Keystone logo
Scuola Italiana Design (SID)

Scuola Italiana Design (SID)

Scuola Italiana Design (SID)

pengenalan

Scuola Italiana Design (SID) telah ditubuhkan pada tahun 1991 di Padua sebagai sekolah reka bentuk perindustrian dan sejak itu telah mengabdikan dirinya kepada kajian estetika dan teknik-fungsional dan reka bentuk objek dalam pengeluaran kecil, sederhana dan besar-besaran.

Penubuhannya telah banyak diminta oleh Dewan Perdagangan Padua untuk menanggapi permintaan yang meningkat oleh syarikat tempatan untuk profesional khusus dalam inovasi produk. Pada tahun 2001 Scuola Italiana Design bergabung dengan Parco Scientifico e Tecnologico (PST) "Galileo" . Misi Galileo PST adalah untuk menyokong pertumbuhan daya saing syarikat dengan menawarkan mereka kemungkinan untuk mencapai matlamat mereka dengan menyediakan perkhidmatan inovatif.

Reka bentuk Scuola Italiana telah menubuhkan dirinya selama bertahun-tahun sebagai Sekolah Idea: SID adalah sebuah institut yang bertujuan untuk menggalakkan keupayaan setiap orang untuk membayangkan, membayangkan dan merangka pandangan mengenai pengajaran kaedah kreatif yang digunakan untuk projek tersebut. Kaedah kreatif ini mempersonalisasikan kepada reka bentuk produk dengan pakar dalam grafik (reka bentuk visual), reka bentuk web dan pembungkusan.


Misi

  1. Untuk menyumbang kepada pembentukan kreatif muda, budaya dan perhubungan kreatif muda dan menjadikannya profesional, cepat dan tepat waktu, dan bersedia untuk pengenalan pesat ke dunia kerja:
    1. mampu "merancang dan mengandung" berkat kaedah kreatif SID yang merupakan buah perbandingan dan pemeriksaan yang berterusan dengan metodologi yang paling maju di peringkat antarabangsa;
    2. mampu "mencipta dan merekabentuk" pada tema reka bentuk produk, dengan kecekapan lebih lanjut dalam bidang visual, pembungkusan dan reka bentuk web;
    3. mampu "menyampaikan" projek mereka sendiri dengan bahasa moden manual dan teknologi maklumat;
    4. mampu "beroperasi" dengan visi pasaran global;
    5. dengan pengalaman profesional yang diperolehi "di lapangan" dalam hubungan langsung dengan perniagaan.
  2. Untuk menawarkan perkhidmatan perniagaan yang ditujukan ke arah: Untuk mempromosikan kesedaran dan budaya reka bentuk kreatif dalam komuniti syarikat dan di kalangan orang awam di wilayah itu. Untuk membina dan mengambil bahagian dalam rangkaian antarabangsa perniagaan, institusi, organisasi, universiti, institut reka bentuk, profesional kreatif dan pelajar bercita-cita untuk menjadi pusat rujukan untuk metodologi kreatif yang digunakan dalam reka bentuk.
    1. reka bentuk produk, dengan kecekapan lebih lanjut dalam pembungkusan, reka bentuk visual dan web;
    2. yang mengesyorkan pereka muda;
    3. penubuhan pereka tersebut dalam pusat perancangan kreatif perniagaan;
    4. arahan dan latihan pekerja.

Lokasi

  • Padua

    Corso Stati Uniti,14, 35127, Padua

    Soalan