkan arah dan trend dibangunkan disiplin ini di China dan di luar negara; untuk menguasai satu bahasa asing; untuk mempunyai beberapa keupayaan ujian, mengukur, menganalisis data dan aplikasi komputer dan pengaturcaraan.
Latihan kepada pelajar Master lebih dalam kedua-dua dalam teori-teori asas dan kursus dipilih daripada pelajar Sarjana Muda. Tesis pelajar Master adalah lebih sukar, lebih bahan dan keperluan yang lebih tinggi. Keupayaan pelajar Master menamatkan pengajian di kedudukan penyelidikan, reka bentuk, pembuatan, pengajaran dan pengurusan disiplin ini adalah lebih kuat daripada pelajar Sarjana Muda menamatkan pengajian.
 
 
Aspek Penyelidikan
 
Prestasi dan sistem analisis untuk keseluruhan loji janakuasa kapal, getaran dan kawalan bunyi bising bagi loji kuasa kapal, automatik dan pengukuran bagi loji kuasa kapal dan loji kuasa kapal khas.