Pengurusan Acara Antarabangsa MSc
University of Surrey
Maklumat Utama
Lokasi kampus
Guildford, United Kingdom
Bahasa
Inggeris
Format kajian
Di kampus
Tempoh
1 tahun
laju
Sepenuh masa
Yuran tuisyen
GBP 19,800 / per year *
Tarikh akhir permohonan
01 Jul 2024
Tarikh mula paling awal
Sep 2024
* Pelajar UK / EU: £ 10,300
pengenalan
Kenapa pilih kursus ini
Acara menghiburkan, memaklumkan dan memberi inspirasi kepada orang ramai di seluruh dunia. Menyertai kursus Pengurusan Peristiwa MSc Antarabangsa kami meletakkan anda dalam kedudukan untuk memahami bagaimana mereka dibayangkan, dirancang, dipentaskan dan disesuaikan untuk penonton global.
Di samping reputasi antarabangsa kami dan sambungan global yang mengagumkan, belajar dengan kami akan bermakna anda akan belajar daripada tutor dengan pengalaman merangkumi festival, sukan, MICE, dan acara bukan keuntungan, dan dari perbualan oleh pakar industri terkemuka. Dengan maklum balas pelajar yang positif, Sekolah Pengurusan Hospitality dan Pelancongan kami adalah salah satu yang terbaik di dunia, yang menduduki ranking 10 teratas oleh QS World University Rankings 2019.
University of Surrey","author_url":"","source":""}" />
Apa yang anda akan belajar
Acara global mewakili sektor yang menarik, dinamik, sentiasa berubah yang menuntut penyelesaian masalah kreatif.
Kursus dan kemudahan kami menyediakan persekitaran yang menarik untuk anda membangun dan memahami cabaran yang dihadapi oleh profesional acara.
Anda akan mengambil bahagian dalam satu siri modul yang direka untuk memberi anda pemahaman pemikiran ke hadapan mengenai unsur-unsur teras industri dan kemahiran yang diperlukan untuk menjadi ahli perniagaan dan pengurus yang berkesan dalam sektor ini. Anda juga akan berpeluang untuk mengambil bahagian dalam menilai penilaian yang berkaitan dengan industri yang akan mengajar anda cara untuk menilai dan menilai pelbagai jenis peristiwa. Lebih baik lagi, ini termasuk peluang untuk menjalankan acara langsung anda sebagai sebahagian daripada pasukan pengurusan kecil.
Pengiktirafan profesional
MSc - Pertubuhan Pelancongan Dunia PBB (UNWTO).
Diakreditasi oleh Pertubuhan Pelancongan Dunia PBB (UNWTO).
Faedah kursus
Kursus kami meliputi kemahiran perniagaan yang bernilai seperti kewangan, komunikasi pemasaran dan pengurusan projek. Pada masa yang sama, anda akan mengkaji pelbagai modul pakar yang kini merangkumi Reka Bentuk Acara dan Pengeluaran dan Portfolio Acara dan Pengurusan Destinasi. Kedua-duanya di dalam kelas dan di luar, pasukan kursus komited untuk mengajar anda dan meningkatkan pembelajaran anda dalam pelbagai konteks. Ini juga termasuk peluang, melalui perjalanan lapangan, untuk menjalankan pelbagai acara langsung. Peluang seperti ini menawarkan peluang yang berharga untuk mendapatkan pengalaman penting dan membangunkan hubungan dengan pelbagai profesional acara.
Modul
Modul yang disenaraikan adalah petunjuk, mencerminkan maklumat yang terdapat pada masa penerbitan. Sila ambil perhatian bahawa modul mungkin tertakluk kepada ketersediaan pengajaran, permintaan pelajar dan / atau topi saiz kelas.
Universiti mengendalikan rangka kerja kredit untuk semua program yang diajar berdasarkan tarif 15 kredit. Modul boleh sama ada 15, 30, 45 atau 60 kredit, dan tambahan untuk beberapa disertasi sarjana, 90 kredit.
Tahun 1 (sepenuh masa)
Tajuk Modul | Status | Semester |
Reka Bentuk dan Pengeluaran Acara | Wajib | 1 |
Kaedah Penyelidikan | Wajib | 1 |
Perkhidmatan Pemasaran untuk Acara, Pelancongan dan Hospitaliti | Wajib | 1 |
Memahami Peristiwa Peristiwa | Wajib | 1 |
Perakaunan & Kewangan untuk Perniagaan | Wajib | 2 |
Strategi Acara Perniagaan dan Kebudayaan | Pilihan | 2 |
Pelan Perniagaan untuk Hospitaliti, Pelancongan dan Acara | Pilihan | 2 |
Disertasi | Teras | 2 |
Etika dan CSR | Pilihan | 2 |
Portfolio Acara dan Pemasaran Destinasi | Pilihan | 2 |
Projek Acara Langsung Siswazah | Wajib | 2 |
Pengurusan Sumber Manusia Strategik | Pilihan | 2 |
Pengurusan Tarikan Pelawat | Pilihan | 2 |
Modul pilihan untuk Tahun 1 (sepenuh masa) - FHEQ Tahap 7
Pilih 2 modul pilihan dalam Semester 2
Syarat kemasukan
Minimum 2: 2 gelar kepujian UK, atau kelayakan antarabangsa setara yang diiktiraf.
Kemasukan
Kurikulum
Struktur Tahun Akademik
Tahun akademik dibahagikan kepada dua semester selama 15 minggu setiap satu. Setiap semester terdiri daripada tempoh pengajaran, penyemakan/pembelajaran terarah, dan penilaian.
Modul
Modul yang disenaraikan adalah indikatif, mencerminkan maklumat yang tersedia pada masa penerbitan. Sila ambil perhatian bahawa modul mungkin tertakluk pada ketersediaan pengajaran, permintaan pelajar dan/atau had saiz kelas.
Universiti mengendalikan rangka kerja kredit untuk semua program yang diajar berdasarkan tarif 15 kredit. Modul boleh sama ada 15, 30, 45, 75, dan 120 kredit, dan tambahan untuk beberapa disertasi sarjana, 90 kredit.
Struktur program kami mengikut matlamat pendidikan yang jelas yang disesuaikan dengan setiap program. Ini semua digariskan dalam spesifikasi program yang merangkumi butiran lanjut seperti hasil pembelajaran:
Tahun 1
Penuh waktu
- Reka Bentuk dan Pengeluaran Acara
- Kaedah Penyelidikan
- Pemasaran Perkhidmatan untuk Acara, Pelancongan dan Hospitaliti
- Memahami Industri Acara
- Perakaunan & Kewangan untuk Perniagaan
- Strategi Acara Perniagaan dan Kebudayaan
- Rancangan Perniagaan untuk Hospitaliti, Pelancongan dan Acara
- Disertasi
- Etika dan CSR
- Portfolio Acara dan Pemasaran Destinasi
- Projek Acara Langsung Lepasan Ijazah
- Pengurusan Sumber Manusia Strategik
Jadual waktu
Jadual waktu kursus biasanya tersedia sebulan sebelum permulaan semester.
Pelajar baharu akan menerima jadual waktu mereka yang diperibadikan dalam Minggu Selamat Datang, dan pada semester berikutnya, dua minggu sebelum permulaan semester.
Sila ambil perhatian bahawa walaupun kami berusaha sedaya upaya untuk memastikan jadual waktu adalah mesra pelajar yang mungkin, pengajaran berjadual boleh diadakan pada mana-mana hari dalam minggu (Isnin – Jumaat). Petang Rabu biasanya dikhaskan untuk aktiviti sukan dan kebudayaan. Kelas sambilan biasanya dijadualkan pada satu atau dua hari seminggu, butirannya boleh diperolehi daripada Academic Hive.
Peluang kerjaya
Kami menawarkan maklumat kerjaya, nasihat, dan bimbingan kepada semua pelajar semasa belajar dengan kami, yang dilanjutkan kepada alumni kami selama tiga tahun selepas meninggalkan Universiti. Graduan kami mempunyai akses seumur hidup kepada Surrey Pathfinder, portal dalam talian kami untuk temu janji dan tempahan acara, pekerjaan, penempatan dan alatan pembangunan interaktif.
Kami berhasrat untuk menyediakan anda untuk kerjaya yang berjaya di tengah-tengah salah satu industri yang paling menarik di dunia. Sektor acara adalah sektor yang sangat luas dan berdaya tahan, dan graduan kami sangat boleh bekerja merentasi pelbagai organisasi.
95 peratus daripada pelajar pascasiswazah Pusat Pengajian Hospitaliti & Pengurusan Pelancongan kami melanjutkan pelajaran ke pekerjaan atau melanjutkan pelajaran (kaji selidik Hasil Siswazah 2023, HESA).
Beberapa graduan kami telah memulakan kerjaya mereka dalam peranan berikut:
- Pengurus Perkhidmatan dan Kemudahan Persidangan
- Pengurus Projek di sebuah agensi acara
- Eksekutif Kanan (dalam perkhidmatan pengurusan destinasi).
Yuran Pengajian Program
English Language Requirements
Sahkan penguasaan bahasa Inggeris anda dengan Ujian Bahasa Inggeris Duolingo! DET ialah ujian Bahasa Inggeris dalam talian yang mudah, pantas dan berpatutan yang diterima oleh lebih 4,000 universiti (seperti ini) di seluruh dunia.