Iaad + Ecoles de condé
École de Condé
Maklumat Utama
Pilih lokasi
Lokasi kampus
Lyon, Perancis
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
Minta maklumat
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
Minta maklumat
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Sep 2024
biasiswa
Terokai peluang biasiswa untuk membantu membiayai pengajian anda
pengenalan
Program Sarjana INTERIOR ARCHITECTURE - Bentuk baru hidup kontemporari
IAAD dan Ecoles de Condé mengumumkan menandatangani satu perkongsian strategik yang penting, yang akan menyebabkan integrasi kedua-dua unit dalam realiti yang lebih luas. Antara projek-projek bersama, kursus baru, model pengajaran baru dan lokasi baru akan dipertimbangkan bagi menambah peluang untuk pelajar.
Melalui kerjasama ini, unik seumpamanya, kedua-dua institusi ini akan memberi satu dimensi baru kepada projek-projek pendidikan mereka yang akan memberi nilai benar-benar Eropah: pada awal ay 2013-2014, kursus France-Itali dan Itali-France akan boleh diakses kepada pelajar kedua-dua sekolah.
Perjanjian ini dengan serta-merta membolehkan pelajar IAAD untuk mengakses Induk Strategik Ecoles de Condé - seperti Komunikasi, Seni Bina dan Arah Seni Mewah Dagangan, Interior Design dan kawasan umum dan penyelidikan dan inovasi secara keseluruhan - dan Perancis pelajar untuk akses kepada pengkhususan IAAD - seperti Design pengangkutan dan Reka Bentuk Perindustrian.
Di dalam Ecoles de Condé, kursus-kursus baru akan menggabungkan pengetahuan bahasa dan budaya reka bentuk Itali, meningkatkan kursus yang ditawarkan di bawah Sarjana Muda pelbagai dan Sarjana Reka dan Seni Grafik (reka bentuk ruang, produk fesyen dan reka bentuk grafik) , dan secara beransur-ansur membentuk tempat yang sesuai dan reka bentuk Itali.
The Master meneliti ruang yang direka dalam kedua-dua aspek estetik dan berfungsi dan dalam, kurang jelas, cara penggunaan dan nilai-nilai simbolik. Ia muncul jalan yang dua, bermula dari naluri manusia untuk memberi ruang, meletakkan habitat sendiri, menyiasat nilai performative terbina, pendeposit daripada nilai-nilai asas masyarakat. Cadangan dan rangsangan teori menjadi bahan di mana ia adalah mungkin untuk membangunkan aktiviti projek itu memberi tumpuan semua perhatian pada membuat apa skop elektif konkrit pereka.
Objektif dan kaedah pengajaran
Design sedang mengalami masa momentum yang kuat dan merebak. Perkembangan pesat kaedah pengeluaran dan gaya hidup yang semakin memerlukan penyesuaian dan inovasi. Menjangkakan dan merangsang perubahan telah menjadi satu daripada pemacu utama pertumbuhan dan faktor kompetitif ekonomi kontemporari. Sempadan disiplin tradisional terharu dengan keperluan untuk interaksi yang lebih besar, keupayaan untuk bekerja dalam kumpulan dan pemindahan teknologi. Pereka perlu tahu peralatan baharu perwakilan dan perkongsian maklumat dan juga untuk meningkatkan kemahiran mendengar keperluan. Walau bagaimanapun, peluang-peluang baru dibuka untuk pereka yang diminta untuk memanfaatkan kekayaan pengetahuan tradisional tanpa syarat atau kewajipan gaya formal.
Hasil daripada kreativiti, juga digunakan untuk tema lama seperti hidup, boleh menjadi satu perisian yang membantu kami menyesuaikan diri kita sendiri atau antara muka untuk menguruskan aplikasi automasi rumah tetapi dalam mana-mana ia mesti masa untuk mengambil kesempatan daripada pengetahuan baru untuk meningkatkan kebajikan dan memenuhi keperluan untuk keselesaan. Ia kelihatan jelas, walaupun dari pengenalan ringkas ini, bahawa tuan tidak dimaksudkan hanya untuk memindahkan pengetahuan pra-ditubuhkan dan pengalaman disatukan sebagai penggunaan teknik, bahan-bahan khas dari bidang-bidang lain seperti sastera, kimia, neurosains, panggung wayang, sains komputer . Akhirnya kita mahu memberi ruang kepada tema tipikal amalan profesional dan pengurusan projek dan kepada pasukan pekerja yang pelanggan, dianggap sebagai sebahagian daripada kualiti kerja pereka bentuk.
Selain hati nurani ekonomi projek, pelajar IAAD mesti memperoleh keupayaan untuk melakukan pemasaran sendiri - untuk membentangkan dan memahami kerja mereka dan kemahiran mereka. Dalam kursus ini, kepentingan yang besar diberikan kepada persembahan dan pertandingan reka bentuk: Pelajar digalakkan membuat persembahan kerja mereka dan menyokong untuk mengambil bahagian dalam pertandingan kebangsaan dan antarabangsa: projek-projek yang bukan sahaja perlu memenuhi pereka, tetapi mereka mesti berupaya untuk dihargai dan difahami oleh juri pakar dan orang ramai.
FAKULTI
Profesional yang bekerja dalam sektor subjek akademik masing-masing, yang mengetahui yang pemain utama sektor dan kemahiran yang diperlukan untuk bersaing dalam pasaran kerja, membentuk tenaga pengajar IAAD. Pensyarah akan memainkan peranan penting dalam membantu pelajar memperbaiki dan memahami yang aspek profesionalisme seseorang perlu disempurnakan untuk memasuki pasaran kerja dengan rantai.
Sumbangan kecemerlangan
IAAD percaya dalam nilai pencemaran budaya dan pengalaman, membuka pintu universiti untuk profesional yang dikenali di peringkat kebangsaan dan antarabangsa, pakar-pakar yang menyumbang kepada didaktik, bengkel terkemuka, seminar dan ceramah.
Pelajar akan mempunyai peluang yang unik untuk berinteraksi dengan "guru" sektor ini, yang akan menyertai IAAD fakulti sebagai profesor Melawat.
Penyelaras tuan
Federico De Giuli Dilahirkan pada tahun 1966, De Federico Giuli adalah Arkitek dan memperkatakan reka bentuk seni bina dan pengurusan projek pemulihan. Beliau adalah rakan kongsi dan pengarah syarikat itu DORAPAL Spa yang berurusan dalam perniagaan pembangunan hartanah dan pemulihan.
Selama bertahun-tahun dia telah menerbitkan Kluster majalah mengenai isu-isu di bandar reka bentuk dan inovasi. Beliau adalah penyelaras Jawatankuasa Saintifik IAAD dan penasihat Indeks Denmark.