Program Sarjana dalam Pengurusan Pemasaran Antarabangsa
LUT University
Maklumat Utama
Pilih lokasi
Lokasi kampus
Lappeenranta, Finland
Bahasa
Inggeris
Format kajian
diadun
Tempoh
2 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
EUR 13,500 / per year *
Tarikh akhir permohonan
Minta maklumat
Tarikh mula paling awal
Minta maklumat
* tuisyen tahunan untuk pelajar bukan EU / EEA
pengenalan
Untuk terus berdaya saing, syarikat perlu unggul dalam pengurusan pemasaran global.
Pasaran global dicirikan oleh tahap ketidakpastian yang tinggi. Di samping itu, trend digitalisasi mewujudkan cabaran dan peluang untuk pengurusan syarikat antarabangsa. Oleh itu, nilai data dalam membuat keputusan pengurusan semakin meningkat. Analisis pemasaran dan pengambilan keputusan strategik berasaskan data mewakili kecekapan utama pengurus pemasaran masa kini.
Dalam program Master ini, anda akan mengembangkan kepakaran dalam pemasaran global yang strategik, pemasaran digital, analisis pemasaran, perniagaan antarabangsa dan penciptaan nilai dalam dunia yang berubah dengan cepat. Kurikulum program terakreditasi EPAS ini dirancang dengan teliti untuk membawa potensi pembangunan kerjaya yang kuat.
Sepanjang pengajian anda, anda akan memperoleh kecekapan dalam kehidupan sebenar dalam kajian kes, permainan simulasi, kedudukan lif, tugas syarikat dan permainan peranan. Anda akan mengembangkan pendekatan kreatif, berfokus pada pelanggan dan berdasarkan data untuk menyelesaikan masalah perniagaan.
Kurikulum program Master ini merangkumi spektrum elemen yang menyokong pengalaman pembelajaran korporat. Sebagai contoh, kursus yang merangkumi pembelajaran berdasarkan pengalaman berasaskan lapangan biasanya mempromosikan input dan penglibatan syarikat, reflektif, penglibatan aktif, pengembangan penyelesaian masalah, kemahiran mengumpulkan maklumat dan analitik, kemahiran menyampaikan lisan dan maklum balas syarikat.
Kira-kira 80% tesis Master program ini berdasarkan masalah perniagaan kehidupan sebenar. Program ini juga memberi peluang kepada pelajar untuk pengajian berganda.
Kemasukan
Kurikulum
Program Sarjana dalam Pengurusan Pemasaran Antarabangsa ialah program dua tahun. Ia membawa kepada ijazah Sarjana Sains dalam Ekonomi dan Pentadbiran Perniagaan, M.Sc. (Ekon. & Bas. Admin.), iaitu 120 kredit ECTS.
Program ini termasuk teras, pengkhususan lanjutan, minor, dan pengajian bahasa serta tesis Sarjana.
Penyampaian kursus diadun. Program ini adalah gabungan kajian dalam kampus dan dalam talian. Penerangan kursus individu menyebut keperluan kehadiran untuk kursus.
Peluang pengajian dua ijazah untuk pelajar ijazah LUT
Program ini juga menawarkan kemungkinan untuk pengajian dua ijazah. Pelajar yang diterima masuk ke program Sarjana dalam Pengurusan Pemasaran Antarabangsa di LUT boleh memohon kepada program ijazah berkembar yang dianjurkan dengan kerjasama universiti rakan kongsi program berikut: Sekolah Perniagaan SKEMA (Perancis), Universiti Twente (Belanda), dan Universiti Ekonomi Prague dan Perniagaan (Republik Czech).
Kajian teras, 48 kredit ECTS
Sertakan kursus mengenai pemasaran strategik, pengantarabangsaan firma, pemasaran inovasi teknologi tinggi, analisis pemasaran dan pemasaran digital.
Kajian pengkhususan lanjutan, 12 kredit ECTS
Fokus pada perancangan, penganjuran, pelaksanaan, dan pengurusan aktiviti pemasaran antarabangsa, dan keusahawanan dan pemasaran antarabangsa.
Kajian kecil, 24 kredit ECTS
Berurusan dengan perniagaan yang mampan, pendigitalan, analitik, strategi dan inovasi, perniagaan antarabangsa dan keusahawanan. Anda juga boleh memilih bawah umur anda daripada subjek kejuruteraan di LUT.
Kajian bahasa, 6 kredit ECTS
Tidak termasuk bahasa Inggeris.
Tesis sarjana, 30 kredit ECTS
Projek penyelidikan lanjutan semasa semester keempat program. Tesis Sarjana adalah sebahagian daripada kajian pengkhususan lanjutan dan memerlukan kira-kira enam bulan kerja sepenuh masa.
Hasil Program
Sebagai graduan program ini, anda akan menjadi pakar dalam pengurusan pemasaran antarabangsa.
Anda akan membangunkan minda berorientasikan pasaran, global, keusahawanan dan mampan, melihat persekitaran perniagaan yang dinamik sebagai peluang, dan dapat membuat keputusan pemasaran strategik dalam persekitaran sedemikian.
Semasa pengajian anda, anda akan memperoleh:
- kemahiran profesional, pengetahuan, dan kemahiran perniagaan yang berkaitan untuk menganalisis cabaran dalam persekitaran pemasaran antarabangsa dan membangun, menilai secara kritis, dan melaksanakan strategi berkaitan pemasaran antarabangsa;
- kecekapan dalam penyelidikan perniagaan gunaan: anda akan dapat menganalisis masalah penyelidikan berkaitan secara sistematik, menghasilkan penyelidikan akademik mengikut prinsip kelakuan saintifik yang baik, membuat kesimpulan yang wajar dan membincangkan implikasi hasil penyelidikan secara analitik;
- perspektif tanggungjawab terhadap keputusan perniagaan: anda akan mempunyai pemahaman yang mendalam tentang isu tanggungjawab berkaitan perniagaan dan dapat menilai akibat keputusan perniagaan secara kritikal daripada perspektif tanggungjawab;
- kemahiran kerja berpasukan untuk bekerjasama dan berkomunikasi dengan orang lain dan menjadi ahli pasukan yang berkesan yang mampu menyelesaikan masalah.
Biasiswa dan Pembiayaan
Diskaun Early Bird / Tahun akademik pertama
Apabila dikehendaki membayar yuran pengajian, anda ditawarkan
- Diskaun Pemberian Awal sebanyak EUR 6 000
untuk tahun akademik pertama jika mengesahkan tempat anda dan membayar baki yuran pengajian sebanyak EUR 7 500 dalam tempoh 21 hari dari tarikh menerima Sijil Kemasukan anda.
Diskaun Early Bird tersedia dalam kedua-dua Kemasukan Biasa dan Kemasukan Awal.
Biasiswa Finland / Tahun akademik pertama
Apabila dikehendaki membayar yuran pengajian, anda boleh memohon Biasiswa Finland
Perlindungan penuh untuk yuran pengajian + EUR 5 000 untuk kos sara hidup untuk tahun akademik pertama
Biasiswa boleh dipohon pada borang permohonan anda semasa memohon ke program ini.
Biasiswa Finland hanya tersedia dalam Kemasukan Biasa.
Dalam Kemasukan Biasa, ada
- satu Biasiswa Finland diberikan dalam setiap program
Pengecualian: Tiada Biasiswa Finland dalam Program Sarjana dalam Biorefineries.
Biasiswa akan diberikan mengikut susunan mata tertinggi yang diterima dalam proses penilaian dalam program antara yang layak menerima biasiswa dan telah memohon untuknya.
Tiada kenyataan awal tentang kemungkinan sesiapa untuk dianugerahkan Biasiswa Finland atau tidak kerana semuanya bergantung kepada pemohon lain juga.
Biasiswa LUT / tahun akademik kedua
Apabila dikehendaki membayar yuran pengajian, anda ditawarkan
- Biasiswa LUT sebanyak EUR 6 000
untuk tahun akademik kedua jika telah menamatkan sekurang-kurangnya 60 kredit ECTS pengajian yang disertakan dalam rancangan pengajian peribadi semasa tahun akademik pertama.
Dengan Biasiswa LUT, yuran pengajian ialah EUR 7 500 untuk tahun akademik kedua.
Kredit ECTS yang diperlukan akan disemak secara automatik dan ia mesti disertakan pada Transkrip Rekod anda pada penghujung tahun akademik pertama iaitu pada 31 Julai.
Galeri
Akreditasi
Peluang kerjaya
Memperoleh ijazah anda dalam pemasaran antarabangsa memberi anda banyak pilihan pekerjaan yang berbeza. Dalam persaingan global, anda akan bersedia untuk memegang jawatan kepimpinan dalam pemasaran dan jualan dalam syarikat yang beroperasi di peringkat antarabangsa.
Dunia pemasaran sentiasa berubah dan berkembang. Kerjaya dalam pemasaran tidak membosankan; anda tidak terus melakukan perkara yang sama setiap hari, yang menjadikannya begitu menarik.
Dengan profil Sarjana kami, anda boleh menjadi bukan sahaja pakar tetapi juga seorang usahawan.
Anda mungkin mendapat pekerjaan sebagai pengurus pemasaran/jualan, pengurus akaun utama, penyelidik pemasaran, pengurus pemasaran digital, gelagat pelanggan atau perunding pembangunan perniagaan, atau pengurus produk dan jenama. Peranan akademik juga merupakan laluan kerjaya yang terbuka kepada anda.